[rh8]geinstalleerd maar wil niet booten.

Pagina: 1
Acties:

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
Ik als linux noob heb net RH8.0 geinstalleerd en alles liep prima tijdens de isntallatie. Aangezien ik nu een dualboot heb, dacht ik dat het wel jhandig was om bootmagic te gebruiken. Alleen nu wil RH dus niet opstarten. Na de keuze in bootmagic blijft staan op "preparing to boot redhat" of zoiets en gebeurt er helemaal niks.

Verwijderd

Daarom kan een bootdisk handig zijn.

• paragon
Ik dacht je die dus niet nodig had als je een bootmanager gebruikte of is dat een rare gedachte?

Verwijderd

paragon schreef op 10 oktober 2002 @ 20:50:
[...]

Ik dacht je die dus niet nodig had als je een bootmanager gebruikte of is dat een rare gedachte?
Niet alle bootmanagers ondersteunen linux...

• paragon
Aah welke wel want dan kan ik die even installen. Maar dacht dat bootmagic heet wel deed vaag. Nou ja dan zie je weer het noob gehalte ;)

Verwijderd

paragon schreef op 10 oktober 2002 @ 20:58:
Aah welke wel want dan kan ik die even installen. Maar dacht dat bootmagic heet wel deed vaag. Nou ja dan zie je weer het noob gehalte ;)
Tijdens de installatie kan je GRUB of LILO installeren.

Welke versie van bootmagic heb jij eigenlijk?

• paragon
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 21:06:
[...]

Tijdens de installatie kan je GRUB of LILO installeren.

Welke versie van bootmagic heb jij eigenlijk?
Normaal gezien moet je linux gewoon kunnen opstarten.
versie 8.0 van bootmagic. Ik was al helemaal blij dat de instal goed verlopen was m'n radeon werd prima herkend en ik zag zelfs de 9700 er al tussen staan. Maar booten ho maar.

Verwijderd

paragon schreef op 10 oktober 2002 @ 21:10:
[...]

versie 8.0 van bootmagic. Ik was al helemaal blij dat de instal goed verlopen was m'n radeon werd prima herkend en ik zag zelfs de 9700 er al tussen staan. Maar booten ho maar.
Vreemd dat hij Red Hat 8.0 dan niet kan opstarten. :?
BootMagic 8.0 ondersteunt namelijk Ext3 partities...

• paragon
Hmm misschien zie ik wat anders over het hoofd dan? Ander maar evn met bootdisks proberen of ik gooi het er weer af:(
Pagina: 1