[LILO] pakt RAID niet

Pagina: 1
Acties:

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Eerst even mijn opstelling, daarna het probleem. ;)

Promise FastTrack100 IDE RAID Controller (PCI)
|
|--> 40GB \
|---------->> 80GB RAID-0 (Striping)
|--> 40GB /

80GB RAID-0 --> RAID Array 1
|
|--> Partitie 1 --> 40GB --> Windows XP Pro C:
|
|--> Partitie 2 --> 40GB --> Windows XP Pro D:

Onboard IDE 1
|
|--> 6GB --> SuSE LINUX 8.0 ( /dev/hdb )

LILO staat geschreven op de Master Boot Record van /dev/hdb, dat is HDD-0 in mijn BIOS.

BIOS
|
|--> 1st Boot device --> HDD-0
|
|--> 2nd Boot device --> RAID controller

Ok, dat was zo`n beetje mijn opstelling.
Dus wat er gebeurd met deze opstelling. Ik zet mijn pc aan, en LILO start op en ik kan gewoon LINUX booten.
Windows staat natuurlijk ook in het lijstje van LILO maar die wil alleen niet booten. :?
Windows boot natuurlijk wel als ik de RAID Controller als 1st boot device zet, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
In SuSE (YaST2) kan ik LILO instellen, maar ik moet aangeven waarvan Windows boot. Der staan een aantal RAID Arrays. Ik heb ze allemaal al geprobeerd maar Windows wilt nog steeds niet booten. :? Ik zal zo ff naar LINUX gaan en een screenshot maken van me LILO configuratie. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik kom er echt niet uit... |:(

Alvast bedankt!! _/-\o_

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

Verwijderd

Onder linux moet je geloof ik eerst "raidstart /dev/md0" of iets dergelijks doen. Als dit ook voor lilo geld dan kan ie windows niet booten vanaf raid. Ik gok maar wat omdat ik hier geen ervaring mee heb.

Verwijderd

Use the search, ik heb hier zelf ook al een topic over gehad, en met een beetje zoeken vind je er een hoop over. Kan je wel vertellen dat het mij ook nog steeds niet gelukt is, maar het moet wel kunnen ;) Succes....
Ik gebruik inmiddels een bootflop....

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 14:09:
Onder linux moet je geloof ik eerst "raidstart /dev/md0" of iets dergelijks doen. Als dit ook voor lilo geld dan kan ie windows niet booten vanaf raid. Ik gok maar wat omdat ik hier geen ervaring mee heb.
Hmm dat heb ik nog niet geprobeerd, RAID werkt onder linux namelijk ook niet :P
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 14:11:
Use the search, ik heb hier zelf ook al een topic over gehad, en met een beetje zoeken vind je er een hoop over. Kan je wel vertellen dat het mij ook nog steeds niet gelukt is, maar het moet wel kunnen ;) Succes....
Ik gebruik inmiddels een bootflop....
Nou ik ben nog niet zo zeker of het wel kan :P
Ik was op een site van SYSLINUX en daar stond dat de Promise RAID Controller niet werd ondersteunt. Nou weet ik niet of dat alleen bij SYSLINUX is of bij ale bootloaders.

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools