[XP] Kan niet booten. Corrupte zooi

Pagina: 1
Acties:

• clotug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08-2014
Mensen,

Heb nu weer iets vreemds. Nadat mijn laptop op standby ging en ik hem weer uit de standby stand drukte gaf hij een baluw scherm. Ik denk ach..vaker gezien. En nu kan ik niet booten. Hij zegt:

Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Windows recovery console geeft blauw scherm (ik d8 "paged in non-paged area") opnieuw installeren geeft blauw scherm na F8 (I agree). Veilige modus wil niet, vorige goede config wil niet, nix wil. Win98 Bootdisk kan wel, maar dan kan ik mijn schijven niet accessen. Fdisk geeft ngo wel aan dat de schijven gepartitioneerd zijn en bezet zijn met een x percentage.

Op http://www.sft-cyber.com/op_issues.html#repair%20boot staat beschreven hoe ik dit zou kunnen oplossen, maar dan moet ik wel toegang hebben tot mijn HD. Snap er geen zak van.

Help!

Clotug

Visit my site: www.wxphotography.nl - specs

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:54

boesOne

meuh

Om toegang to NTFS te krijgen via dos moet je ntfsdos hebben sysinternals.
Maar kan je niet booten van de XP cdrom en repair kiezen ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• clotug
-boesOne- schreef op 10 oktober 2002 @ 14:27:
Om toegang to NTFS te krijgen via dos moet je ntfsdos hebben sysinternals.
Maar kan je niet booten van de XP cdrom en repair kiezen ?
NTFSDOS. Ok.

Als ik repair kies krijg ik een blauw scherm. Zelfs als ik installeer doe krijg ik een blauw scherm. ???? BTW ik lees hier dat ik de bestanden niet kan aanpassen. Ik moet daarvoor NTFSdos aanschaffen voor 299 usd..|:(

Verwijderd

Je kunt proberen om een installatie van WinXP te installeren naast de bestaande. Je krijgt dan een dualboot menu. Vanuit de nieuwe installatie heb je wel toegang tot alle bestanden op de hdd.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:33:
Je kunt proberen om een installatie van WinXP te installeren naast de bestaande. Je krijgt dan een dualboot menu. Vanuit de nieuwe installatie heb je wel toegang tot alle bestanden op de hdd.
clotug schreef op 10 oktober 2002 @ 14:35:
[...]

Als ik repair kies krijg ik een blauw scherm. Zelfs als ik installeer doe krijg ik een blauw scherm. ????
Dat zal dus niet werken... het vreemde van het probleem is dus dat ook de installatie niet meer werkt. Het begint er op te lijken dat er ergens iets structureel mis is, en dan wel meer op het hardware-vlak...?

Mijn ervaringen met blauwe schermen tijdens Win2K-installaties waren geheugenproblemen - meer kan ik je niet helpen, vrees ik. En waar precies tijdens de setup gaat het mis?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:54

boesOne

meuh

En of het geheugen probs zijn kom je zo achter met memtest86.

Als er belangrijke data op die schijf staan is het wel een plan om die schijf in andere pc te hangen en te backuppen..

Daarna kan je tenminste lekker aan de gang met de schijf.. nieuwe partitie maken om te checken of die schijf nog ok is...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• clotug
Luitjes...dank voor de reacties..

Het probleem is gefixt. Het was een Q307545. Zie http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;q307545&

oorzaak: geen flauw idee...microsoft waarschijnlijk.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 06:17
Ik heb het zelde probleem nu al twee keer gehad. Wordt er een beetje moe van. Heb net een nieuw moederbord (GA-7VAX) en processor (XP2100). De eerste keer maar een format gedaan en XP opnieuw geinstalleerd.
Volgende dag wordt ik wakker. Zelfde gedonder. Ik zoeken op internet. (Goddank dat mijn pa ook een pc heeft). En ja hoor, bij Microsoft een uitgebreide instructie hoe je het probleem moet oplossen. Dat gedaan. PC werkt weer. Direct SP1 gedownload en hopen dat het niet nog een keer gebeurt.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• clotug
MarkTheFOX schreef op 11 oktober 2002 @ 12:03:
Ik heb het zelde probleem nu al twee keer gehad. Wordt er een beetje moe van. Heb net een nieuw moederbord (GA-7VAX) en processor (XP2100). De eerste keer maar een format gedaan en XP opnieuw geinstalleerd.
Volgende dag wordt ik wakker. Zelfde gedonder. Ik zoeken op internet. (Goddank dat mijn pa ook een pc heeft). En ja hoor, bij Microsoft een uitgebreide instructie hoe je het probleem moet oplossen. Dat gedaan. PC werkt weer. Direct SP1 gedownload en hopen dat het niet nog een keer gebeurt.
Tis echt te vaag voor woorden gewoon ja...heb nu de recovery console onderdeel gemaakt van het bootmenu voor het geval dat. Heb trouwens vage (lees: slechte)verhalen gehoord van sp1...is dat nog wat?

Verwijderd

Probeer us te rebooten vanaf je Cd en dan Repair doen, ik heb dit tijdje geleden gehad met m'n pc en toen kwam hij uit Hybernate niet meer terug. Toen ook blauw scherm en daarna niet meer kunnen rebooten! En het repairen en opstarten vanaf CD-ROM ging uitstekend. Hijs weer lekker snel!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 06:17
clotug schreef op 11 oktober 2002 @ 14:39:

Tis echt te vaag voor woorden gewoon ja...heb nu de recovery console onderdeel gemaakt van het bootmenu voor het geval dat. Heb trouwens vage (lees: slechte)verhalen gehoord van sp1...is dat nog wat?
Ik heb tot nu toe geen problemen met SP1. Maar wat niet is kan nog altijd komen... Ben benieuwd of de PC morgenvroeg wil opstarten. Heb hem vandaag al een paar keer gereset vanwege het installeren van programma's. Ging elke keer goed. Heb goede hoop.
Ik ben trouwens ook van plan om die ASR maar te gebruiken, maar volgens mij ben ik wel meer als 10 diskettes nodig! En daar heb ik weinig zin in. Gekloot met die diskettes steeds...

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Pagina: 1