in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Lees http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart ook es ff door.
Dat is namelijk hetgeen dat is misgegaan
Jaymz schreef op 10 oktober 2002 @ 15:10:
Lees http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart ook es ff door.
ik snap niet wat ik fout gedaan heb ?
ik open een topic .
ik stel mijn vraag met alle gegevens die ik maar weet en heb .
dus dat ik op zoek ben naar een veloopkabeltje o.i.d. zodat ik mijn laptop HD in mijn pc IDE slot kan drukken .
ik vraag naar als die dingen bestaan hoe dat dan heet en of dat wel eens kan .
ik noem in de topictitel zoveel mogelijk dingen op ( zoadat je later met de search mischien meer kans maakt dat je deze topic weervind ) makkelijk herkenbaar dus .
en ik krijg als antwoord , ja dat kan ga maar ( even een paar uur ) op de site van alternate zitten zoeken
wat heb ik fout gedaan ??
ik ben een regelmatige poster in meerdere fora's is dit dan de klantvriendelijkheid die je bij albert he... GOT terug kunt vinden .
ik snap et dus ff niet .
edit ik heb netjes balusc een mailtje gestuurd of ik heel iets meer info kon krijgen .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Je hebt niet duidelijk gemaakt dat je zelf al moeite hebt gedaan. De vraag komt nu over als "kan iemand mij helpen aan [iets]" En zeker als dat [iets] hoogstwaarschijnlijk ergens te vinden valt gaan dergelijke threads nogal makkelijk op slot 
(Kort) Vertellen wat je zelf al hebt gedaan / gevonden (met linkjes) verhoogt de kans op een langere levensduur van een thread
(Kort) Vertellen wat je zelf al hebt gedaan / gevonden (met linkjes) verhoogt de kans op een langere levensduur van een thread
Het hoort hier wel niet, maar: [rml][ Animo Check] Laptop CD-ROM Adapter[/rml]
Wat ben ik toch weer 1337
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
ben ik wel een beetje met je eens ja....talin schreef op 10 oktober 2002 @ 16:42:
ik ben een regelmatige poster in meerdere fora's is dit dan de klantvriendelijkheid die je bij albert he... GOT terug kunt vinden .
Maar heb je de omega search al gebruikt (staat bij mededelingenforum). Kun je wel iets meer mee vinden, maar nog niet supergoed. Ik vind wel wat linkjes over dit onderwerp (heb er zelf ook es naar gezocht) maar kan idd nergens vinden bij welke winkels zoiets te koop is.
Je mag mailen naar Ballusc, maar het is toch al duidelijk wat er aan schort.
Zet dit naast "hoi, zijn er brackets om een 2,5" hdd in een pc te hangen?". Dat komt nogal kansloos over, alsof je niet eens even in google 2,5" 3,5" hebt in getoetst ofzo... Dat is dus niet de bedoeling. Je kan wel een topic starten, maar niet voordat je zelf wat geprobeerd hebt. En achteraf aankomen met "jamaar ik had het gezocht"... Waar dan? Dit ziet er uit alsof het eerst wat je doet "ff" een topic openen op GoT is... Snap je?De openingspost:
De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast!
Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren. Toon ook aan dat je zelf snapt waar je mee bezig bent.
Dingen waar je rekening mee dient te houden:Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.
- Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
- Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
- Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd (en probeer dit zo mogelijk 'te bewijzen').
- Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
- Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.