Ok, hier nog een vervolg op topic [rml][ PHP / Sessies ] variabele variabelen registreren[/rml]
D2k, ik heb boeken, en heb ook de manual doorgelezen. Als je zelf even de topic doorleest, en uitprobeerd, zul je zien dat er nog geen antwoord op gegeven is... Verder zal ik voortaan wat vaker editten ipv een nieuw bericht.
Het probleem is dus als volgt:
Ik haal waarden uit 2 kolommen uit een database, 1 met de naam var_name, 1 met de naam value. Ik wil al deze variabelen registeren onder de naam die opgeslagen is onder de naam 'var_name', en met de waarde uit 'value'.
De oplossing die gegeven is werkt, maar dan alleen in het bestand waarin het uitgevoerd wordt, helaas...
Ik zal het toelichten met 2 bestandjes:
'edit' onderstaande script is probeersel... het script daaronder het eigenlijke script waar ik het probleem mee had:
index.php
'edit -> nu het eigenlijke script
index.php
test.php
Als ik dit zo bekijk zou het moeten werken, maar dat is dus niet zo...
D2k, ik heb boeken, en heb ook de manual doorgelezen. Als je zelf even de topic doorleest, en uitprobeerd, zul je zien dat er nog geen antwoord op gegeven is... Verder zal ik voortaan wat vaker editten ipv een nieuw bericht.
Het probleem is dus als volgt:
Ik haal waarden uit 2 kolommen uit een database, 1 met de naam var_name, 1 met de naam value. Ik wil al deze variabelen registeren onder de naam die opgeslagen is onder de naam 'var_name', en met de waarde uit 'value'.
De oplossing die gegeven is werkt, maar dan alleen in het bestand waarin het uitgevoerd wordt, helaas...
Ik zal het toelichten met 2 bestandjes:
'edit' onderstaande script is probeersel... het script daaronder het eigenlijke script waar ik het probleem mee had:
index.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <? session_start(); $row['var_name'] = "test"; $row['value'] = "waarde"; $_SESSION[$row['var_name']] = $row['value']; echo $_SESSION['test']; session_register($_SESSION['var_name']); ?> <a href="test.php">Volgende bestand</a> |
'edit -> nu het eigenlijke script
index.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <? session_start(); $row['var_name'] = "test"; $row['value'] = "waarde"; $_SESSION[$row['var_name']] = $row['value']; echo $_SESSION['test']; ?> <a href="test.php">Volgende bestand</a> |
test.php
PHP:
1
2
3
4
5
| <? session_start(); echo $test; ?> |
Als ik dit zo bekijk zou het moeten werken, maar dat is dus niet zo...