Toon posts:

[Excel 2002] Excel 2002 --> Word 2002

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje. Ik heb data vanuit een programma gekopiërd en opgeslagen als Word document, omdat dat de enige mogelijkheid was. Als ik de data als Excel bestand kon opslaan zou alles makkelijker zijn, maar dat is niet zo. Ik moet die data nu in Excel zien te krijgen. Nu zijn er 3 mogelijkheden:

1. De .txt waar het in staat heb ik geopend met Excel. Het resultaat is dat ik het in Excel krijg. Maar nu is het probleem dat alle tekst op 1 regel, in 1 cel is gestouwd. Dus nu heb ik 1 cel met enorm veel tekst/getallen erin. Is er een mogelijkheid om deze getallen in cellen te splitsen, of ze in ieder geval te laten verdelen over meerdere cellen ??

2. Ik moet het Word bestand op de één of andere manier exporteren naar Excel. Kan dit ook, en zo ja komt alles dan wel netjes apart in cellen te staan ?

De getallen/tekst in Word staan wel allemaal in tabellen. Dit maakt het nog eens lastiger.

Heeft iemand hier een idee voor, je zou me heel erg helpen, tnx anywayz..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

1: Je kan standaard aangeven hoe je een regel wilt opsplitsen. Eventueel kan je met een willekeurige teksteditor die scripting ondersteund. Zoek ook op comma seperated files in de help en nee het hoeft niet per se een komma te zijn.

2: Selecteren. Ctrl-c. Excel openen. Ctrl-v. Of zie 1.

Is dat zo moeilijk of mis ik iets?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 00:22
Een .txt bestand is geen Word bestand. Je kunt het openen met een willekeurige teksteditor zoals Notepad, of beter Notepad++ of SuperEdi of Textpad.

In de teksteditor moet je kijken welke tekens worden gebruikt om de verschillende velden/waarden te scheiden en hoe de regels van elkaar worden gescheiden. Die tekens kun je dan tijdens importeren in Excel aangeven. Als Excel die tekens niet snapt kun je eerst in de teksteditor die tekens vervangen door andere die wel worden herkend.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt helemaal gelijk maar de topicstarter heeft de laatste 5 jaar kunnen besteden aan het met de hand overtypen, zodat het niet echt meer nodig is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.