Toon posts:

Access 2000 Dropdownbox/form refresh?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een formulier (werknemer) met daarop een subformulier(werkgroepen) geplaatst. In dit subformulier staan alle werkgroepen waar de werknemer in zit.

Vanuit het hoofdformulier kun je via een unbounded (ff nl-woord kwijt) dropdown list (gevoegd door SQL) een werkgroep selecteren. Het is alleen mogelijk om werkgroepen te selecteren waar de werknemer nog niet in zit. Dat los ik op met een query. In deze query zit een verwijzing naar het werknemer_id op het formulier (FORMS!frmEmployee!frmEmployee_ID)

Als je een werkgroep hebt geselecteerd dan wordt via VB gevraagd of je de werknemer aan de werkgroep wilt koppelen. Als ja dan wordt in VB een update query uitgevoerd om in een tabel het werknemer ID en de werkgroep ID toe te voegen. Vervolgens wordt er na de updatequery een Form-refresh uitgevoerd om de nieuwe werkgroep ook in het subformulier te tonen.

Dit werkt allemaal uitstekend, het grote probleem komt als het formulier wordt afgesloten (het moment dat je het niet verwacht 8)7 ). Op dat moment wordt namelijk gevraagd naar (FORMS!frmEmployee!frmEmployee_ID) in een popup (parameterwaarde voor query).

Dit gebeurt omdat blijkbaar de dropdown box verandert. Immers, bij het AfterUpdate event voor de dropdown box wordt VB gestart om te vragen of de koppeling tussen werknemer en werkgroep tot stand moet worden gebracht. Visueel lijkt het alsof de dropdownbox leeg wordt gemaakt, maar dat kan ook iets anders zijn. Het vreemste van alles is dat het formulier op het moment van de popup gewoon nog open is.

Als ik een waarde invoer voor de popup en of op cancel of ok klikt maakt voor de data in de tabellen niets uit.

Mijn vraag is...wat kan er in godsnaam de dropdownbox triggeren op het moment dat je het formulier afsluit?

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:15
Misschien probeert ie bij het sluiten van het formulier het huidige record weg te schrijven (indien die is veranderd)?

Ik zou niet het hele formulier maar alleen het subformulier refreshen

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
Het is relationele database opgezet, dus meerdere records in verschillende tabellen worden geupdated. Die query die wordt aangeroepen kan echter alleen worden aangeroepen vanuit de dropdown box in een AfterUpdate event.

...ben er nog steeds niet uit...

Verwijderd

Topicstarter
Dacht de oplossing te hebben, maar te vroeg geoordeeld....

Verwijderd

Topicstarter
Tis nu toch echt opgelost. Ik roep de form-variable (employee_id) nu rechtstreeks in de VB code aan en dat werkt wel....