Toon posts:

Verfijnd/uitgebreid zoeken in pricewatch, mag dat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal vast al eerder gemeld zijn, maar hier komt ie...

Als je zoekt op bijvoorbeeld Videokaarten, zou je bijvoorbeeld alleen "GF4" of alleen "met TV-out" of alleen "Radeon 8500" etc. willen zien....
Als je zoekt op bijvoorbeeld Harddisks, en je wil je laptop-harddisk vervangen, zou je bijvoorbeeld alleen de 2.5" harddisks willen zien....
Als je op zoek ben naar een nieuwe kast, en die moet persé aluminium zijn ...

etc..

Het zal wat voeten in de aarde hebben de pricewatch-db zo in te richten, maar het lijkt mij dat je daarmee een heleboel tweakers (i.i.g. mijzelf en nog wat collega's hierzo) een plezier doet... :7

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dan zoek je bijv. in de videokaartcategorie naar '8500' => resultaat met allemaal Radeon 8500 videokaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op 10 oktober 2002 @ 18:44:
Dan zoek je bijv. in de videokaartcategorie naar '8500' => resultaat met allemaal Radeon 8500 videokaarten.
Zo ongeveer ja. Ik zie dat nu nog niet ... ( misschien zie ik het verkeerd ? )

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Aan de linkerkant onder de update tracker bevindt zich een zoekding waarmee je in categoriën kunt zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op 10 oktober 2002 @ 18:57:
Aan de linkerkant onder de update tracker bevindt zich een zoekding waarmee je in categoriën kunt zoeken.
Hij is fijn, Femme!! :) Zo kan ik bijvoorbeeld zoeken op Radeon. Dan moet je in de productnaam expliciet Radeon meenemen .... Ga ik zoeken op CD-R . Of ga ik zoeken op CDR, of misschien wel CD R en wat te denken van CDR80, CD-R80 CD-R 80 en CDR-80.....

Dusse.... heb je toch even ? Ik neem aan dat het een kwestie is van een of meer extra velden in die database, die dan of door de leverancier of door een aantal techneuten bijgehouden worden... Dan worden de produktnamen korter, wordt de naamgeving eenduidiger, wordt je database (door indexering) sneller en worden dus ook zoekresultaten sneller getoond....