[hosting] provider werkt niet mee

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Hoi Tweakerts,

ik beheer sinds maart dit jaar een domein van een vereniging dat word gehost door hosting provider X. Aan het begin was het niet verplicht een KvK uitreksel mee te sturen, het kon ook op naam van de hosting provider X gezet worden.
Toch wilde ik voor de zekerheid dat de vereniging officieel eigenaar werd en liet ik de secretaris in juli een KvK uitreksel doorfaxen (zoals per mail afgesproken).
Echter staat het domein nog steeds op naam van de hosting provider (www.sidn.nl ...etc etc) Ik heb rond aug/sept. al eens gemaild en toen zei men dat dat gewijzigd werd per kwartaal. Nu na 1 okt. (kwartaal begint opnieuw) staat het domein nog steeds op naam van de hosting provider.
Ik wil dit zsm. op de naam van de vereniging, maar de provider werkt gewoon niet echt mee. Wat kan ik doen, behalve opnieuw mailen ??

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
misschien met een aangetekende brief aangeven dat het nu ernst is en dat ze het domein overzetten naar de vereniging. In die brief geef je ze dan een redelijke termijn om het alsnog in orde te maken en als ze er niet aan voldoen dat je dan gerechtelijke stappen gaat ondernemen.

dit lijkt op het werk van Ladot/Freehosting 8)

• Mr.CeeJay
larsemenneke schreef op 10 oktober 2002 @ 20:03:
(...)
dit lijkt op het werk van Ladot/Freehosting 8)
Maar die waren het niet ;)

@echo off

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 20:44
Het is onzin dat een overdracht (wijziging van eigenaar) per kwartaal gaat.
Een overdracht is na aanvraag bij SIDN binnen 48 uur doorgevoerd en zichtbaar in whois.

Gewoon blijven 'zeuren' bij de provider dat ze het domein overzetten, zoals afgesproken, op eigen kvk nummer

Verwijderd

En als een mailtje niet helpt, probeer het 1000x te sturen ofzo :) :+

• Mr.CeeJay
De provider wil na tich-keren mailen en inmiddels voor de 2de keer een uittreksel van KvK te hebben gestuurd niet echt meewerken, de domeinnaam is officieel nog hun eigendom.
Ik ben zowiezo van plan om over te stappen, maar ik twijfel te wachten tot maart of om dit al eerder te doen, daarbij vraag ik me af of ik dit wel kan aangezien dit domein nog niet officieel op onze naam staat :?
Het ergste is dat de eigenaar op GoT geregistreerd staat :/

@echo off

Verwijderd

Heb je een bewijs dat die domeinnaam in licentie van jou is? Of anders keihard bewijs dat hun je hebben gezegt dat je hem zonder problemen zou kunnen overdragen?? Zoja bellen en nog eens bellen. Doen ze niets, dan aangetekende brief sturen.

Verder vragen om de gene waarmee je het toendertijd hebt afgesproken niet 1 of andere stagiar/jandoedel die er werkt.

• Mr.CeeJay
Dus hij moet eerst op mijn naam staan om te verhuizen :?

@echo off

Verwijderd

Jups de eigenaar moet toestemming geven voor de verhuizing. En hoe je het went of keert op dit moment zijn hun dat.

Verwijderd

Bij dit soort dingen kun je het beste hard op hard spelen als $bedrijf niet wil mee werken. Gewoon aangetekende brief en dreigen met een procedure. Ik neem trouwens wel aan dat je zoals Rats al zei een bewijs hebt dat jij die domeinnaam bij $bedrijf 'gekocht' hebt.

Verwijderd

welk domein is het , ik kan er voor zorgen dat het wordt overgezet op jouw naam mail maar naar me als je het niet op forum wilt zetten,

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 11:38:
welk domein is het , ik kan er voor zorgen dat het wordt overgezet op jouw naam mail maar naar me als je het niet op forum wilt zetten,
Tuuuuurlijk!
Grapjas
8)7

Verwijderd

ik maak geen grapje

is heel simple hoor, je vraagt gewoon kvk uitreksel van die provider op en verhuis het domein naar andere eigenaar vult verhuis formulieren in en stuurt op naar sidn en voor dat huidige owner het in de gaten heeft staat i al op jouw naam , hiervoor moet je echter wel bij nic aangemeld zijn , kan je niet zelf doen ;-)

Verwijderd

wel eens van valsheid in geschrifte gehoord? |:(

Verwijderd

Daemon, dat grapje kun je maar een paar keer doen, het is tegen de regels van de SIDN in en ik kan je verzekeren als je dit soort geintjes doet, je zeker in de problemen komt.

