Toon posts:

[486] Doet niets: geen beeld en "tuut tuut"

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 486 dx2-80 met een mobo met 4 pci-sloten. Die zou ik graag gebruiken als router/firewall/webserver.

Maar als ik hem aansteek gebeurt er weinig: Geen beeld en alleen een Tuut Tuut uit de system-speaker. De laatste keer dat ie werkte was in juni. Toen werd ie gebruikt als diskette-station-server. Ondertussen heeft hij op zolder gestaan.

Dus dan heb ik alles eruit gehaald: geheugen, hd, diskette-station, video-kaart, ... en had hetzelfde probleem.

Dan heb ik wat dingen teruggestoken en een beetje onderdelen gecombineerd maar, zoals eigenlijk te verwachten viel, zonder resultaat.

De video-kaart is een pci trident geval.

Een jumper om de bios te resetten heb ik al gezocht maar niet gevonden :'(

Wat kan ik nog proberen?
Of is ie finaal naar de ruk?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Je moet even in het boekje van je mobo kijken wat die piepjes betekenen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, helaas, Die pc is al oud en die boekjes zijn jammergenoeg verloren gegaan.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
je kan via google op zoek gaan naar de site van de moederbord, misschi3en staat daar wel wat de piepjes beteken. Die piepjes geven het probleem namelijk aan

Verwijderd

fan kapot

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bios resette op zo'n ouwe bak is gewoon ff de baterij eruit halen.
in welke volgorde gaan die beeps?
een constante of kort achter me kaar?
een constante zou evt. kunnen betekenen dat het geheugen niet goed is.
Dan zou je even kunnen proberen met verschillende bankjes, etc.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
EnsconcE schreef op 10 oktober 2002 @ 18:56:
je kan via google op zoek gaan naar de site van de moederbord, misschi3en staat daar wel wat de piepjes beteken. Die piepjes geven het probleem namelijk aan
Idd maar Ik kan niet direct zien welk mobo het is, Ik ben nog aan het zoeken maar ik vind niet eens een merk.
Er zit maar een fan in en das die van de voeding en die werkt dus .....
tweakduke schreef op 10 oktober 2002 @ 19:07:
bios resette op zo'n ouwe bak is gewoon ff de baterij eruit halen.
in welke volgorde gaan die beeps?
een constante of kort achter me kaar?
een constante zou evt. kunnen betekenen dat het geheugen niet goed is.
Dan zou je even kunnen proberen met verschillende bankjes, etc.
Ik ga die batterij er eens uithalen.
Die beeps zijn kort na elkaar.
Dat geheugen heb ik ook al verstoken en uitgehaald en dat gaf hetzelfde. Dus, denk ik zo dat het niet aan het geheugen ligt.

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:47:
Ik heb hier een 486 dx2-80 met een mobo met 4 pci-sloten. Die zou ik graag gebruiken als router/firewall/webserver.

Maar als ik hem aansteek gebeurt er weinig: Geen beeld en alleen een Tuut Tuut uit de system-speaker. De laatste keer dat ie werkte was in juni. Toen werd ie gebruikt als diskette-station-server. Ondertussen heeft hij op zolder gestaan.

Dus dan heb ik alles eruit gehaald: geheugen, hd, diskette-station, video-kaart, ... en had hetzelfde probleem.

Dan heb ik wat dingen teruggestoken en een beetje onderdelen gecombineerd maar, zoals eigenlijk te verwachten viel, zonder resultaat.

De video-kaart is een pci trident geval.

Een jumper om de bios te resetten heb ik al gezocht maar niet gevonden :'(

Wat kan ik nog proberen?
Of is ie finaal naar de ruk?
Sinds wanneer steek jij een computer aan? 8)7 8)7
Ik heb dit proleem ook met zo'n trident kaartje gehad toen heb ik er een ATI Wonder ingestopt toen deed hij het perfekt! ;)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
comvidnet schreef op 10 oktober 2002 @ 20:27:
[...]

Je moet hem toch éénmaal aanzetten? :p

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Zoek eens in google op "tuut tuut" ... 8)7

The bartender never get's killed

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
Tuurlijk, een 486 met een hele grote ball-bearing coolfan.yehhhh.

Verwijderd

Topicstarter
comvidnet schreef op 10 oktober 2002 @ 20:27:
[...]

