[P4B533] Wake-on-PCI LAN ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Agv een 'rijkelijk' hoge stroomkosten-rekening ben ik weer eens wat nieuws aan het uitproberen. Ik wil mn PC uit stand-by laten halen als er een FTP-aanvraag binnenkomt (poort 21). Ik heb mijn ADSL-modem getweakt dus mijn PC fungeerd als een gewone netwerk-machine.
Ik heb in de BIOS 'Power Up On PCI Card' aanstaan en ik gebruik een Compex RE100TX netwerkkaart (Realtek 810x Family-kloon).

Het werkt niet! Wat doe ik fout? :? Hoe hebben jullie dit soort zaken ingesteld? Dit MoBo heeft geen Wake-on-LAN-aansluitingen; net als de netwerkkaart overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je ADSL modem moet wel een Magic Packet kunnen sturen.
meestal doe je dat vanaf een andere PC met een speciaal tooltje voor je NIC.
die genereert dan een Magic Packet en je PC floept zomaar aan.

edit: je topic staat verkeerd btw.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Is er een bepaalde poort voor die Magic Packets? Dan kan ik die door laten sturen...

Als een Mod vind dat de topic hier verkeerd staat, dan moet hij natuurlijk verplaatst worden. Ik vond dit de beste plek omdat het een specifieke feature van het MoBo en de BIOS aangaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

jfeelders schreef op 11 oktober 2002 @ 00:15:
Is er een bepaalde poort voor die Magic Packets? Dan kan ik die door laten sturen...

Als een Mod vind dat de topic hier verkeerd staat, dan moet hij natuurlijk verplaatst worden. Ik vond dit de beste plek omdat het een specifieke feature van het MoBo en de BIOS aangaat...
zou et nie weten.
gaat geloof ik op Mac-niveau (nee, niet apple maar adressering), en ik denk niet dat je vanaf internet Magic Packets kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Hmmm, dus mijn pc kan niet zomaar uit stand-by worden gehaald als iemand mijn FTP-server op wil? Jammer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

jfeelders schreef op 11 oktober 2002 @ 08:49:
Hmmm, dus mijn pc kan niet zomaar uit stand-by worden gehaald als iemand mijn FTP-server op wil? Jammer... :'(
ik heb wel een idee als je stroom wilt sparen:
neem een Via Epia, hang er Laptop harddisks aan en een klein TFT schermpje dat aan de composiet-out kan.
ruk keyb en muis eraf, en neem een voeding van 100Watt ofzow.
das namelijk zat.

Pagina: 1