(Uitleg Situatie)
Mijn broer en ik hebben ieder een pc op de kamer o.a. voorzien van WinXP-pro en een netwerkkaart. We hebben een @home-kabelabonnement die beneden het huis binnenkomt en vervolgens omhoog gaat naar onze HUB. Van daaruit gaat er een kabel naar de netwerkkaarten van beide pc's. We hebben ieder een eigen computernaam bij @home en internet werkt verder perfect.
(Probleem)
Nu zouden we graag een (soort van) netwerk willen hebben.
Het is 1 keer gelukt en dat deden we als volgt: de dynamische IP-
adressen van @home uitzetten en daar 192.168.1.1 invullen en bij hem
192.168.1.2, Met de subnetmask 255.255.255.0 uiteraard. We konden
de gesharde files van elkaar wel vinden en ook met spellen was het geen probleem. Totdat de netwerkverbinding werd verbroken na een minuut of 15 a 20.
Plus het feit dat we op dat moment geen internet hadden.
(Vraag)
Heeft iemand een idee hoe we dit het beste zouden kunnen oplossen? En waar die plotselinge verbreking van het netwerk vandaan komt?
Alvast bedankt!
Harmen en Dave
Mijn broer en ik hebben ieder een pc op de kamer o.a. voorzien van WinXP-pro en een netwerkkaart. We hebben een @home-kabelabonnement die beneden het huis binnenkomt en vervolgens omhoog gaat naar onze HUB. Van daaruit gaat er een kabel naar de netwerkkaarten van beide pc's. We hebben ieder een eigen computernaam bij @home en internet werkt verder perfect.
(Probleem)
Nu zouden we graag een (soort van) netwerk willen hebben.
Het is 1 keer gelukt en dat deden we als volgt: de dynamische IP-
adressen van @home uitzetten en daar 192.168.1.1 invullen en bij hem
192.168.1.2, Met de subnetmask 255.255.255.0 uiteraard. We konden
de gesharde files van elkaar wel vinden en ook met spellen was het geen probleem. Totdat de netwerkverbinding werd verbroken na een minuut of 15 a 20.
Plus het feit dat we op dat moment geen internet hadden.
(Vraag)
Heeft iemand een idee hoe we dit het beste zouden kunnen oplossen? En waar die plotselinge verbreking van het netwerk vandaan komt?
Alvast bedankt!
Harmen en Dave