Ik heb dit proleem ook met zo'n trident kaartje gehad toen heb ik er een ATI Wonder ingestopt toen deed hij het perfekt! ;)
Het zou idd men video-kaart kunnen zijn. Toen ik hem als tweede videokaart in een andere computer stak gedroeg ie zich wat vreemd : blue screens in windows xp. Maar omdat ik geen andere pci-videokaarten liggen heb kan ik hem niet vervangen.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ram in verkeerde volgorde in de banken of in de verkeerde banken of bepaalde banken die leeg zijn en niet leeg mogen zijn is ook een optie. Zoek is naar typenummers van je chipset/mobo op je mobo, ik had ook een noname 486 en heb een complete handleiding gevonden op inet, dus als je dat weet kan je ook weten wat die piepjes zijn :)

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:49

Killjoy

Klingon lawn products

Post even de piepjes aub. gebruik voor korte piepjes 'tuut' en voor lange piepjes 'tuuuut' geef met spaties aan hoeveel de tuidsruimte ertussen is.
Bijvoorbeeld voor kort en voor lang

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 23:23
Gem1e schreef op 10 oktober 2002 @ 20:31:
[...]

Lol hehe
Misschien voor de ultieme overclock ofzo >:)

• EnsconcE
  • Nu online
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:45:
[...]

Het zou idd men video-kaart kunnen zijn. Toen ik hem als tweede videokaart in een andere computer stak gedroeg ie zich wat vreemd : blue screens in windows xp. Maar omdat ik geen andere pci-videokaarten liggen heb kan ik hem niet vervangen.
laat je videokaart es uit die 486 en start hem dan es op, als je dan dezelfde peipjes hoort weet je dat het de videokaart is.

• EnsconcE
  • Nu online
superwhimpy schreef op 10 oktober 2002 @ 21:26:
Post even de piepjes aub. gebruik voor korte piepjes 'tuut' en voor lange piepjes 'tuuuut' geef met spaties aan hoeveel de tuidsruimte ertussen is.
meerdere spaties intikken werkt op het forum niet dus mocht je dit doen doe het dan ff met underscores

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:49

Killjoy

Klingon lawn products

EnsconcE schreef op 10 oktober 2002 @ 21:36:
[...]

meerdere spaties intikken werkt op het forum niet dus mocht je dit doen doe het dan ff met underscores
Had ik ff opgelet, dan had ik dat ook gezien. Iig bedankt voor de tip. :)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 23:30

Professor_Botje

Administrator

Hoi ik heb nog een Dual Pentium hier liggen,
op http://217.122.29.85/pages/ASUS_Dual_133Mhz.htm staat alle info over het moederbord.

met 2x een 133Mhz CPU en 64Mb ram.

er kan ook 2x een 233Mhz MMX en 196Mb geleverd worden, de 133 kost €100 en de 233MMX versie €200 over de prijs valt te praten

:P

Is dat niet beter voor je server? :)

Email, zie profiel

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
Professor_Botje schreef op 10 oktober 2002 @ 22:01:
op http://217.122.29.85/pages/ASUS_Dual_133Mhz.htm staat alle info over het moederbord.

er kan ook 2x een 233Mhz MMX en 196Mb geleverd worden, de 133 kost €100 en de 233MMX versie €200 over de prijs valt te praten

Email, zie profiel
HOEVEEL?????sjek s ff de pricewatch.
sorry hoor.

Verwijderd

heel veel piepjes achter elkaar?
het geheugen(edo) is kaduk of verkeerd geplaats.
Altijd de stekker eruit.........

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Als het 4 piepjes achter elkaar zijn, is waarschijnlijk je videokaart kaduuk.
Professor_Botje schreef op 10 oktober 2002 @ 22:01:

Email, zie profiel
GA jij maar naar VA, of deze "Wie kan deze _oude_ hardware nog gebruiken" deel 5

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• sjeng1978
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 12:06
Bij mijn eerste pc heb ik het als klein jochie klaar gekregen om de monitor aan te sluiten op de seriele poort 8)7 (vraag me niet hoe dat gelukt is en ik ontken alles! :p)
Maar ik kreeg toen 2 piepjes...
Heb je je monitor goed aangesloten en eventueel eens een andere geprobeerd?

http://specs.tweak.to/2902

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:17:
[...]

