Toon posts:

ISDN config prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat er precies in Netwerkomgeving moet komen te staan naast de ISDN kaart zelf?
Moet iemand helpen op internet te komen, maar heb zelf nooit met ISDN gewerkt.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Ik geloof niet dat je de netwerkomgeving hoeft te configureren met een ISDN kaartje, gewoon installen en je verbinding via die kaart laten lopen , werkt hetzelfde als een gewoon analoog modem .

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. doet hij niet, want dan staat TCP/IP niet geinstalleerd.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
tcp/ip moet geinstalleerd staan. Client van microsoft netwerken ook. Verder moet die kaart geinstalleerd zijn.
Je moet dan gewoon een verbinding aanmaken en dan kun je 1 van de 2 isdn-kanalen kiezen of je kiest voor lijnbundeling (let op: ook dubbele telefoonkosten).

• JdM

JdM

Humbled

larsemenneke schreef op 10 oktober 2002 @ 18:16:
tcp/ip moet geinstalleerd staan. Client van microsoft netwerken ook. Verder moet die kaart geinstalleerd zijn.
Is waar ook , (tis al weer zo lang geleden)

Verwijderd

Zet je MSDN nummers ook even goed...

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij kon ik geen TCP/IP installeren voordat ik een aparte netwerkkaart (Externe bijv.) geinstalleerd had.. alleen daarmee werkte hij ook niet.

Opnieuw installeren van de ISDN kaart werkte ook al niet.

Nu stond alleen de ISDN kaart en NDISWAN (hoort blijkbaar bij elkaar, wist ik niet) geinstalleerd.. Verder niets.

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:18:
Zet je MSDN nummers ook even goed...
Maak daar maar MSN van (multiple speech number, als ik me niet vergis)

Maar je kunt ook zonder msn nummers werken , dan neemt ie altijd het hoofdnummer om over weg te bellen , je blijft dan met de telefoon nog steeds bereikbaar op het hoofdnummer ook , dus eigenlijk ga je pas met msn nummere spelen als je een kostensplitsing zou willen maken .

Verwijderd

Topicstarter
err.. ik zag 2 keer MSN nummers en nog wat staan.. wat moet er in die onderste komen?

was zoiets als dit:

MSN 1 :
MSN 2 :
blabla1 :
blabla2 :

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:22:
err.. ik zag 2 keer MSN nummers en nog wat staan.. wat moet er in die onderste komen?

was zoiets als dit:

MSN 1 :
MSN 2 :
blabla1 :
blabla2 :
Je hoeft hier niet persé iets in te vullen , alleen als je de kosten wil splitsen , dan zet je op de eerste plaats gewoon het msn nummer dat je wil gebruiken voor de pc , op de tweede plaats bijvoorbeeld een telefoonnummer om faxen op te ontvangen (als je bijvoorbeeld RVS Com-lite zou gebruiken) en op de 3de plaats het huistelefoonnummer , RVS Com-lite heeft ook een ingebouwd antwoordapparaat (mot wel altijd je pc aanstaan :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Moet de eerste sowieso ingevuld staan? En is het ook de bedoeling dat de Externe Toegangsadapter geinstalleerd wordt?

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:51:
Moet de eerste sowieso ingevuld staan? En is het ook de bedoeling dat de Externe Toegangsadapter geinstalleerd wordt?
Heb ik al 2 keer verteld, NEE is niet nodig, externe toegangsadapter weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. want ik had eerst die MSN nummers niet geinstalleerd en wel de externe toegangsadapter..

maar hij deed het niet.. :S

Verwijderd

Topicstarter
plz mensen.. ik moet hem zsm aan de praat krijgen, want wordt ook gebruikt door een bedrijf.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Hier heb je informatie over hoe je volgens xs4all windows met isdn configureert.
http://www.xs4all.nl/helpdesk/verbinding/isdn/windows.html .

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke.. ik zal het zo effe proberen.. hou je op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
nou.. hij doet het eindelijk..

allemaal bedankt voor je hulp, maar het heeft geen donder geholpen :D
grapje.. na wat gekloot en overleg met de helpdesk *shame* kwamen we toch het opnieuw eroverheen installen van Win98 tot de beste oplossing.

Het heeft idd geholpen.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aangezien het hier net ff ging over MSN nummers. Hoe precies moet je dat instellen:

bijv:
0123-456789
0123456789
456789
6789

Wil namelijk graag weer kosten splitsen...maar weet niet meer zeker hoe je het nummer neer moet zetten. (heb em nu op 0123456789 staan)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• JdM

JdM

Humbled

THW Arie schreef op 10 oktober 2002 @ 21:57:
Aangezien het hier net ff ging over MSN nummers. Hoe precies moet je dat instellen:

bijv:
0123-456789
0123456789
456789
6789

Wil namelijk graag weer kosten splitsen...maar weet niet meer zeker hoe je het nummer neer moet zetten. (heb em nu op 0123456789 staan)
Nummer zónder netnummer invoeren , ALTIJD bij ISDN.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Devilmorfose --> EDIT je post aub, als je een toevoeging hebt. Niet altijd direct een nieuwe reply, als een andere reply van jou nog als laatste staat.

Over het kicken binnen 16 min maar niet te spreken. Niet doen aub.
Pagina: 1