Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Onze Gigaset doet t niet goed meer :{
't is een Gigaset 4000 Classic Handset met een Gigaset 4010 Classic Hoofdstation zoals Siemens 't noemt.
Maar de handset wil niet meer aanmelden op 't hoofdstation, pincode is gewoon de factorysetting van 0000.. En aan de afstand kan het niet liggen, zelfs op 't hoofdstation zelf doet ie t niet.
Af en toe pakt ie m heel ff en kan je ook bellen maar vrij snel valt de verbinding weer weg en gaat t schermpje weer knipperen.
Automatisch aanmelden (telefoon aandoen) werkt niet......

Handmatig aanmelden (optie HS Aanmelden kiezen in telefoonmenu) werkt niet... (zoekt heel lang en geeft dan een piepje dat t niet gelukt is)

Aanmelden dmv. pagen werkt niet (op knopje van de HS drukken waardoor die alle handsets binnen bereikt laat piepen en aanmelden)

Soms pakt ie m ineens wel automatisch.. Soms lukt het met handmatig aanmelden en het pagen werktte ineens vanmiddag ook es een keer.... Maar het beestje heeft weer max 20 minuten gewerkt... Garantie op die dingen is maar 1 jaar, en we hebben 'm nu iets van 14 maanden, mooi k*t dus..

Heeft iemand een idee wat te doen? Deze problemen zijn nu al 4 weken bezeg en we bellen dus vrijwel alleen nog maar met onze oude telefoon (ong. 1 uur bellen met accu :X :X )

[ Voor 0% gewijzigd door m-m op 10-10-2002 18:43 . Reden: 4010 ipv 4050 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Reset zowel eens het basisstation en de handheld en dan helemaal opnieuw aanmelden en instellen.. Mijn Gigaset 1000 begon ook van die kuren te vertonen; en heb het zo opgelost...

Pvouput live

• m-m
  • Niet online
Krypt schreef op 10 oktober 2002 @ 17:50:
Reset zowel eens het basisstation en de handheld en dan helemaal opnieuw aanmelden en instellen.. Mijn Gigaset 1000 begon ook van die kuren te vertonen; en heb het zo opgelost...
stroom van basisstation en batterijen uit handset? Al een paar keer geprobeerd, zonder effect.....

• Krypt
Nee.. er bestaat een resetcode voor die dingen... stroom eraf halen heeft geen zin..

Pvouput live

• m-m
  • Niet online
Krypt schreef op 10 oktober 2002 @ 17:53:
Nee.. er bestaat een resetcode voor die dingen... stroom eraf halen heeft geen zin..
*een en al oor*
Hmm ik heb t in t boekje gevonden... Maar het resetten van t HS kan alleen via het menu van de handset... Wordt dus lastig :P

• Krypt
Moet ook werken door de spanning eraf te halen en de pager knop in te houden totdat deze kort gaat piepen ofzo.. Stond ook niet in mijn boekje maar wel bij een los kaartje dat erbij zat..
* Krypt gaat thuis even zoeken, hoop dat ik het boekje nog heb

Pvouput live

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:55

_WgV_

It's a magical world!

Edit:
Foutje

#StopBurningStuff

• m-m
  • Niet online
wtf... ik had zowaar weer ff connectie maar zodra ik naar instellen basisstation ging viel hij direct weer uit :{

• m-m
  • Niet online
Reset is inmiddels uitgevoerd... Heb nog link ben benieuwd of ie t dit keer blijft doen :)

edit:
hij knippert alweer :r

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-11 20:03
Siemens is met GSM's vrij soepel met de garantietermijn, is mijn ervaring tenminste. Oké, ik was m'n telefoon wel even kwijt, maar 15 maanden na aankoop hoorde je mij niet klagen... :)

Verder mag je natuurlijk verwachten dat het ding het langer dan 14 maanden uithoudt, dus mocht reparatie noodzakelijk zijn, dan toch in ieder geval tegen flink gereduceerd tarief...

Maar ik zou dus eerst even met Siemens bellen als ik jou was.

• m-m
  • Niet online
ESteg schreef op 10 oktober 2002 @ 18:47:
Siemens is met GSM's vrij soepel met de garantietermijn, is mijn ervaring tenminste. Oké, ik was m'n telefoon wel even kwijt, maar 15 maanden na aankoop hoorde je mij niet klagen... :)

Verder mag je natuurlijk verwachten dat het ding het langer dan 14 maanden uithoudt, dus mocht reparatie noodzakelijk zijn, dan toch in ieder geval tegen flink gereduceerd tarief...

Maar ik zou dus eerst even met Siemens bellen als ik jou was.
probleem is ook dat m'n pa zo'n achterlijke idioot is dat hij het aankoopsbewijs heeft kwijtgemaakt... EN zeker weten over de termijn EN geen garantiebewijs.. Denk dat die lui bij Siemens dan toch niet echt geneigd zijn vriendelijk te gaan doen :|

Siemens klantenservice is ATM trouwens onbereikbaar "wegens een technische storing, probeert u het later nog eens"...

• ESteg
Van wat ik me herinner heb ik nooit iets met een aankoopbon / garantiebewijs hoeven doen. Zij keken in hun systeem en vertelden dat de termijn van het toestel eigenlijk verlopen was, maar dat ze in dat soort 'rand'-gevallen niet moeilijk deden en ik kon m zo opsturen...

Maar ja: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... ;)

• m-m
  • Niet online
Ojee... volgens mij heb ik 't nu echt stukgemaakt... Hij kan nu weer normaal aanmelden enzo, maar ik krijg geen kiestoon meer en het basisstation gaat ook niet meer over :X :X

• ESteg
Heh heh... :) Misschien is het een idee om het ding maar even een tijdje rust te geven...? En dan morgen misschien eens zo'n reset ;)

Verwijderd

ze doen niet moeilijk over een kassabon, het serienummer is voor hun gekoppeld aan productie en distributiedatum ze tellen er een aantal dagen bij tot verkoop en hopla je weet tot wanneer je garantie hebt, geen probleem verder!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
offtopic:
m-m is dat Abby uit ER niet in je usericon ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• m-m
  • Niet online
ernst schreef op 12 oktober 2002 @ 18:36:
offtopic:
m-m is dat Abby uit ER niet in je usericon ?
jup :P

( nog steeds geen kiestoon btw )
Pagina: 1