Toon posts:

Processor plaatsen die officieel niet ondersteund wordt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een MSI KT266Pro2 moederbord met 266DDR erop.
Aangezien mijn Athlon XP 1500+ me niet snel genoeg meer is, maar het bordje nog steeds prima bevalt, zou ik het liefst een XP 2600+ plaatsen..

Helaas ondersteund dit mobo hooguit een XP 2100+ volgens de site van MSI en de info bij de laatste biosupdate (dateert van juni 2002) :(

Ik heb echter het vermoeden dat snellere processors niet vermeld staan omdat die destijds nog niet uit waren en momenteel de support van dit bord niet meer zo optimaal werkt.. (bord is op de site zelfs al in de 'Archives' verdwenen :p )

Heeft iemand ervaring met snellere processors op dit bord??

/me flasht nu even laatste BIOS erop en zal dan kijken hoe hoog de multiplier gezet kan worden

EDIT: Of zijn er technische vernieuwingen in de modellen na 2100+ die incompatibilieit kunnen veroorzaken?

Verwijderd

333mhz fsb of is dat nog niet bij de 2600+ers?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zolang de 2600+ geen 333MHz FSB heeft zou het volgens mij wel moeten kunnen. Alleen zit je misschien met de multiplier ja :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Hmm laatste bios je er even opgegooid, maar deze heeft helaas een max multiplier van 13, wat idd zou betekenen dat er max een 2100+ op kan :(

Moest maar eens een mailtje naar MSI sturen voor een custom-BIOS

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Die mulitpliers zijn toch CPU gelocked? Je zou even de introductiedraad bij www.tomshardware.com moeten lezen. Ik geloof dat de nieuwe XP'tjes net een wat ander plankie vereisen..

Verwijderd

Topicstarter
Huh maar die 2600+ zou ik gewoon op z'n natuurlijke multiplier laten draaien hoor..
Dan hoeft toch alleen het BIOS dat nog maar toe te laten?

Of bedoel je iets anders?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 15:40:
333mhz fsb of is dat nog niet bij de 2600+ers?
nope, pas vanaf de 2700+ d8 ik

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Of je mailt ff naar je mobo fabriekant heen... Maybee dat ze het daar weten...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:57

Sa1

de msi k7t pro 266 ver.1.0 heeft ondersteuning voor 14 en 15 multiplier maar ondersteund echter slechts tot 2000+, ik vind dit overigens maar vaag.. waar heb je in vredesnaam die hoge multiplier voor nodig als je maar tot de xp 2000+ gaat, die standaard op multiplier 12.5 draait.

Een xp2600+ zou op een multiplier van 16 moeten denk.. (2130/133= ~16). Als je moederboard dit ondersteund (weet het niet van ver.2.0) zou het volgens mij geen zak moeten uitmaken..

een xp2400+ zou dus in theorie op mijn pc moeten kunnen... k vind het maar vaag en denk dus ook dat het is zoals jij zegt dat het is.. dat de support gewoon weg is... K zou het gewoon doen en vragen of je hem terug mag brengen als ie het niet doet. Tjah wordt niet bij internet bedrijfje bestellen :)

• Maverick
  • Laatst online: 11:26
hm, ik vraag me het wel af, je zou denken dat de bios de multiplier te laag zou willen zetten, maar dat dat hem niet lukt omdat die gelockt is op de processor. Maar hoger kan ie niet volgens de bios :{ das best wel een dilemma, de enige manier om er achter te komen is denk uitproberen, er kan weinig mis gaan, dus als er iemand zo'n proccesor voor je te leen heeft dan moet je ff kijken.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Mja kan het altijd probere. Je zou ook MSI kunnen mailen maar of je dan antwoord terug krijgt is nog maar afwachten.

Signature

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Maverick schreef op 10 oktober 2002 @ 16:20:
hm, ik vraag me het wel af, je zou denken dat de bios de multiplier te laag zou willen zetten, maar dat dat hem niet lukt omdat die gelockt is op de processor. Maar hoger kan ie niet volgens de bios :{ das best wel een dilemma, de enige manier om er achter te komen is denk uitproberen, er kan weinig mis gaan, dus als er iemand zo'n proccesor voor je te leen heeft dan moet je ff kijken.
Heeft altijd gewerkt bij de P3 borden, dus ik den niet dat dat nu ook een probleem zou zijn.

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zit het met de voedingsspanning die dat KT266 bordje levert? Kloppen die met de XP2600+? Of fikt je proc direct af.... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Mailtje naar MSI is de deur uit.. ben benieuwd naar de reactie :)

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:14

Tead

nnb

Ik ben benieuwd naar het antwoord, ik wil namelijk een 2200+ aanschaffen voor me K7T266 Pro 2. Ik hoop dat ie pas en dat de bios update slen komt voor die core of zo.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Een 333MHz AthlonXP kan je gewoon op een KT266A bord draaien, mits deze de POGA settings aankan. Je hebt dan gewoon je AGP en PCI overgeklokt, en je moet wel goed geheugen hebben :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Tead schreef op 12 oktober 2002 @ 03:24:
Ik ben benieuwd naar het antwoord, ik wil namelijk een 2200+ aanschaffen voor me K7T266 Pro 2. Ik hoop dat ie pas en dat de bios update slen komt voor die core of zo.
hmm, als de 2200+ niet ondersteund wordt, dan doe je er toch een 2100+ in!
Zoveel zal het toch ook weer niet schelen die 66 mhz? :?

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Verwijderd

Ik wil het ook wel weten, ik heb een Abit KR7A en wil misschien ook een snellere proc hebben.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vraag het me af eigenlijk.
De 2100+ is een palomino, de 2600+ een thoroughbred b, ik weet niet of er erg veel verschil in zit, maar het is vast niet toevallig dat ze bij de 2100 ophouden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mijn ECS K7S6A heeft een stickertje naast de socket: 0.13um, mijn ECS K7S5A had een stickertje naast de socket: XP. Lijkt me dat er dus tussen de XP en de Thoroughbred een verschil zit wat ongeveer overeenkomt met zoiets als het verschil tussen de TB en de Athlon XP.

Verwijderd

Topicstarter
Het antwoord op de vraag is voor mij van geen belang meer, aangezien mijn mobo meegesleurd is naar de eeuwige jachtvelden door een ontploffende netwerkkaart :( Heb mezelf maar getroost met een MSI KT3 Ultra2-R :9~

Ik zal jullie wel laten weten wat de reactie van MSI is wanneer ik een mailtje terugkrijg.

• Maverick
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 20:40:
Het antwoord op de vraag is voor mij van geen belang meer, aangezien mijn mobo meegesleurd is naar de eeuwige jachtvelden door een ontploffende netwerkkaart :( Heb mezelf maar getroost met een MSI KT3 Ultra2-R :9~

Ik zal jullie wel laten weten wat de reactie van MSI is wanneer ik een mailtje terugkrijg.
goede keus dat mb :) (zie specs ;) :P )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1