Switch op LAN-party 10 / 100 MBit?

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:31

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik ben bezig een LAN-party te organiseren ergens in de nabije toekomst.

Nu kan ik voor een vriendelijk prijsje een flinke 10 / 100 MBit Full Duplex Switch huren.

Aangezien ik niet zo'n expert ben op UTP gebied(ik gebruik voor thuisnetwerkje nog steeds coax :+), en ik met de GoT search niet alles te weten ben gekomen:

- Als ik op zo'n switch nou 5 computers met een 10 MBit kaart aansluit, en 5 computers met een 100 MBit kaart, draait dan het hele netwerk op 10 MBit of kunnen de 100 MBit computers op 100 MBit met elkaar communiceren?

- Als ik een game-server neerzet met een 100 MBit verbinding en daar vervolgens met 5 computer 10 MBit verbinding mee ga maken, heeft dat dan ook voordelen boven een 10 MBit verbinding in deze gameserver? (ja ik wilde dus idd meerdere gameservers tegelijk gaan draaien dus de bandwidth komt wel op :+)

Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat een switch op full duplex werkt en hubs op half duplex, en je met een hubje geen 100 MBit kan halen, tenzij het een switching hub is... Wie kan me aanvullen? Thx

Tja

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

De communicatie gaat zo:

10 - 10 = 10
10 - 100 = 10
100 - 100 = 100

FAQ Network Troubleshooting

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Je vragen worden idd grotendeels in de faq beantwoord, en wat snelheid betreft van de gameserver, hoe sneller hoe beter :p. En dat de clients 10mbit zijn betekend het niet dat als er 5 clients bezig zijn dat er 50mbit gebruikt word hoor :) een gameserver vraag tov ftp server vrij weining bandbreedte, je moet alleen een snelle toegang hebben (aka ping)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

de clients spreken dan 10mbit met de server, en de server heeft dus nog 90mbit over, als de volle 10mbit volgemaakt wordt uiteraard ;)
dus zo heb je een server met meer bandbreedte dan de clients, en dat is altijd te prefereren.
Aangezien je zo veel clients tegerlijkertijd aan kan.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Pizzaman schreef op 10 oktober 2002 @ 18:27:
De communicatie gaat zo:

10 - 10 = 10
10 - 100 = 10
100 - 100 = 100

FAQ Network Troubleshooting
Dat vind ik dus niet duidelijk in de FAQ. Er staat idd dat een switch een verbinding kan hebben met zowel 100 MBit als 10 MBit, maar niet of dat het hele netwerk beinvloed, en zo nee, hoe dan de communicatie gaat tussen de verschillende soorten.

Maar als ik het goed begrijp is dus idd de 10/100 MBit Switch wel het beste voor deze zaak, omdat dan iedereen die een 100 MBit heeft daar voordeel van heeft maar de 10 MBit's ook gewoon mee kunnen doen.

Goed, dan moet ik dus ff ergens een 100 MBit kaartje vandaan vissen voor de gameserver, want ik meende dat kaartjes met zowel een BNC als een UTP aansluiting altijd 10 MBit waren, aight?

Tja

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
lees eens door wat het verschil is tussen een switch en een hub :) daar word een deel van je vraag toch duidelijk uitgelegd.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
als je clients met 10 en 100 mbit netwerkkaarten op zo'n switch aansluit, draaien die met 100 gewoon op 100 mbit en die met 10 op 10 mbit

Dus die 100 mbits hebben er geen last van

Als je dan iets van een 100 naar een 10 mbit doorstuurt wordt gewoon niet de volle bandbreedte van die 100 mbit gebruikt

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Maar als ie dan ook wat doorstuurt naar een 100 MBit andere, dan kan die wel de overige 90 MBit gebruiken dus?

Ok get it, thx all

Tja

Pagina: 1