Toon posts:

[partition]

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste: klopt het dat als je win98se op een kompleet lege schrijf gaat installeren (nog geen partities er op nix) hij zelf een partitie maakt van ongeveer 1,5 gig ofzo?

Ten tweede: Hoe krijg ik de rest van de hdd werkent... Kan ik gewoon fdisk gebruiken of moet ik partition magic als toverstaf gebruiken? Wat zijn de gevaren van dit alles? moet ik eerst alles backuppen voordat ik een xtra partitie erbij maak?

search gebruikt... bij het zoeken van partition krijg ik allemaal linux dingen voor me neus...

titel: [partition] xtra partitie op gedeelte lege hdd

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je topictitel voldoet niet aan Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10, kan je een andere verzinnen, deze in je laatste bericht editen, dan zet ik hem er voor je in.

1. Ik zou het niet weten
2. Je kan gewoon fdisk gebruiken, maar ook partition magic, net wat je het makkelijkst vindt. Als je de Windows partitie maar met rust laat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

partities aanmaken is niet gevaarlijk, zolang je maar lege ruimte op je harde schijf hebt. FDISK kan dat prima, daar heb je geen Partition Magic voor nodig. FDISK kan alleen niet partities resizen of verplaatsen. Om Windows 98 te installeren zou ik gewoon een FAT32 partitie aanmaken (en deze formatteren) en daarna gewoon Windows installeren.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

Reptile209

- gers -

Als je nou toch een lege HD hebt, doe dan zelf fdisk. Wijs alle ruimte toe aan 1 partitie (een DOS partitie!) en maak die actief. Dan doet setup de rest denk ik wel voor je, zo niet: zelf nog even formatteren.
Als er wordt gevraagd of je de "ondersteuning voor grote harddisks" wil inschakelen: ja zeggen.

Zo scherp als een voetbal!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik vind dit wel erg simpel, eerlijk gezegd.
Het antwoord op vraag 1 kun je zo uitproberen, en als je een beetje goed zoekt/nadenkt is het antwoord op vraag 2 ook wel te vinden.

dicht dus.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
titel: [partition] xtra partitie op gedeelte lege hdd
Euhm, heb jij Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 wel gelezen? Ook deze titel voldoet daar niet aan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.