Toon posts:

[deb] Postfix -> Procmail -> Cyrus? Hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen,

Postfix heb ik aan de gang en dat draait al een tijd... Cyrus heb ik aan de gang, en ook dat draait al een tijd, maar nu wil ik daartussen procmail draaien! Het werkt nu zo:
fetchmail haalt alle mail op, en speelt die naar postfix. Postfix gooit die op zijn beurt naar Amavis die de virusjes eruit pikt, en daarna retourneert naar postfix, en vervolgens dropt postfix het bij cyrus.

Nu wil ik dus mail gaan filteren. Ik zag hier en daar mensen die daar iets van sieve ofzo voor gebruiken, maar daar is nergens informatie over te vinden. Af en toe wordt het ergens genoemd, maar verder nix. Procmail daarintegen lijkt veel krachtiger te zijn, en daar is veel meer over geschreven.

Maar nu kan ik weer nergens vinden hoe ik postfix, procmail en cyrus moet integreren. Ik weet dat ik postfix moet vertellen
code:
1
mailbox_command = /usr/bin/procmail

Maar hoe drop ik met procmail dan weer de mail bij cyrus? Er zijn geloof ik veel mensen die dit voor elkaar hebben, maar mij lukt het niet :( Hellup!

Verwijderd

http://www.google.nl/linux >:)

search for: howto postfix

search for: howto procmail

search for: howto cyrus

search for: howto Amavis

en whalla uw vragen zullen beantwoord worden :P

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:04
Allereerst is het misschien handig om even te weten hoe en waar je meel nu wordt opgeslagen.
In Maildir of mbox formaat bijvoorbeeld.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
Cyrus heeft een eigen mail formaat om de zooi op te slaan. Wachtwoorden staan in sasldb, mail staat weer ergens anders. Kan je nadat procmail de zooi heeft gefilterd, die mail niet doorsturen aan cyrdeliver? dat is nml de MDA van Cyrus die zorgt dat het in de juiste dirs komt.

Verwijderd

'deliver' van Cyrus gebruiken(zie je Postfix master.cf) en Sieve gebruiken voor het filteren. Sieve is het filter progsel dat van de makers van Cyrus is en dus helemaal op Cyrus afgestemd is.

Procmail zou ik in dit geval niet gebruiken omdat is specifiek ontworpen is om met mbox format mail boxen om te gaan en Cyrus, zoals JGG hierboven al meldt, een eigen formaat gebruikt. Wellicht dat het wel kan met Procmail maar dan moet je denk ik de gefilterde alsnog weer doorsturen naar 'deliver'. Bespaar je de moeite en ga met Sieve werken. Daar zijn geloof ik ook nog eens leuke web front-endjes (Web-Sieve meen ik) voor te krijgen om je filter regels makkelijk te beheren.

Verwijderd

Topicstarter
Sieve lijkt me ook wel leuk, ik hoor er veel goede dingen over op het forum... Punt is dat er nergens een goede howto voor is (google al helemaal afgezocht). Wat ik er nu van weet, is dat het met cyrus21 komt en ik gebruik nou net de 'gewone' cyrus. Weet iemand hoe ik het met de gewone cyrus aan de gang kan krijgen? Weet iemand een howto die goed is? Waar moeten de scripts bijvoorbeeld staan? Voert cyrus die scripts automatisch uit? Van dat soort simpele dingen, maar ik kan nergens het antwoord vinden! Alvast bedankt...
Pagina: 1