Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Voeding Vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-11 12:29
Hoi tweakers...
Ben bezig met me casemod, en ben dus een voeding aan het bij zetten die ik over had(een at voedinkje van 200W)

Maar daar zitten zeg maar AT stekkers aan, kan ik die er eigelijk gewoon afhalen, en daarvan een paar extra voeding stekkers maken. Die voeding kan zonder moederbord lopen dat weet ik wel, maar moet alleen effe weten of er iets 'speciaals' is waar ik op moet letten...

Alvast bedankt (ga nu verder met kast, moet nog een luchtgat in voor die voeding)
Lees antwoord over een uurtje wel. !

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je kan gewoon die konnektors afknippen en de draden gebruiken (bij een ATX niet), zorg wel dat je niet al het vermogen door een draad laat gaan, dan kunnen ze gewoon doorbranden, 5V kan vaak rond de 15 a 20 A (!) geven

Electronics development

• MikevanEngelen
3lmowww schreef op 10 oktober 2002 @ 16:08:
je kan gewoon die konnektors afknippen en de draden gebruiken (bij een ATX niet), zorg wel dat je niet al het vermogen door een draad laat gaan, dan kunnen ze gewoon doorbranden, 5V kan vaak rond de 15 a 20 A (!) geven
Ik weet dat het eigelijk search werk is maar vraag het toch... De gele en de zwarte samen, dus 5 & 12 maken 7 volt toch ?? (Dus gewoon in mekaar draaien en klaar)

WOW 15/20A ? :P Dat is een beetje veel hoor, ga er alleen maar 5 coolers(a 12V) en een blauw lampie aan hangen(ccfl d8 ook 12V)
Maar ik wil dus wel 7V hebben, of iig weten hoe ik dat kan krijgen... Kan wel met weerstandjes gaan werken(heb ik bergen van liggen) maar als het ook kan door die stuff met mekaar te verbinden ...

Bedankt voor het super snelle antwoord ! :*)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

MikevanEngelen schreef op 10 oktober 2002 @ 16:13:
[...]

Ik weet dat het eigelijk search werk is maar vraag het toch... De gele en de zwarte samen, dus 5 & 12 maken 7 volt toch ?? (Dus gewoon in mekaar draaien en klaar)

WOW 15/20A ? :P Dat is een beetje veel hoor, ga er alleen maar 5 coolers(a 12V) en een blauw lampie aan hangen(ccfl d8 ook 12V)
Maar ik wil dus wel 7V hebben, of iig weten hoe ik dat kan krijgen... Kan wel met weerstandjes gaan werken(heb ik bergen van liggen) maar als het ook kan door die stuff met mekaar te verbinden ...

Bedankt voor het super snelle antwoord ! :*)
12v op de + aansluiten en 5v op de - van je fan.

• MikevanEngelen
Syzzer schreef op 10 oktober 2002 @ 16:15:
[...]

12v op de + aansluiten en 5v op de - van je fan.
Keej, bedankt !!