[win2k] multi-bootmenu kapot?

Pagina: 1
Acties:

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
de situatie:
1 harde schijf van 30GB en 2 partities. Als volgt ingedeeld: C is FAT32 en 20GB. D is FAT32 en 10GB.
op C: draaide ik al een tijd windows 98 se maar ik had voor school tijdelijk windows 2000 nodig. ik dus die D: partitie aangemaakt en windows 2000 erop geinstalleerd. na een paar dagen had ik windows 2000 niet meer nodig dus wilde ik die verwijderen. wat ik heb gedaan is D: partitie dus verwijdert en op de C partitie de bestanden van het bootmenu weggegooid (ntdetect.com, ntldr en boot.ini) maar nu bleek het menu nog steeds niet weg te zijn en als ik nu dus windows 98 wilde starten kreeg ik de melding dat hij NTLDR niet kon vinden. nu heb ik de partitie D: weer aangemaakt (FAT32) en Windows 2000 weer terug erop geinstalleerd, want dan zou die als het goed is toch ook het menu weer moeten maken? maar als ik nu in het bootmenu kies voor Windows 98 dan knippert het beeld heel even op zwart en knalt dan weer terug naar het keuzemenu. ik kan dus alleen nog maar windows 2000 starten. hoe krijg ik dit nu weer in orde, want ik wil toch echt nog even met 98 blijven werken. dit is de inhoud van mn boot.ini:

[Boot Loader]
Timeout=30
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\ = "Microsoft Windows"

bedankt voor het lezen van de lap tekst :P

• tyrinian
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik hoop dat je een bootflop van Win98 hebt. Start daarmee op, ga naar folder waar W98's fdisk staat en geef fdisk /mbr.

• efan
  • Niet online
helpt niet.... al geprobeerd. ook al sys c: gedaan maar toen zei die dat het geen standaard iets kon vinden ofzo..... het werkte in ieder geval niet :( maar ik denk zelf dat het in de boot.ini zit.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

er mist (volgens mij) iig een regeltje in je bootloader, heb alleen ff geen oplossing nu omdat ik niet in mijn eigen config kan kijken (zit nog op werk)

misschien kan iemand anders hier even zijn bootloader posten. :)
edit: uit mijn hoofd moet deze regel anders.
C:\ = "Microsoft Windows"

offtopic:
heb je nog les van de kuiper? hehe jaja, nu maar eens denken wie ik ben :D

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• efan
  • Niet online
als iemand dat zou willen doen, graag! :)

• tyrinian
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"

• efan
  • Niet online
hmm... vreemd. toch hetzelfde. iemand nog een ander idee wat het zou kunnen zijn of hoe ik dit moet oplossen?

Verwijderd

Wat gebeurt er als je Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
vervangt door Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS ?
je vervangt dan het start-partitienummer en de systemdirectory door die van win98

• efan
  • Niet online
heb ik geprobeerd maar zelfs dat hielp niet. denk dat ik maar gewoon de restore cd moet gaan gebruiken... kopieer eerst de data van mn c schijf wel op cd's natuurlijk :)

Verwijderd

Als je het commando sys c: hebt gedaan, dan moet Windows 98 gewoon starten. Als hij dat dan niet doet, dan moet je de fout in Windows 98 zoeken en niet in je boot.ini want die is volgens mij prima. Als ik jouw was zou ik proberen om Win98 er overheen te installeren om te proberen die weer aan de praat te krijgen. Daarna een repair vanaf de Win2000 CDROM.

• efan
  • Niet online
toch maar het ergste gedaan aangezien ik er echt niet meer uitkwam: alle partities formatten en win98 SE en RedHat 8.0 erop gezet.

sluiten maar.
Pagina: 1