Toon posts:

Modem - Dan wel i-net , dan weer niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus van de week een nieuw systeempje geinstalleerd, en toen ik bij de modem aankwam, meldde ik al van te voren: dit gaat weer problemen opleveren.
En ja hoor.... Problemen!

Het gaat hier om een Rockefeller Data en Voice modempje - gewoon zo'n standaard dingetje. Nu had ik die mensen een half jaartje daarvoor al aangemeld bij TMF Web (op hun vorige computer) , en heb dus die gegevens weer te voorschijn getoverd. Alles goed en wel.

Ik heb dus een lijntje opgezet, in Windows XP Pro trouwens, met de gegevens van eerder. DNS ingesteld, nummer, lokaal nummer waar ik vandaan bel. De hele mikmak. Nou... alles klaar.... inbellen met die handel.

NakNak - helaas - externe computer reageert niet - fout 691 (zo ff uit me hoofd) - Of de externe computer werkt echt niet, of de modem is niet goed geconfigureerd. Ik de modem testen door die gegevens van de modem op te vragen. Alles OK. Dus ik nog een keer proberen... En hey, verrek, verbinding. Hoera. Ik weer offline, weer proberen , NakNak. Same thing.

Nu doet ie het dus heel af en toe wel, en af en toe niet.... Ik gebruik de com-poorten niet, dus die zou ik toch weg kunnen kijlen dacht ik. (overigens nog niet gedaan!)

Maar dan? Iemand hier zelf ooit problemen mee gehad? De modem doet het dus wel, maar dat is af en toe... En de modem hoeft zichzelf volgens mij niet te resetten als ik de verbinding verbreek. Want als ik hem opstart en direct probeer heeft ie hetzelfde probleem. Dus.... Iemand met een oplossing hier? Zou geweldig zijn...

Sunchaser

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

Reptile209

- gers -

Bel eens in op 0676012321 (KPN direct) met als user KPN en geen password.
Check, als dat wel werkt, eens:
* klopt je username (moet er wel of geen @blaat achter bijvoorbeeld)
* klopt je password (ook met hoofd- en kleine letters)
* zet eens twee komma's achter je inbelnummer, kan ook wonderen doen.
* controleer eens of je de juiste protocollen in je inbel- en netwerkinstellingen hebt. Het kan ook zijn dat je de Simple TCP services (in de windows setup) aan of uit moet zetten.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 10 oktober 2002 @ 15:36:
* controleer eens of je de juiste protocollen in je inbel- en netwerkinstellingen hebt. Het kan ook zijn dat je de Simple TCP services (in de windows setup) aan of uit moet zetten.
Ok , bedankt voor je alternatief om te testen en je mogelijke oplossingen. Op het moment ben ik niet bij die mensen , maar ik noteer natuurlijk alle mogelijke oplossingen. Username en Wachtwoord klopt wel, want hij doet het Af en Toe. Het is niet zo dat hij het helemaal niet doet namelijk.

Verwijderd

Kan het geen ruis op de telefoonlijn zijn?

Verwijderd

Topicstarter
kweenie - komt dat veel voor dan? Eerder hadden ze daar namelijk nooit problemen. Denk persoonlijk dat de modem kapot is.... maar ik wil het niet direct opgeven

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 10 oktober 2002 @ 15:36:
Ik heb deze dingen gecontrolleerd, maar geen verschil. Ik heb met KPN, Zonnet, TMFweb hetzelfde probleem. De ene keer doet ie het wel en dan weer niet. Soms paar keer achter elkaar. Dan gewoon 10 x niet ofzo.

Hij blijft ook vaak hangen bij controleren van username en wachtwoord - en bij het registreren van de computer in het netwerk(van isp). Dan gaat alles verder goed , maar dan blijft ie op die punten hangen- met als melding dat externe computer toch niet reageert.

Is de modem dan kapot ofzo.... Eerder deed ie het altijd goed, dus het zal hoogst waarschijnlijk geen ruis zijn, hoewel het kabeltje van modem naar tel.stekker wel een nieuwe is....

Iemand?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

Reptile209

- gers -

Je kan nog eens proberen om de modem volledig te verwijderen en opnieuw te installeren (liefst met up-to-date drivers :)) Als dat ook niet helpt, probeer 'm dan eens in een andere PC op een andere locatie en anders is 'ie stuk :P.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 12 oktober 2002 @ 11:52:
Je kan nog eens proberen om de modem volledig te verwijderen en opnieuw te installeren (liefst met up-to-date drivers :)) Als dat ook niet helpt, probeer 'm dan eens in een andere PC op een andere locatie en anders is 'ie stuk :P.
Kep zo''n beetje alles al geprobeerd - ook verwijderen en herinstalleren - maar geen verbetering. Zal dan wel kapot zijn denk ik :)

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:12
Je zegt dat je de DNS-servers en dergelijke hebt ingesteld. Ik heb laatst ook ergens Zonnet geïnstalleerd en dat heb ik toen helemaal niet gedaan. Kun je dat niet beter automatisch laten doen. Ik heb toen alleen het inbelnummer, zijn username en zijn wachtwoord geïnstalleerd en het doet het allemaal prima.

Verwijderd

Topicstarter
AgeOfPanic schreef op 12 oktober 2002 @ 12:02:
Je zegt dat je de DNS-servers en dergelijke hebt ingesteld. Ik heb laatst ook ergens Zonnet geïnstalleerd en dat heb ik toen helemaal niet gedaan. Kun je dat niet beter automatisch laten doen. Ik heb toen alleen het inbelnummer, zijn username en zijn wachtwoord geïnstalleerd en het doet het allemaal prima.
Ja , maar bij TMF web moet je DNS servers instellen - als je hangmatig instellen doet iig - maar bij zonnet en KPN heb ik die wel op automatisch gezet ... mocht helaas niet baten :(

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien ook mogelijk dat interne modems slecht overweg kunnen met Windows XP? want ik hoorde zojuist, dat iemand eerder ook zoiets heeft gehad, en dat het met een externe modem of oudere windows-versie was verholpen.
Pagina: 1