[mdrk 9] ISDN kaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb al eerder een topic gesloten over een ISDN kaar (dynalink, intern, pci). Ik kreeg deze niet aan de gang in Mandrake 9. Na weel zoekwerk op google en tweakers lukt het me nog steeds niet en als ik het echt niet kon vinden mocht ik nog een keer posten :).

Als ik via harddrake of een andere config tool (network onder mandrake configure ofzo) probeer te configueren (via running config tool of via de wizzard) dan krijg ik altijd de volgende mededeling:

Problems acccured during configuration. Test your connection via net_monitor or mcc.

Ik heb dus geen flauw idée wat ik nu moet doen, hardware gegevens over mijn isdn kaart onder linux zijn:

Vendor: Dynalink
Bus: PCI
Module ISDN: hisax, type 36

Iemand nog een idée, anders kap ik wel met internet onder linux en is het voor mij helaas continu rebooten als ik voor school met linux moet werken en effe wat moet opzoeken op het net :'( .

PS: op redhad 7.1 werkte deze kaar wel goed met internet

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
wat zeggen 'dmesg' en 'cat /proc/pci' ?

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Hmm, de kaart staat er gewoon tussen maar het lukt niet. Ik blijf wel lekker in Windows internetten want dat linux met zijn K*T support kan van mij lekker de tering krijgen!!

Close dit topic maar want het lukt toch verder niet :(.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
schot schreef op 10 oktober 2002 @ 21:20:
Hmm, de kaart staat er gewoon tussen maar het lukt niet. Ik blijf wel lekker in Windows internetten want dat linux met zijn K*T support kan van mij lekker de tering krijgen!!

Close dit topic maar want het lukt toch verder niet :(.
je moet je schamen voor deze uitspraak! linux is niet k*t, linux is anders...linux is beter :P maarja, als je het opgeeft mot je dat natuurlijk zelf weten :{

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

schot schreef op 10 oktober 2002 @ 21:20:
That's the spirit! Als het niet lukt, gewoon het bijltje erbij neergooien, that'll get you somewhere :)
/sarcasme

En dan, als je het nog aandurft, zou ik graag de foutmeldingen willen weten die in je /var/log/syslog of /var/log/messages of /var/log/auth staan :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt