Toon posts:

Actiontec Wireless Access Point plaatsing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Actiontec Wireless Access Point. Zie http://www.hastec.nl/acti...wireless_access_point.htm

Waar kan ik deze nu het beste plaatsen? Op de begane grond, 1e of 2e verdieping? En er zitten twee antennes op. Moeten deze beide dezelfde richting op wijzen? Hoe zit dit precies. In de handleiding kan ik er niets over vinden.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Waar kan ik deze nu het beste plaatsen? Op de begane grond, 1e of 2e verdieping?
Hangt er van af waar je het meeste van je Wi-Fi gebruik gaat maken en hoe op die plaats de ontvangst is. Dit is op iedere locatie weer anders door bouwinvloeden, dus niet te voorspellen zonder te testen.
En er zitten twee antennes op. Moeten deze beide dezelfde richting op wijzen? Hoe zit dit precies. In de handleiding kan ik er niets over vinden.
Zelfde als hier boven. Testen, Testen & nog eens Testen.
Alle 2 verticaal, beide licht gekanteld of 1 horizontaal en de ander verticaal.
De antennes moeten wel tenminste de lengte van de antenne (of was het iets meer :? ) van de muur verwijderd zijn om ongewenste reflectie in zijn eigen antenne te voorkomen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als je hem op de 1e verdieping zet heb je in ieder geval op zolder, 1e en begane grond een goede verbinding :) Mits je een beetje goede kwaliteit AP en PC Card hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar over het algemeen zijn deze posities toch wel gelijk?
Oke, een andere vraag dan:

Als ik de ene antenne naar links-voor richt, en de andere naar rechts-achter... ben ik dan voor beide 'gebieden' goed bezig? M.a.w., horen de antennes op de één of andere manier bij elkaar? Hebben ze iets met elkaar te maken, of zijn er alleen twee antennes om het bereik zo groot mogelijk te maken?

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Het AP kiest zelf automatisch de antenne waar het beste op gewerkt kan worden.

Verder moet je rekening houden dat een PCMCIA kaart zijn signalen meestal horizontaal uitzend. Dus de antenne licht plat als het ware in de PCMCIA kaart.
Als je zo 'n PCI kaart hebt zal het signaal dus verticaal uitgezonden worden omdat simpelweg die antenne nou eenmaal recht op (verticaal) staat.

Maar wat het beste werkt ondervind je zelf wel. Als het goed is kan je het signaal sterkte uitlezen op je flaptop of PC.

Verwijderd

Topicstarter
trankilo schreef op 10 oktober 2002 @ 17:56:
Het AP kiest zelf automatisch de antenne waar het beste op gewerkt kan worden.

Verder moet je rekening houden dat een PCMCIA kaart zijn signalen meestal horizontaal uitzend. Dus de antenne licht plat als het ware in de PCMCIA kaart.
Als je zo 'n PCI kaart hebt zal het signaal dus verticaal uitgezonden worden omdat simpelweg die antenne nou eenmaal recht op (verticaal) staat.

Maar wat het beste werkt ondervind je zelf wel. Als het goed is kan je het signaal sterkte uitlezen op je flaptop of PC.
Hee danku! Dat is informatie waar ik wat aan heb :) Als iemand anders nog aanvullende info heeft, aarzel niet! :)
Pagina: 1