Ik heb een VB applicatie met een form, button erop en de volgende code om de button af te handelen:
Ik wil uiteindelijk een proggie maken wat met de Low-level API van MS Soap Toolkit 3.0 standalone een SOAP request kan parsen en afhandelen.
Ik heb nu een COM object gemaakt met een methode 'Running' die een boolean teruggeeft. Dit COM object heb ik door de WSDL generator heengehaald en deze heeft netjes een WSDL- en WSML file gegenereerd. Ik ga er dus vanuit dat het probleem wat ik ga beschrijven daar niet zit.
Het probleem is nu het volgende: In de WSDLOperation die ik op regelnr 16 terugkrijg zijn de properties 'ObjectMethod' en 'ObjectProgId' beide leeg terwijl deze netjes in m'n WSML file vermeld staan. Hier komt het denk ik door dat, als ik op regel 20 de methode 'ExecuteOperation' aanroep, ik de melding 'Invalid procedure call or argument' krijg.
2 vragen:
1: wat doe ik fout?
2: heeft iemand een werkend voorbeeld van hoe ik dit gebruiken moet?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Private Sub btnSoap_Click() Dim Reader As New SoapReader30 Dim WSDLReader As New WSDLReader30 Dim WSDLPort As IWSDLPort Dim WSDLOperation As IWSDLOperation Dim Serializer As New SoapSerializer30 Dim EnumSoapMappers As IEnumSoapMappers Dim Connector As ISoapConnector Set Connector = New HttpConnector30 Reader.Load "d:\data\utils\src\soaptest\soap.xml", _ "http://tempuri.org/Test/action/Dispatcher.Running" WSDLReader.Load "d:\data\utils\src\soaptest\Test.WSDL", _ "d:\data\utils\src\soaptest\Test.wsml" WSDLReader.ParseRequest Reader, WSDLPort, WSDLOperation WSDLOperation.Load Reader, True WSDLOperation.GetOperationParts EnumSoapMappers WSDLOperation.ExecuteOperation Reader, Serializer Serializer.Init Connector.InputStream End Sub |
Ik wil uiteindelijk een proggie maken wat met de Low-level API van MS Soap Toolkit 3.0 standalone een SOAP request kan parsen en afhandelen.
Ik heb nu een COM object gemaakt met een methode 'Running' die een boolean teruggeeft. Dit COM object heb ik door de WSDL generator heengehaald en deze heeft netjes een WSDL- en WSML file gegenereerd. Ik ga er dus vanuit dat het probleem wat ik ga beschrijven daar niet zit.
Het probleem is nu het volgende: In de WSDLOperation die ik op regelnr 16 terugkrijg zijn de properties 'ObjectMethod' en 'ObjectProgId' beide leeg terwijl deze netjes in m'n WSML file vermeld staan. Hier komt het denk ik door dat, als ik op regel 20 de methode 'ExecuteOperation' aanroep, ik de melding 'Invalid procedure call or argument' krijg.
2 vragen:
1: wat doe ik fout?
2: heeft iemand een werkend voorbeeld van hoe ik dit gebruiken moet?