Nederlander in België
je moet zogenaamd een "make" doen, ipv een "compile". Afhankelijk wat je gebruikt (tpc.exe, turbo.exe, tpx.exe) kan je dit instellen.
zou moeten doen wat jij wilt.
code:
1
| tpc -m a.pas |
zou moeten doen wat jij wilt.
Tja, WAAROM verwijst ie naar b? Waarschijnlijk voor 1 of enkele functies...
Als je die nou gewoon uit b.pas ript en in a zet, dan hoeft a.pas ook geen b.pas te gebruiken...
Als je die nou gewoon uit b.pas ript en in a zet, dan hoeft a.pas ook geen b.pas te gebruiken...
ja lijkt me een goed plan. Units zijn toch overbodig
Verwijderd
lol
maar er was een optie om iets met forward references uit te schakelen binnen de compiler. het is in ieder geval wel mogelijk
Het gaat om MPXF, daarvan heb ik de source code. Ik heb het niet zelf geschreven en ik begrijp dus ook niet alles hieruit. Ik heb het wel geprobeerd met Make, maar volgens mij lukt dat niet. Ik doe het overigens gewoon vanuit het menu in Turbo.exe.
Nederlander in België
je bedoelt waarschijnlijk circular references? Dus dat unit 'a' geinclude wordt door unit 'b' in het interface gedeelte, waar unit 'a' ook unit 'b' gebruikt in het interface gedeelte?
Dat zoek ik dusVerwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 19:02:
[...]
lol
maar er was een optie om iets met forward references uit te schakelen binnen de compiler. het is in ieder geval wel mogelijk
Nederlander in België
Mjah, haha, lol, en we helpen Elektronicanet daar ook zo goed meeVerwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 19:02:
[...]
lol
Anywayz, als ie iets uitschakeld, lijkt me die bepaalde functie niet meer werken, maar dat kan aan mij liggen...
Ik zou gewoon die betreffende functie ff in a.pas zetten oid
Ja... Wist niet hoe het heetelevator schreef op 10 oktober 2002 @ 19:03:
je bedoelt waarschijnlijk circular references? Dus dat unit 'a' geinclude wordt door unit 'b' in het interface gedeelte, waar unit 'a' ook unit 'b' gebruikt in het interface gedeelte?
Nederlander in België
Vertel ons eens welke compiler versie je gebruikt (turbo.exe -> alt -c, m) en welke melding je exact krijgt.
Weet je zeker dat de TPU files die je hebt, dezelfde versie zijn als jouw TurboPascal versie ?
Ik druk op ALT F9 of F9 (maakt niet uit) en dan krijg ik ERROR 15 File not found
Nederlander in België
Alle source en TPU files staan in dezelfde directory?
Ga eens naar tools -> directories en bij unit directory (oid) vul daar de drectory eens in waar je TPU files staan. Of nog makkelijker, start turbo.exe op vanuit die directory.
Ga eens naar tools -> directories en bij unit directory (oid) vul daar de drectory eens in waar je TPU files staan. Of nog makkelijker, start turbo.exe op vanuit die directory.
Nee... Dit is nl. de source code van MPXF, een mp3speler voor DOS...elevator schreef op 10 oktober 2002 @ 19:04:
[...]
Weet je zeker dat de TPU files die je hebt, dezelfde versie zijn als jouw TurboPascal versie ?
Nederlander in België
Het gaat er dus om, dat a.pas b.tpu wil hebben... b.tpu is echter niet gecompileerd en bestaat nog uit b.pas... b.pas wil echter a.tpu hebben, en da's ook nog een pasje...elevator schreef op 10 oktober 2002 @ 19:07:
Ga eens naar tools -> directories en bij unit directory (oid) vul daar de drectory eens in waar je TPU files staan.
Dat was het probleem iig AFAIK
Ja, sommige files van MPXF kan ik wel gewoon compilen.elevator schreef op 10 oktober 2002 @ 19:07:
Nederlander in België
Osiris schreef op 10 oktober 2002 @ 19:08:
[...]
Het gaat er dus om, dat a.pas b.tpu wil hebben... b.tpu is echter niet gecompileerd en bestaat nog uit b.pas... b.pas wil echter a.tpu hebben, en da's ook nog een pasje...
Dat was het probleem iig AFAIK
Dat is het ja...
Nederlander in België
ok, doe eens een build (compile -> build). Daarna geeft ie (misschien) aan dat er een bestand / unit ontbreekt. Welke is dat? Staat die uberhaupt wel op je PC ?
Nee, die moet dus nog gecompiled worden!elevator schreef op 10 oktober 2002 @ 19:09:
ok, doe eens een build (compile -> build). Daarna geeft ie (misschien) aan dat er een bestand / unit ontbreekt. Welke is dat? Staat die uberhaupt wel op je PC ?
Nederlander in België
Nee.. Een Build compiled alle sources die nodig zijn.
Nogmaals. Doe eens een build, en de file die hij dan niet kan vinden, welke is dat, en staat daar uberhaupt wel een versie van op je harde schijf (danwel in .PAS danwel in .TPU vorm) ?
Nogmaals. Doe eens een build, en de file die hij dan niet kan vinden, welke is dat, en staat daar uberhaupt wel een versie van op je harde schijf (danwel in .PAS danwel in .TPU vorm) ?
Ok... zal het nog een keer checken...elevator schreef op 10 oktober 2002 @ 19:11:
Nee.. Een Build compiled alle sources die nodig zijn.
Nederlander in België
je kunt ook nog circular references hebben. A.pas verwijst naar b.pas in de interface sectie en vice versa. Dit kun je oplossen door een van de includes in de implementation sectie te zetten.
If you are not wiping out you are nog pushing enough...
Het is "standaard practice" om units te includen in het implementation deel i.p.v. het interface deel, behalve als het om standaard units (die je meegeleverd krijg bij je compiler).
Waarom zou je dingen in je interface deel zetten die je alleen maar intern gebruikt? Op het moment dt je declaraties in je interface deel hebt staan die gebruik maken van iets uit een andere unit pas DAN zet je die unit in het include deel van je interface deel. Niet eerder.
Waarom zou je dingen in je interface deel zetten die je alleen maar intern gebruikt? Op het moment dt je declaraties in je interface deel hebt staan die gebruik maken van iets uit een andere unit pas DAN zet je die unit in het include deel van je interface deel. Niet eerder.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1