Toon posts:

Scherm koeling ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik ben een enorme newbie op dit gebied, maar als we toch alles koelen.. Is het dan ook niet handig om je schermcomponenten (weet ik veel wat daar allemaal inzit) te koelen, LCD of gewoon whatever.. Krijg je hogere framerate's en minder ghosting.. hahaha
Zal wel weer uitgelachen worden... })

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
als het nodig was hadden ze het in de fabriek wel gedaan...

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ehm...

meer fps zal je echt niet halen en ghosting op lcd/tft zal niet voorkomen worden.

maar een crt koel houden door er bijv niets op te leggen of em in te bouwen kan soms wel belangrijk zijn. der gaan wel monitoren stuk door oververhitting, maar dat zal je echt NIET snel zien
en gewoon niet inbouwen of vol leggen met rotzooi zou daartegen voldoende moeten zijn

maar koelen met een grote fan is weer niet zo handig ivm magnetische velden van de fan lijkt me... :)
en niet nodig :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Je wordt op je wenken bediend ;)

Afbeeldingslocatie: http://forums.tweakers.com.au/attachment.php?s=&postid=20232

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 14:24
amdrulezzz schreef op 10 oktober 2002 @ 20:48:
als het nodig was hadden ze het in de fabriek wel gedaan...
das onzin, bij een AMD cpu, zit vaak ook geen koeling, terwijl je hem er toch wel op moet doen denk ik :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmmm wat vroeger 3dfxcool heette (webwinkel) verkocht een fan die je op je scherm kon leggen, en die zoog dan de warme lucht uit het scherm.

Of het helpt ???

Ik denk wel dat sommige grote, misschien iets oudere schermen ingebouwde koeling hebben... misschien heeft iemand er hier wel éentje....

Me, myself & I

Verwijderd

Venkeroz schreef op 10 oktober 2002 @ 21:45:
[...]

das onzin, bij een AMD cpu, zit vaak ook geen koeling, terwijl je hem er toch wel op moet doen denk ik :)
dat ben ik niet met je eens. Vrijwel iedereen weet dat je een koeler nodig hebt. Alleen heeft iedereen andere wensen op koelgebied: waarom zou je betalen voor een koeler die je bij je cpu krijgt als je toch waterkoeling gaat gebruiken, of als je nog een goede koeler van je vorige cpu hebt liggen.

Maar ik ben het er wel mee eens dat als het echt noodzakelijk was je monitor te koelen er wel eentje bij zat.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
:? is het niet zo dat een scherm juist beter beeld geeft als ie warm wordt :?
vergelijk het met een TL lamp, TV, Beemer...lijkt me juist niet goed om de monitor te coolen...ja je moet er natuurlijk geen boek of kleed opleggen...de openingen zitten er niet voor niets.

Verwijderd

Als je jouw scherm gewoon goed ventileerd, en niet ergens in een computermeubelkast of wat dan ook wegstopt is er niets aan de hand. Die beeldschermen LCD en CRT zijn er gewoon op ontworpen dat ze jaren met die warmte afvoer verder kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht alleen maar dat het niet noodzakelijk was, maar wel voor betere geleiding voor whatever kon zorgen...
Gewoon een beetje leven in de brouwerij *s*

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
ja goed id, kan ik eindelijk mijn monitor opklokken :|

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
anders ga je ff appels met peren vergelijken :+
Venkeroz schreef op 10 oktober 2002 @ 21:45:
[...]

Verwijderd

mikevanrooijen schreef op 10 oktober 2002 @ 22:11:
:? is het niet zo dat een scherm juist beter beeld geeft als ie warm wordt :?
vergelijk het met een TL lamp, TV, Beemer...lijkt me juist niet goed om de monitor te coolen...ja je moet er natuurlijk geen boek of kleed opleggen...de openingen zitten er niet voor niets.
volgens mij heb je gelijk. Oudere monitoren sowieso geven beter beeld naarmate ze opgewarmd zijn.

Verwijderd

Het heeft geen nut ofzo, maar mocht je het willen kopen.

Afbeeldingslocatie: http://9eee.com/webphoto/1006393/1006393_25967-190.gif

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het zal zeker geen nut hebben (tenzij je van herrie houd) :)

Verwijderd

Een monitor (CRT) heeft een optimale bedrijfs temperatuur, oftewel, koelen heeft juist het tegenover gestelde effect. Het is natuurlijk een andere zaak als je monitor z'n wanrte niet kwijt kan, doordat je bv troep d'r hebt liggen of in een klein meubel inbouwd :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2002 02:20 . Reden: typos ]

Verwijderd

Als je het in een meubel inbouwd kan je beter zorgen voor airflow in je meubel dan een ventilator in je monitor bouwen, lijkt mij.

• Solomon
amdrulezzz schreef op 11 oktober 2002 @ 00:23:
anders ga je ff appels met peren vergelijken :+

[...]
lezen, ik zeg alleen dat je argument nergens op slaat "het is niet nodig omdat hij er in de fabriek niet in zat" :D

Verwijderd

ik zit er aan te denken om een 2 x 4cm fanetjes achter in mijn buro te maken en deze op 7 volt te laten lopen omdat mijn monitor maar 12 cm ruimte vrij heeftaan de boven kant. en hij best wel erg heet word.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Venkeroz schreef op 12 oktober 2002 @ 11:52:
[...]

lezen, ik zeg alleen dat je argument nergens op slaat "het is niet nodig omdat hij er in de fabriek niet in zat" :D
Dat slaat wel ergens op, jouw vergelijking klopt van geen kanten. Een CPU is een onderdeel, terwijl een monitor een compleet produkt is.

De enige CPU's die je echt complete produkten mag noemen zijn de boxed CPU's en verrek.. daar zit een koeler bij! :)

• Solomon
Bigs schreef op 12 oktober 2002 @ 11:56:
[...]

Dat slaat wel ergens op, jouw vergelijking klopt van geen kanten. Een CPU is een onderdeel, terwijl een monitor een compleet produkt is.

De enige CPU's die je echt complete produkten mag noemen zijn de boxed CPU's en verrek.. daar zit een koeler bij! :)
gezeik, in veel kasten zitten toch ook geen fans, terwijl wel veel mensen die erop zetten, en zeg me nu niet dat kasten minder complete producten zijn dan boxed CPU's :+

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Venkeroz schreef op 12 oktober 2002 @ 12:31:
[...]

gezeik, in veel kasten zitten toch ook geen fans, terwijl wel veel mensen die erop zetten, en zeg me nu niet dat kasten minder complete producten zijn dan boxed CPU's :+
:/ de kast werkt prima zonder al die fans, een cpu niet zonder fan, kortom het is helemaal geen gezeik zoals jij het noemt

39

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb mijn tv hier wel gecooled omdat hij flipt als hij te warm word :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 15:54
Venkeroz schreef op 12 oktober 2002 @ 12:31:
[...]

Als je gewoon de gebruikshandleiding leest zul je zien dat er bij monitoren nergens staat dat je een fan hoeft tebevestigen, op de site van AMD word daar wel degelijk op gehammerd!
Pagina: 1