Buffer blíjft schommelen.

Pagina: 1
Acties:

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-03 21:56
Als ik een cd "on the fly" wil kopieren blijft de buffer schommelen. Bij alle snelheden. Ik heb dma aanstaan.

Cdrom: e-ide 52x
Brander: Lite-on 48x12x48
Hdd: Maxtor 19 gb

• Ravefiend
  • Laatst online: 18:04

Ravefiend

Carpe diem!

.. wat bedoel je met 'schommelen' ? .. zo tussen de 90 - 95 % ? .. if yes, dan is da meer dan normaal hoor...

• dbzfan
De 1ste minuut wel. Daarna heel de tijd tussen de 0 en 40. Heel snel en heel wisselend. Ik heb burn proof maar ik wil weten hoe ik dit op kan lossen.

Verwijderd

door niet on the fly te branden.

• dbzfan
Heeft dat effect op beveiligingen?

Maar, andere mensen kunnen dat wel, en met de nieuwste lite on moet dat toch ook lukken..

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10

Valkyre

Kitesurf FTW!

op welke kabel heb je je brander en CDrom staan?
als de CD-rom en Brander opdezlfde IDE Kabel zitten zal je altijd die schomellingen blijven houden!
zet je brander bijvoorbeel Master op IDE2 en CD-ROM en HDD OP IDE1

iRacing Profiel

• dbzfan
Gohan-san schreef op 10 oktober 2002 @ 17:24:

zet je brander bijvoorbeel Master op IDE2 en CD-ROM en HDD OP IDE1
Zo heb ik het ^_^"

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

hmm staat DMA wel aan op beide drives?

iRacing Profiel

• EvilVoicez942
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik had dit ook met mijn 40x en 32x branders.
Door ff primaire en secundaire controllers te checken (waarvan bij allebei apparaat 0 op PIO stond en apparaat 1 op DMA) alles op DMA gezet, en weg was het schommelen. Mogelijk is dus dat je HD op PIO staat.

Wat is je OS?

Ik draai win2000, maar hoorde van iemand dat ie niet bij deze instellingen kon komen met win98...

P4°2.0blablablablabla

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

in 98 kan je volgens mij ook PIO en DMA aanvinken

iRacing Profiel

• dbzfan
Ik heb windows xp.

Primair: Dus hdd en lezer
Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/stijnderksen/Primair.JPG

Secondair: Dus brander en none
Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/stijnderksen/Secundair.JPG

• dbzfan
Er moeten toch mensen zijn die dit weten?

Is het misschien een oplossing om de idedrives een x te uninstallen. Kan dit zonder problemen? En worden die automatisch weer geinstalleerd?

• dbzfan
Niemand?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Het is niet gebruikelijk om topics zo snel omhoog te kicken. Creert veel irritatie we zijn immers geen "helpdesk" met een post en demand functie ;)

Je kan natuurlijk altijd even een combinatie testen om te kijken wat de beste performance oplevert. Als het goed is kun je alle apparaten ontkoppelen en aansluiten zonder problemen (mits je niets fouts met de jumpers doet).

Misschien moet je eens IDE drivers installeren. Deze zijn bijgesloten in de via 4 in 1 drivers. (mits je een via chipset hebt uiteraard). Deze kunnen de performance aanzienlijk verhogen.

Vergeet ik bijna te vermelden, het schommelen van je buffer is niet zo heel erg hoor maar duidt er wel op dat de data niet snel genoeg van de ene cd drive naar de brander wordt getransporteerd. Het probleem ligt dus bij je cdrom. Deze kan in den beginnen het tempo wel bijhouden maar na een tijdje (wat volgens mij gebruikelijk is) spinned hij weer terug. (52x, 48x, scheelt niet heel veel he).

Het is overigens gebruikelijk dat hij aan het einde leegloopt :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Houd wel in de gaten dat je "maar" 19 gb, hdisk hebt, besturing en aanverwante dingen nemen toch al snel zo`n 10 gb in beslag.
Dan blijft er voor je brandproggie niet zoveel meer over om on the fly te swappen.
Vooral als je dan nog andere dingen open hebt staan wat nog geheugen inneemt dan gaat ie zeker schommelen en vooral burnproof heeft dit nogal nodig.
Ik heb zelf een partitie gekozen om hier gebruik van te maken, en zie met otf dat ie ook wel eens helemaal richting de 0 gaat.
Ook is het van belang de te lezen cd goed schoon te hebben.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21

boesOne

meuh

Gem1e schreef op 10 oktober 2002 @ 23:30:
Dan blijft er voor je brandproggie niet zoveel meer over om on the fly te swappen.
on the fly swappen ?
on the fly betekent dat ie rechtstreeks van de cdrom de data richting brander transporteert.. daar heeft de HDD dus niets mee te schaften. Ik denk dat het probleem zit in de de CDrom. Zoals MaDLiVe als zei. 52 speed cdrom vs 48 speed burner. Als de cdrom een keer downspint of niet optimaal is dan heb je al snel een buffer probleem bij de brander..

[ Voor 0% gewijzigd door boesOne op 11-10-2002 11:46 . Reden: tiepooos ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• dbzfan
Ja, ik heb het probleem ook minder als ik bijv op 24 x brand. Maar heeft on the fly branden iets te maken met beveiligingen?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-03 22:50
Ik had hetzelfde met mijn Asus P4S533. Het lag aan de SiS IDE drivers (was toen nog 1.xx, nu is 2.x uit, maar die heb ik nog niet getest), nadat ik die uninstalled had (en XP de defaultdriver had geïnstalleerd) werkte het weer OK.

Verwijderd

doe wat ik altijd doe met het branden van cd.......gewoon eerst naar hd kopieren.....moet ergens een functie voor zijn.......dit maakt dat je cdrom alles in een keer naar je hd trapt en dat gaat branden garantie dat je buffer nu zo vast als een huis staat en na het branden haalt hij het weer van je hd

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 13:47

zAo

GPLv2 Fanboy

Als je Daemon Tools draait, zet deze dan helemaal uit. Als dat niet gaat, update deze ff naar 3.20. Dit was bij mij het probleem als ik on the fly bakte.... :(

• EvilVoicez942
Gohan-san schreef op 10 oktober 2002 @ 17:29:
in 98 kan je volgens mij ook PIO en DMA aanvinken
Als jij mij ff kan zeggen waar, ik kan nergens PIO of DMA kiezen in Win98

P4°2.0blablablablabla

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 22:56
Configuratiescherm -> Systeem->apparatenbeheer-> Cd-rom (aanklikken welke je wilt, dan op eigenschappen en dan instellingen) -> vakje DMA aanvinken. Snappie, of moet ik ff plaatjes doen ?

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• dbzfan
ja, oke. Dan brand ik wel gewoon op 24x onthefly. Gaat het zeker goed.

• EvilVoicez942
dat had ik nodig :)

P4°2.0blablablablabla

• dbzfan
Waarom dacht je dat ik het zei :P
Pagina: 1