[VOEDING], welke geschikt?

Pagina: 1
Acties:

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Hallo allemaal...

Ik moet voor mijn ouders een computertje samenstellen. Na wat zoeken, denken en lezen ben ik op het systeem van Bijlage 1 gekomen.
Nu ben ik niet helemaal thuis in de nieuwe computer (mijn computer is 2jr oud... vandaar). Dus ik heb eigenlijk geen idee of er speciale eisen aan de voeding en de kast worden gesteld.
1) Heb ik aan een 300W genoeg? en welk merk voeding is normaal goed?
2) Sommige kasten worden met voeding geleverd. Zijn deze in orde? Ik zat aan de kast bij bijlage 2 te denken.
3) Ik ga de computer kopen bij alternate in ridderkerk. Is het vreemd om, wanneer een computer met voeding geleverd wordt, te vragen naar die kast met een andere voeding?

4) owja... 1 kleine vraag. Ik kan toch een brander zonder problemen gebruiken als lezer zonder dat deze sneller slijt als een lezer?

Dit topic is misschien voor sommigen een typisch slotje-topic. Ik heb de search gebruikt, maar niet alle antwoorden gevonden. De config ben ik redelijk zeker over, die heb ik alleen vermeld voor het inzicht in stroomverbruik.

BIJLAGE 1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CPU             S478 P4 133MhzQDR 2.4Ghz box€ 265
Moederbord      Asus P4S8X                  € 189 
Geheugen        Corsair PC333 512MB CL2     € 219 
Harddisk        WD800BB 80GB                € 125 
Floppy Drive    Sony 1,44MB                 €  19 
Burner          LiteOn LTR40125S 40/12/48   €  65 
Videokaart      Asus V8420/TD GF4Ti4200     € 199 
Kast                                        €  60 
Voeding                                     €  60 
Beeldscherm     Iiyama HM903UT  19inch      € 439

BIJLAGE 2
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/200x200/t/tqxh80.jpg

Verwijderd

ga niet voor die kast ik denk namelijk dat de airflow er niet toppie in is en een kast met voeding + een exstra merk voeding kost ook wel wat
neem gewoon een chieftec zeer goeie kasten en goeie voedingen

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
het hangt er volgens mij vanaf wat je ouders willen doen met die pc.
voor wat standaard internetten / brieven typen enz moet je je niet al te veel druk maken over airflow/temp. (vermits hij toch geen extra casefans voorziet maakt airflow eigenlijk niets uit => er is namelijk geen flow!) de temp zal wel wat hoger liggen maar zolang je niet gaat oc'en ofzo geen prob volgens mij.
de voeding lijkt mij ook nog wel voldoende. natuurlijk kan het nooit kwaad om een "zwaardere/betere" voeding te nemen. (komt de stabiliteit wat ten goede.)

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33

dodo79

witte dikke tonnie

hey, die kast heb ik ook als server draaien.
leuke kast, maar die voeding die daar in zit vin ik 2x nix.

da ding blaast als een straaljager...
maar verder een hele ruime kast met 3 hd plekkies :)

da ding koste mij ook maar 38 pleuros

omdat het kan!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

1) 300 Watt zou voldoende moeten zijn voor zo'n systeem.
2) Meestal voldoen ze prima als voeding, maar soms zijn ze behoorlijk lawaaierig (zoek even wat reviews, dan weet je dat zo)
3) Nee, dat is niet vreemd, je betaalt er toch voor, dus is het voor hen geen probleem.
4) Een brander heeft net zoals een gewone lezer een bepaald aantal uren dat ie normaal zou moeten meegaan.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north