Toon posts:

hoe veilig is mijn routertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

weet iemand of er -veilige- manieren zijn te testen hoe veilig je freebsd router is? (nee, ik ga mijn ip adres nog niet vrijgeven ;o) )

Verwijderd

NMAP

kijk op www.freshmeat.net

Verwijderd

freebsd is van zichzelf al redelijk veilig, maar gooi anders een van de example-firewalls aan, of beter nog, pas een van de example-firewalls aan.

Verwijderd

Topicstarter
die standaard firewall draait al, maar ik vroeg me gewoon af of er simpele progjes (geen poortscanners) waren om een firewall goed onder vuur te nemen. (iets zoals grc.com met shields up). Maar ik heb hem nu via freshmeat ook goed kunnen testen. thanks for the advice.

PAz.

Verwijderd

Topicstarter
die standaard firewall draait al, maar ik vroeg me gewoon af of er simpele progjes (geen poortscanners) waren om een firewall goed onder vuur te nemen. (iets zoals grc.com met shields up). Maar ik heb hem nu via freshmeat ook goed kunnen testen. thanks for the advice.

PAz.
---------
freebsd: "some processes would not die"
windows: "press control alt delete"

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 02:04 schreef Paz het volgende:
die standaard firewall draait al, maar ik vroeg me gewoon af of er simpele progjes (geen poortscanners) waren om een firewall goed onder vuur te nemen. (iets zoals grc.com met shields up).[/quote]eh, wat denk je dat GRC doet om te kijken of er poorten openstaan ???

Verwijderd

Gewoon ff nmap downloaden (linux proggie) en vervolgens je bakkie ff scannen....
Vervolgens ff checken ofdat de software die je gebruikt geen root-exploits bevat.

>:)
Pagina: 1