Beste mensen,
Ik ben al een tijdje bezig met een Image Gallery script. Met dit script worden plaatjes uit een map gelezen en die worden stuk voor stuk op de pagina gezet. Ik doe dit niet met een database, aangezien het te arbeidsintensief zou worden, maar met het FileSystem Object. Ik zit vast met hoe ik een navigatiescript kan maken, met: vorige 1 2 3 volgende.
Hier is het script zoals het nu is:
Ik heb geprobeerd te werken met een querystring. Ik dacht de eerste (Request.Querystring("start")) te kunnen skippen en dan een loop te laten draaien die 20 x draait en dus 20 plaatjes laat zien. Ik heb het al echter met meerdere if statements gedaan en for loops, do while loops, maar het wil maar niet lukken om de goede plaatjes op mijn beeldscherm te krijgen. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, maar ik zou zelf niet weten wat. Graag hulp...
Ik ben al een tijdje bezig met een Image Gallery script. Met dit script worden plaatjes uit een map gelezen en die worden stuk voor stuk op de pagina gezet. Ik doe dit niet met een database, aangezien het te arbeidsintensief zou worden, maar met het FileSystem Object. Ik zit vast met hoe ik een navigatiescript kan maken, met: vorige 1 2 3 volgende.
Hier is het script zoals het nu is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <%
strPat = Server.MapPath(Request.ServerVariables("PATH_INFO"))
strPatlen = CInt(Len(strPat)) - 8
strPat = Left(strPat, strPatlen)
strPat = strPat & Request.Querystring("cat") & "/"
Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder(strPat)
Set objFiles = objFolder.Files
%>
<table align="center">
<tr>
<%
inttempcountrijen = 0
intaantalplaatjesnaastelkaar = 4
inttempcount = 1
For Each Item In objFiles
If right(Item.name, 3) = "gif" Then
%>
<td>
<a href="bestel.php?id=<%=Item.Name%>">
[img]"<%=Request.Querystring("cat")%>/<%=Item.Name%>"[/img]
</a>
</td>
<%
If inttempcount = intaantalplaatjesnaastelkaar Then
%>
</tr>
<tr>
<%
inttempcount = 0
End If
inttempcount = inttempcount + 1
End If
Next
%> |
Ik heb geprobeerd te werken met een querystring. Ik dacht de eerste (Request.Querystring("start")) te kunnen skippen en dan een loop te laten draaien die 20 x draait en dus 20 plaatjes laat zien. Ik heb het al echter met meerdere if statements gedaan en for loops, do while loops, maar het wil maar niet lukken om de goede plaatjes op mijn beeldscherm te krijgen. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, maar ik zou zelf niet weten wat. Graag hulp...