Als je dit soort grapjes bij mij zou uithalen, kan ik verzekeren dat je binnen een week een brief van een advocaat in je brievenbus hebt liggen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 12:24 ]

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
En het domein wordt vrolijk weer terugverhuisd.

• Mr.CeeJay
Nee dankje, ik wacht liever nog ff 8)7

@echo off

• Jaded
Sommige providers zetten trouwens in hun algemene voorwaarden dat ze alle rechten over het domein overdoen op de klant, al is het op hun naam geregisteerd. Dit zou je natuurlijk even na kunnen kijken, want je hebt er wel gewoon voor betaald natuurlijk.

Verwijderd

'k weet ut, 'k weet ut dat het niet mag en dat het tegen de regels is , maar het kan wel ;-)

dat was my point

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik voorspel, plushosting en anders digitalus daar heb ik de laatste tijd soortgelijke verhalen over gehoord.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 12:48:
'k weet ut, 'k weet ut dat het niet mag en dat het tegen de regels is , maar het kan wel ;-)

dat was my point
Je kunt ook een bank beroven... |:( ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 11:30 ]

• Mr.CeeJay
intert0y schreef op 05 december 2002 @ 12:58:
ik voorspel, plushosting en anders digitalus daar heb ik de laatste tijd soortgelijke verhalen over gehoord.
:X doe die 2de maar

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.CeeJay op 06-12-2002 22:36 ]

@echo off

• Jaded
intert0y heeft het goed geraden ??

Verwijderd

wie heeft hier het geld in handen??
dat ben jij toch??
Zolang het geld in jou portemonaie blijft kost het jullie niets, en dan kun je weer gaan betalen als ze het op jou naam hebben gezet,
dan staat het op jou naam, en kun je makkelijk overstappen!!

(en ja, ook automatische overboekingen kun je volgens mij ongedaan laten maken door de bank!!)

• Mr.CeeJay
We betalen per jaar en dat is gebeurd aan het begin v/h jaar (maart 2002)
We kunnen dus wachten tot maart 2003 wil je zeggen ?

@echo off

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met dat bedrijf (intertoy had het van mij gehoord) ze zijn er nu mee bezig, maar dat zijn ze al dik een half jaar. Ik heb te kennen gegeven dat de factuur die ik ongeveer anderhalve maand geleden ontvangen heb, niet betaal voordat ik alle voorwaarde van mijn vorige contractjaar helemaal geregeld zijn. En dus betaal ik niet totdat ik mijn domeinnaam ook daadwerkelijk op mijn naam heb. Ze proberen het steeds te vergeten daar, maar inmiddels weten ze het echt wel en denk ik dat het volgende week geregeld is...

Blijven bellen en pushen, je wordt er doodziek van...

Verwijderd

Mr.CeeJay schreef op 06 December 2002 @ 22:36:
We betalen per jaar en dat is gebeurd aan het begin v/h jaar (maart 2002)
We kunnen dus wachten tot maart 2003 wil je zeggen ?
hmmm, ja dat duurt idd wel een beetje lang.

Heb je er geen adres van dat je er even langs kunt gaan??
dan bedoel ik niet met een knokploeg ofzo, maar met een dringend verzoek dit in jou bijzijn mee te veranderen, anders per direct opzeggen en het geld terug eisen.

Als jij de mailtjes en/of brieven nog hebt liggen waarin je dat herhaaldelijk gevraagd hebt, en hun niet uitgesloten hebben in de algemene voorwaarden dat het of zo lang moet duren of allemaal zo moeilijk moet (wat ik met dus echt niet voor kan stellen, want dan zijn zijn voorwaarden dus echt belachelijk) dan hebben ze geen poot om op te staan. en zou je ook gerechtelijke stappen kunnen ondernemen!!

• Mr.CeeJay
Ik woon in de buurt van Maastricht en de hostingprovider is redelijk ver richting Randstand of nog noordelijker, dat zit er dus niet echt in.

@echo off

Pagina: 1