Toon posts:

Netwerk, Internet, 2 pc's en Hub. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Uitleg Situatie)
Mijn broer en ik hebben ieder een pc op de kamer o.a. voorzien van WinXP-pro en een netwerkkaart. We hebben een @home-kabelabonnement die beneden het huis binnenkomt en vervolgens omhoog gaat naar onze HUB. Van daaruit gaat er een kabel naar de netwerkkaarten van beide pc's. We hebben ieder een eigen computernaam bij @home en internet werkt verder perfect.

(Probleem)
Nu zouden we graag een (soort van) netwerk willen hebben.
Het is 1 keer gelukt en dat deden we als volgt: de dynamische IP-
adressen van @home uitzetten en daar 192.168.1.1 invullen en bij hem
192.168.1.2, Met de subnetmask 255.255.255.0 uiteraard. We konden
de gesharde files van elkaar wel vinden en ook met spellen was het geen probleem. Totdat de netwerkverbinding werd verbroken na een minuut of 15 a 20.
Plus het feit dat we op dat moment geen internet hadden.

(Vraag)
Heeft iemand een idee hoe we dit het beste zouden kunnen oplossen? En waar die plotselinge verbreking van het netwerk vandaan komt?

Alvast bedankt! _/-\o_

Harmen en Dave

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

dat je geen internet hebt op dat moment is logisch, die zit op een andere IP range. Je kunt proberen statisch adressen in de range van je provider op beide PC's zetten. Let wel op het juiste netmask. Geef ook meteen de DNS adressen aan.

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

Ik heb bijna zelfde... alleen 3 pc's .... waarvan 1 als "server" draait.. daar zitten gewoon 2 netwerk kaarten in... 1tje naar hub en 1tje naar kabel modem.

• -FuBaR-

-FuBaR-

is it safe?

check heb ik ook hier, werkt als een trein. Op de server een flinke vuurmuur en een virusscanner :) En je hele LAN is secure en kan toch lekker downen/gamen

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

Bij de eigenschappen van je netwerkkaart heb je ook nog iets als alternatieve instellingen. Hier kun je een 2e IP-adres opnemen. Zet hierin bij de 1 192.168.1.1 en bij de ander 192.168.1.2 met 255.255.255.0 als subnetmask. Dan naar elkaar verwijzen via die nummers, en wellicht werkt dat wel. Nooit geprobeerd, maar 't zxou moeten werken.

• -FuBaR-

-FuBaR-

is it safe?

Daarmee geef je een statische route aan tussen beide PC's. Je kunt dit ook doen in de commandline:
c:\> route print (om te checken)
c:\>route add x.x.x.x mask x.x.x.x gateway x.x.x.x metric 3 if 2
if =interface metric= aantal hobs
zet dan ook in de win2k/system/drivers/etc/hosts (path kan veschillen) IP adress en een naampje van de andere host, dan werkt er ook een DNS :)

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de snelle reacties! We hebben nu internet en een netwerk, maar het netwerk is heel erg traag. Zo'n 5 kbs, denk ik. Het is alleen wel stabiel nu. Is het een idee om een laptop als server er tussen te zetten? Of zijn we iets vergeten waardoor dat netwerk zo traag is?

• -FuBaR-

-FuBaR-

is it safe?

je kunt de instellingen op beide netwerk kaarten controlleren. Ze moeten iig allebei of op half duplex/full duplex staan. Misschien is dat het, maar het werkt dus verders wel?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat zien over dat ' duplex' ? Voor de rest werkt het wel ja, alleen is het onmogelijk om met deze snelheid een spel te spelen :( Als ik de internetkabel er trouwens uithaal, dan doet het netwerk het ook niet meer..

• -FuBaR-

-FuBaR-

is it safe?

mm kan het ff zo gauw niet vinden haha, wat voor windhoos draai je? Neem aan dat je winx hebt. Misschien is het handiger om een PC als server te installen en daar dan een extra netwerk kaartje bij te prakken. Dat werkt zeker! Of natuurlijk een router!

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Een router ertussen lijkt me een goed idee, niet ergens een oude pc staan? Zet er Freesco op en klaar.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Pagina: 1