[BEN] Abonnement niet geactiveerd voor 8 maand; rekeningen?

Pagina: 1
Acties:

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb rond januari dit jaar een abonnement bij Ben afgesloten (Soms, 30 minuten per maand) waarvan ik tot op heden geen gebruik heb gemaakt (aangezien ik een gratis abonnement van de universiteit had gekregen)...

Nu wil het geval dat ik vandaag de sim erin had gedaan, en een bericht kreeg dat ik moest activeren voordat ik kon bellen; dus heb ik naar de klantenservice gebeld, die erg verbaasd waren in elk geval :)

Klantenservice zei daarna dat ik dus voor de afgelopen 10 maanden de rekeningen nog kan verwachten (wat op zich wel klopt, dat contract heb ik immers afgesloten, ook al heb ik niet ge-activeerd). Maar ik vind het wel een fout van Ben dat zij de rekeningen koppelen aan de activatie. In principe kunnen ze ook rekeningen sturen wanneer je niet hebt geactiveerd. Daarom zou ik graag de achterstallige betalingen willen spreiden; mijn vraag is dan ook of iemand ervaring hiermee heeft en weet of ik alles in 1 keer zal moeten betalen of dat het gespreid kan.

In de algemene voorwaarden staat dat tussenbetalingen alleen plaats kunnen vinden bij oneigenlijk of excessief gebruik van het abonnement. Dit is mijns inziens niet voorgekomen, en het is eerder een fout van Ben dan van mijzelf (gezien die koppeling: rekening/activatie)

Bij klantenservice wisten ze zo niks, dus heb ik maar een mailtje gestuurd; maar dat duurt nog wel eventjes voordat er antwoord op komt. Vandaar mijn vraag.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Als je inderdaad één rekening krijgt van het hele bedag, wat je niet in één keer kunt betalen, dan moet je ze gewoon even een brief schrijven, daarin je probleem uitleggen, en een verzoek doen (eventueel direct een voorstel) voor een betalingsregeling. Bijvoorbeeld het bedag in 3 gelijke termijnen over 3 maanden te voldoen. Zij nemen dan vanzelf contact met je op of die regeling accoord is, of stellen zelf een andere regeling voor.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
BEN moet zich natuurlijk gewoon aan zijn eigen algemene voorwaarden houden. Ik zou zeggen lees die effe en kijk wat er staat over facturering en over de betalingstermijn daarvan.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou een hele boze brief sturen naar de klantenservice. Want ookal heb jij inderdaad dat abbo afgesloten en zou je moeten betalen mits zij de dienst hebben geleverd. Maar die dienst hebben zij ook niet geleverd. Want je bent tenslotte niet bereikbaar geweest en je voicemail enzo heeft ook niet gewerkt waarschijnlijk. Dus hun hebben hun deel van de afspraak ook niet nagekomen. Lijkt me een beetje vreemd dat je daar dan wel voor moet betalen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:32
rwb schreef op 10 oktober 2002 @ 18:57:Want je bent tenslotte niet bereikbaar geweest [...]
Onzin. Als jij een krantenabonnement neemt en je leegt 10 maanden lang je brievenbus niet, moet je toch ook gewoon abonnementsgeld betalen? Je betaalt voor de mogelijkheid om te bellen, en BEN heeft die mogelijkheid geboden: BEN heeft topicstarter immers geen strobreed in de weg gelegd om het account te activeren. Dat topicstarter dat dan 10 maanden lang niet doet, is BEN niet aan te rekenen.

Wat het bedrag in termijnen betalen betreft, ik denk dat topicstarter inderdaad het best een gespreide betaling kan voorstellen in een brief. Mijn ervaring met BEN is dat de klantenservice alleszins redelijk is en toen ik als freelancer een keer een fikse rekening niet kon betalen omdat ik tijdelijk geen inkomen had, accepteerden ze de uitleg en schortten ze de betalingslimiet zonder veel problemen twee maanden op.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anders schreef op 10 oktober 2002 @ 19:08:
[...]

Onzin. Als jij een krantenabonnement neemt en je leegt 10 maanden lang je brievenbus niet, moet je toch ook gewoon abonnementsgeld betalen?
Ja maar als de krantenbezorger je kranten helemaal niet bezorgt omdat hij denkt dat dat niet nodig is omdat je de eerste nog niet gelezen hebt dan hebben hun hun dienst toch niet geboden en hoef je toch ook niet te betalen. Als het nummer gebeld zou worden door iemand anders b.v. dan zou hij waarschijnlijk gehoord hebben dat het nummer niet in gebruik is. Dat hij nou een telefoon koopt en die nooit gebruikt haalt niet uit voor ben om het nummer te activeren. Ik denk inderdaad dat ben hierover best lastig gaat doen enzo en dat je het niet snel voor elkaar krijgt om je abbo geld terug te krijgen maar je kan het altijd proberen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Zelfde lullige probleem gehad, maar die gasten zijn zo eigenwijs, valt geen speld tussen te krijgen, ze waren zelfs al van plan om een deurwaarder langs te sturen! Daar hebben ze wel geld voor!
Pagina: 1