Toon posts:

[helpXP] Spanned volume kaduuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik nou aan mijn broek hangen :( ik dacht even een ghost image maken van mijn winXP partitie op D: en dus dacht ik weet je wat ik gebruik ghost 2003 ervoor.
Zo gezegd zo gedaan en alles instellen waarna hij gaat rebooten en het programmaatje starten.
Geen argwaan want partitionmagic start ook op in het opstartscherm van windows maar ghost is raar, ghost maakte een eigen opstartpartitie aan van waaruit hij werkt.
Niet erg als alles goed verloopt waren het niet dat ghost crashte en niet alles weer origineel achterliet.

Ik heb eerst alle partities moeten verwijderen die ghost aanmaakte en de opstartsector naar c: gebracht.
Windows draait weer maar nu kan hij de Spanned Volume niet vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.wijnhout/spanned.jpg

Valt er nog iets eraan te doen :'( die koppeling met schijf drie herstellen of zo.
Is er nog zoiets als enige data rescue mogelijk daar het om spanning gaat.
Ik kan me voorstellen dat de data in zijn geheel op één schijf wordt geplaatst en pas als die vol is op de andere.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:00

SambalBij

We're all MAD here

Meestal wordt data vanaf het begin geschreven, maar na het schrijven en weggooien van wat spul heb je een goeie kans dat er ook data op het tweede stuk van de volume staat.
Ik denk dat je voor de betrouwbaarheid het beste de volume kunt weggooien en opnieuw aanmaken. Daarna gewoon de backup terugzetten die je uiteraard hebt gemaakt voor je met ghost en partition magic begon.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Backup voor wat download en temp avi files en mp3's.
Nee ik heb geen backup daarvan ik maak allees backups van "mijn documenten" en image files.

Mijn enige redding is om nog iets eraf te kunnen halen.
Het meeste is vervangbaar via internet maarja casema demos kabel duurt nogal lang dus ik hoop dat er een oplosing mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet werken om ze weer aan elkaar te krijgen maar wat wel werkt is Getdataback for NTFS alleen ik zit met 2.05 opgescheept voor het mooie heb ik de demo 2.00 nodig alleen die bieden ze niet meer ter download aan.
Wie heeft 2.00 nog op zijn schijf staan en wil die mij toemailen.
Per icq zou wel handig zijn 15376493 of msn robinlove007

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2002 19:22 . Reden: Toevoeging ]