hallo,
hier een concrete vraag.
Mijn pc draait linux mandrake 9 en pa zijne pc is W2K
Instellingen van mijn linux pc
IP: (static) 192.168.1.254
Submask: 255.255.255.0
Gateway: =>geen idee wat er hier moet komen ...iemand idee?
DNS : geen idee wat er hier moet komen, kan je dat vrij kiezen?
Naam: pod.superflower.net
ifconfig eth0 =>is ok vindt adress 192.168.1.254 en UP is running)
ifconfig l0 =>(is ok, vindt adress 127.0.0.1 en UP is running)
netstat -r -n => ok , ziet de 2 routes
Nu stel ik mijn pa zijn pc in op 192.168.1.2 (ip adress) bij Lan verbinding onder TCP/IP instellingen en 255.255.255.0 submask. Maar hij vraagt mij ook welke DNS servers ik wil gebruiken...(opniew iemand een idee wat je hier moet invullen??)
Pingen tussen de 2 lukt niet...
Op w2K staat ook internet (adsl) die vermoedelijk dhcp gebruikt, maar dat is een ander netwerk
HOe krijg ik voor elkaar dat het pingen lukt??
Concreet: Wat moet ik juist instellen op de W2K pc, onder Netwerkverbindingen => LAn verbinding...
Welke naam moet ik opgeven voor die W2K en waar doe je dat? dacht aan albatros.superflower.net
Iemand tips?
PS: heb reeds faqs doorzocht, maar weinig gevonden over de W2K instellingen (allemaal over de linux instellingen)
thanks
Brecht
hier een concrete vraag.
Mijn pc draait linux mandrake 9 en pa zijne pc is W2K
Instellingen van mijn linux pc
IP: (static) 192.168.1.254
Submask: 255.255.255.0
Gateway: =>geen idee wat er hier moet komen ...iemand idee?
DNS : geen idee wat er hier moet komen, kan je dat vrij kiezen?
Naam: pod.superflower.net
ifconfig eth0 =>is ok vindt adress 192.168.1.254 en UP is running)
ifconfig l0 =>(is ok, vindt adress 127.0.0.1 en UP is running)
netstat -r -n => ok , ziet de 2 routes
Nu stel ik mijn pa zijn pc in op 192.168.1.2 (ip adress) bij Lan verbinding onder TCP/IP instellingen en 255.255.255.0 submask. Maar hij vraagt mij ook welke DNS servers ik wil gebruiken...(opniew iemand een idee wat je hier moet invullen??)
Pingen tussen de 2 lukt niet...
Op w2K staat ook internet (adsl) die vermoedelijk dhcp gebruikt, maar dat is een ander netwerk
HOe krijg ik voor elkaar dat het pingen lukt??
Concreet: Wat moet ik juist instellen op de W2K pc, onder Netwerkverbindingen => LAn verbinding...
Welke naam moet ik opgeven voor die W2K en waar doe je dat? dacht aan albatros.superflower.net
Iemand tips?
PS: heb reeds faqs doorzocht, maar weinig gevonden over de W2K instellingen (allemaal over de linux instellingen)
thanks
Brecht