Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Telefoonmute op linux/windhoos Car mp3 player ??

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik ben van plan om een mp3 doos in mijn auto te proppen en overweeg om de autoradio zelf helemaal weg te gaan laten.

1 van de dingen waar ik tegenaan loop is een phone mute koppeling naar mijn carkit.

Ik zou dus d.m.v. een extern signaaltje het volume in 1 keer uit willen zetten als ik telefoon krijg of ga bellen en als ik ophang moet het volume trapsgewijs weer opkomen.

Suggesties ?

IP Rocks

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
knopje

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
De phone-mute komt trouwens van je carkit. :)

Als ik het goed begrepen had is het een signaal dat van 0 volt (no call) naar 12 of 9 volt gaat als er een telefoontje aan komt.

Via wat electronica kan je via bv je printerport wel detecteren of het signaal aanwezig is of niet.
Met wat software zou je dan je volume moeten aanpassen.

Je kan ook een gewone universele mute-box kopen. Die doet hetzelfde voor auto-radio's die geen mute hebben. Da's misschien wel de makkelijkste oplossing.

Senile! Senile Oekaki

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
idd, een klein tooltje dat kijkt of op de parr of ser. het "mute" signaal aanwezig is en dan de mute van windows/linux aanroept.

Klinkt trouwens goed... Ik ga ook een mp3 player bouwen (zie JaCoMu op kruissen.com) maar met een slot in cd-speler en een radio ontvanger voor m'n laptop kan ik alles doen..
hmmmm.. (drewl)..

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
hmm die radio optie ben ik ook mee bezig.. al een fatsoenlijke fm ontvanger gevonden die gevoelig genoeg is en toch goed geluid geeft ?

Ondersteund linux eigenlijk usb radio ontvangers ?

IP Rocks