Toon posts:

netwerkbrug onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik 2 netwerkkaarten in mijn pc. Op de ene komt het data verkeer van het netwerk in het huis binnen op de andere heb ik de crosslink naar mijn laptop toe. XP heeft hier zelf een netwerkbrug overheen gezet met mijn oude instellingen van TCP/IP. Ook mijn laptop heeft dezelfde alleen een ander ip dan.

Het probleem:
De pc met de 2 netwerkkaarten staat om de zoveel seconden even stil. Dit gebeurt alleen als de laptop is aangesloten en er dus netwerkverkeer is.

iemand een idee hoe dit kan? of hoe het anders zou moeten?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

chromeeh

the Gnome

Wat dacht je dat er gebeurd als je aant bridgen bent?
Je PC werkt dan als een (te) grote hub.... Met andere woorden, je kunt beter een progje als Winroute gaan draaien, dit werkt denk ik veel beter dan onder XP zelf te gaan bridgen :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee, was een beetje aan het experimenteren. Dacht dat windows wel de auto. de goede oplossing had gevonden :)

maar dan ga ik dat even proberen. Bedankt

Verwijderd

chromeeh schreef op 10 oktober 2002 @ 17:17:
Wat dacht je dat er gebeurd als je aant bridgen bent?
Je PC werkt dan als een (te) grote hub.... Met andere woorden, je kunt beter een progje als Winroute gaan draaien, dit werkt denk ik veel beter dan onder XP zelf te gaan bridgen :)
bull... omdat je winroute kent, betekent het niet dat xp het niet kan zonder problemen...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 17:14:
[...]

bull... omdat je winroute kent, betekent het niet dat xp het niet kan zonder problemen...
Hoe deel ik Internet ?

is in dit geval hetzelfde ;)

Verwijderd

Kijk eens in je taskmanager waar je CPU-tijd blijft.

Het verhaaltje dat je winroute moet hebben kun je negeren, die reactie slaat nergens op (maar dat was al duidelijk denk ik).

100Mbit bridgen is max 20Mbyte verkeer.. en dat kan elke hedendaagse computer echt zonder problemen doen hoor..
Pagina: 1