Problemen wanneer Northbridgekoeler P4 uitgezet wordt?

Pagina: 1
Acties:

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 18:41
Ik heb even een vraagje aangezien ik mijn pc zo goed als geruisloos wil maken. Ik heb nu een passieve zalman heatsink op de videokaart gemonteerd en de cpu koeler draait op 1300 toeren (zalman 6500). Deze 2 hoor je dus al niet.

De voeding maakt ook zo goed als geen geluid (chieftec) alleen de northbridgekoeler van mijn Gigabyte GA-8IEXP P4 mainbord maakt nog een aardig hoog geluid.

Nu is mijn vraag: kan ik deze uitschakelen of word de northbridge dan echt te heet? Er blaast wel lucht overheen van de Zalman koeler die boven de cpu heatsink hangt.

Heeft iemand hier ervaring mee of er een idee over?

Alvast bedankt

PS ik weet niet zeker of deze vraag hier thuis hoort of in het mobo/cpu forum

Verwijderd

Gewoon passief heatsinkje opzetten, hoeft geen fan op. Meeste moederborden leveren standaard zonder fan.

• Neofloppy
Okey, maar er zit dus al een standaard heatsink onder de fan. De fan sloop ik er nog niet af, er wordt nog koele lucht doorheen geblazen tegen de heatsink vanuit de zalman koeler.

Maargoed wat ik dus sowieso graag wil weten is of een Northbridge kapot kan gaan door slechte koeling. Of is het uiterste wat er kan gebeuren dat je pc vastloopt?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:37

Wallie

Herr

Kan makkelijk... ik heb die van mijn KT133A ook afgehaald, blaast nu ook mijn Zalman 6000Cu overheen, blijft prima koel :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Neofloppy
ok bedankt.

heb m er ff afgehaald om te kijken hoe het gaat. Wel heerlijk stil, de pc maakt zo goed als geen geluid meer :z

Verwijderd

houd je temps in de gaten.

Verwijderd

Mijn chipset op mijn P4S533 loopt dus ook op 533fsb, zonder fan. Dat kan hij echt wel hebben, tenzij je echt een verotte chipset hebt..

Hou gewoon je temps in de gaten dan zie je het vanzelf. Alles kan kapot dus wel opletten.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

mijn loopt op fsb 177 zonder fan :)

geen problemeem tot nu toe

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Neofloppy
ok tnx. temps in de gaten houden word alleen een probleem. zit alleen een sensor op het mobo voor de cpu, niet voor de kast en ik heb ook geen losse sensors of zo :(

ik neem aan dat het goed gaat. heb ff aan de heatsink gevoeld, draait nu 6 uur nonstop. is redelijk warm, maar niet veel warmer dan met de koeler draaiend.

iig bedankt voor jullie hulp _/-\o_ mooi dat mensen er ervaring mee hebben
Pagina: 1