Ik kan me niet voorstellen dat het antwoord op mijn vraag erg moeilijk is, maar ik kom er echt niet uit (na veel proberen en Google-en):
Hoe roep ik in Javascript bij een form een INPUT-waarde aan die in een array staat?
Bij het volgende voorbeeld-scriptje werkt de eerste javascript-regel wel, maar de tweede niet. En dat is nou net de manier die ik wil gebruiken (dus met de naam van het INPUT-veld in plaats van via "elements").
Ik krijg steeds de foutmelding "document.testform.testinput.1 is leeg of geen object".
Kan iemand me hier mee helpen?
Hoe roep ik in Javascript bij een form een INPUT-waarde aan die in een array staat?
Bij het volgende voorbeeld-scriptje werkt de eerste javascript-regel wel, maar de tweede niet. En dat is nou net de manier die ik wil gebruiken (dus met de naam van het INPUT-veld in plaats van via "elements").
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <FORM name="testform"> <INPUT TYPE="text" NAME="testinput[1]" value="1"> <INPUT TYPE="text" NAME="testinput[2]" value="2"> </FORM> <SCRIPT Language="JavaScript"> document.write(document.testform.elements[0].value); document.write(document.testform.testinput[1].value); </SCRIPT> |
Ik krijg steeds de foutmelding "document.testform.testinput.1 is leeg of geen object".
Kan iemand me hier mee helpen?