Idd maar Ik kan niet direct zien welk mobo het is, Ik ben nog aan het zoeken maar ik vind niet eens een merk.
Je kunt kijken of er ergens een FCC-code op het moederbord staat, en dan kun je bij een FCC-zoekmachine (google "FCC ID Search") erachter komen welk mobo je hebt.
Overigens zet ik mijn geld op die videokaart, probeer eens of je er een andere in kan doen, en kijk of het dan wel werkt...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

<offtopic>
Gem1e schreef op 10 oktober 2002 @ 20:31:
[...]

En dan komen we al gouw weer bij het verhaal van de 386 die op 233mhz Halflife draaide :)
</offtopic>

Heb je het geheugen er wel goed inzitten piepjes gaven bij mij altijd geheugen fouten aan. bij 486 moet het geugen vaak in groepen van 2 of 4 geplaatst worden. Dus 2 bij twee oid.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Haal je harddisk eens los. Probeer eerst eens met ALLEEN VGA, CPU, Mainbaord, voeding en RAM :) Dan steeds meer erbij zetten

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 08:47:
<offtopic>

[...]
En dan komen we al gouw weer bij het verhaal van de 386 die op 233mhz Halflife draaide :)
</offtopic>

Heb je het geheugen er wel goed inzitten piepjes gaven bij mij altijd geheugen fouten aan. bij 486 moet het geugen vaak in groepen van 2 of 4 geplaatst worden. Dus 2 bij twee oid.
Inderdaad. Met als extra aantekening dat 36- pins geheugen per 4 reepjes en 72- pins geheugen per 2 reepjes op het moederbord moeten. Verder kun je volgens mij geen EDO en FastPage door elkaar gebruiken.

Kun je trouwens ook even zeggen welk BIOS je hebt (Award, AMI, Phoenix)? Veel 486 moederborden geven piepjes door die per BIOS merk verschillen en niet per moederbord.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit neigt teveel naar V&A.. Daar hebben we een aparte site/topic voor :)

Professor_botje: wil je dat in het vervolg niet meer doen? Je zit mijns inziens lang genoeg op GoT om het wel en wee van dit forum goed genoeg te kennen.. :/

En nu weer ontopic aub :)

Verwijderd

Topicstarter
superwhimpy schreef op 10 oktober 2002 @ 21:26:
Het is dus zo:

lang lang lang lang lang lang, ..........

Tis mischien nog makkelijker zo ;)
EnsconcE schreef op 10 oktober 2002 @ 21:35:
laat je videokaart es uit die 486 en start hem dan es op, als je dan dezelfde peipjes hoort weet je dat het de videokaart is.
dat heb ik gedaan en ik hoor de zelfde piepjes. Dus ga ik ff op zoek gaan naar een andere (werkende) .
sjeng1978 schreef op 11 oktober 2002 @ 08:33:
Bij mijn eerste pc heb ik het als klein jochie klaar gekregen om de monitor aan te sluiten op de seriele poort 8)7 (vraag me niet hoe dat gelukt is en ik ontken alles! :p)
Maar ik kreeg toen 2 piepjes...
Heb je je monitor goed aangesloten en eventueel eens een andere geprobeerd?
Het probleem is niet de monitor: die werkt, sterker nog: ik kijk er nu naar :)
En het aansluiten is ook goed.
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 08:47:
Er zit al altijd maar een geheugenreepje in dus daar kan het probleem moeilijk zitten.
FastBunny schreef op 11 oktober 2002 @ 10:28:
Haal je harddisk eens los. Probeer eerst eens met ALLEEN VGA, CPU, Mainbaord, voeding en RAM :) Dan steeds meer erbij zetten
Heb ik al gedaan. Zonder resultaat.
Japie_17 schreef op 11 oktober 2002 @ 10:43:
Kun je trouwens ook even zeggen welk BIOS je hebt (Award, AMI, Phoenix)? Veel 486 moederborden geven piepjes door die per BIOS merk verschillen en niet per moederbord.
Het is een AMI 09128 .

Besluit: Het is bijna zeker de video-kaart dus ga ik zo rap mogelijk een andere proberen

Verwijderd

Niet je TB vergeten anders doet mijn 6x86 ook 'tuut tuut' verder niets. |:(

Verwijderd

Ik heb hiero ook zo'n p60 pctje staan met een trident PCI kaartje erin. Dat ding geeft ook heel vaak geen beeld. Geeft dan een piep van 1 keer lang, 2 keer kort. ff aandrukken en het is meestal weg. Andere videokaart proberen kan wel is helpen. Heb hier toen ook geholpen
Pagina: 1