Toon posts:

Verander Pulldown in een textfield

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een invulform een aantal pulldowns tonen die gegevens uit een database halen. Een gebruiker wil nu een formulier invoeren en kan dus waardes seleteren uit die pulldowns. Mocht de gewenste waarde niet in de pulldown, dus ook nog niet in de database aanwezig zijn dan moet de gebruiker op een linkje [new] langs de pulldown kunnen klikken. Door de klik moet dmv van JavaScript de Pulldown veranderen in een gewoon editfield zodat de gewenste waarde meegegeven kan worden en dus dmv de query in de database toegevoegd worden.

Is dit te doen mbv JavaScript?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Je kan met meerdere layers werken welke je afhankelijk van de keuze van de gebruiker laat zien of niet.
Met DOM scripting kan je ook dynamisch elementen verwijderen van cq. toevoegen aan je pagina.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Je kunt met een textfield wel een element toevoegen aan een pulldown menu met de optie add (pulldown.options.add("string"); maar als je die gegevens naar de database wil loodsen zul je toch echt een server taal moeten gebruiken (php , asp)

Verwijderd

Topicstarter
Leg die Add eens wat meer uit? Kijk na een submit gaat die waarde wel de DB in. Tis maar dat ie in de pulldown komt. Daarna neem ik hem toch mee in de DB.

Verwijderd

Als je een submit doet dan heb je helemaal geen probleem. Als je een submit doet met de waarde van dat textfield, die gaat naar de database, pagina wordt opnieuw geladen en zet je al je benodigde gegevens van je database in je puldown. dus helemaal geen javascript voor nodig.

Verwijderd

Aah jij bedoelt eerst invullen in textfield, toevoegen in pulldown en dan submitten naar een database?!?!

Dan heb je wel die add nodig

[code]

document.all.pulldownnaam.options.add(document.all.textfieldnaam.value)

Verwijderd

Topicstarter
ik doe geen submit. Een form wordt opgebouwd en de pulldown gevuld met waardes uit de DB. Nu mist de gewenste waarde en wil ik mbv een linkje naast de pulldown dat er een waarde aan de pulldown toegevoegd wordt oid. ik weet wel dat ik er gewoon een textfield langskan zetten maar dat is niet de mooiste oplossing. Verder kan ik layers gaan gebruiken. Maar ik vroeg me gewoon of of het met JavaScript en DOM te doen was om het form element te veranderen. Dus dat niet de geselecteerde waarde uit de pulldown in de DB komt maar gewoon de ingegeven waarde van het textfield.

Verwijderd

Topicstarter
Tja wat er dan precies fout is weet ik ook niet?

code:
1
2
3
4
5
  <SCRIPT>
    function editfield() {
      document.forms[0].elements[0].options.add(document.forms[0].elements[1].value);
    }
  </SCRIPT>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 15:08:
Aah jij bedoelt eerst invullen in textfield, toevoegen in pulldown en dan submitten naar een database?!?!

Dan heb je wel die add nodig

[code]

document.all.pulldownnaam.options.add(document.all.textfieldnaam.value)
offtopic:
/me is voor invoering van sancties tegen mensen die document.all code posten buiten een browsersniffer constructie ;)

Intentionally left blank

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

crisp schreef op 10 oktober 2002 @ 16:13:
[...]

offtopic:
/me is voor invoering van sancties tegen mensen die document.all code posten buiten een browsersniffer constructie ;)
offtopic:
Oud-Hollandsch vierendelen of radbraken :? ;)

Today's subliminal thought is:

Pagina: 1