[OC]Jetway moederbord met XP 1800+

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik ben de grote fout begaan om toendertijd een goedkoop merkloos moederbord te kopen (Jetway 867AS, voor KT 266 chipset, ATA 100)
voor een XP 1800+. Nu wil ik de proc dus overklokken, maar het simpele probleem is dat in de bios nergens de FSB, de vcore of wat dan ook in te stellen is, ik kan het ook nergens aflezen!

Daar komt bij dat ik ook nergens in de bios mijn fan rpm en mijn proc temp kan aflezen :(. Ik heb wel een cd met winbond hw doctor waarmee het zou moeten lukken, maar na installatie onder windows XP zegt ie: "Hardware monitor not supported".
Maar er staat ook in het bijbehorende handleiding dat het een en ander op de cd alleen op bepaalde mobo's werkt (ik heb natuurlijk de verkeerde schat ik in, maar weet het niet zeker)

Uiteraard de site van jetway gekeken (www.jetway.com.tw), maar nog nooit zo'n goedkope prulsite gezien, en hele slechte updates van de bios. (en ja ook google benaderd)

Mijn vraag is dus of iemand mij kan helpen om te zorgen dat ik mijn proc snelheid omhoog kan schroeven of iemand die ook dit soort ervaringen heeft met die goedkope prulmoederbord.

T60P Widescreen

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Al eens naar jumpers gekeken??

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
ja, in de handleiding én in op het mobo zelf --> mobo is niet te lezen wat het voro functie hebt, en handleiding staat alleen in waar je proc in te douwen...heb toendertijd al zelf moeten uitzoeken hoe me powerbutton aan te sluiten :(

T60P Widescreen

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je kan eens zoeken naar een Goldfinger voor Socket-A (als je er ergens een goedkoop vind, meld et dan), of paint de bruggen op je proc volgens deze guide: http://www.ocinside.de/go.../socketa/xp_painting.html
hier staat hoe je bepaalde multipliers kan instellen op je proc.
tis wel risky

Iemand een Tina2 in de aanbieding?