[win2ks]asus a7v(op ata 100)+win2ks werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25
ik wil dus een server maken met windows 2k server. als ik hem wil installeren en de hd zit in het ata 100 slot vind de pc mijn hd niet met het opstarten. als ik de hd dus in het ata 100 slot doe dan kan ik windows niet installeren omdat windows de hd niet vind. als ik hem in het ata 66 slot doe heeft hij geen problemen maar ik wil hem op ata 100 laten draaien. wie kan me helpen???

• 3p0x
mijn systeem:
amd atlon 1.4 ghz
384 mb ram
asus a7v moederbord
80 gig maxtor 5400 toeren
en nog wat andere zooi

Verwijderd

bij het installeren van w2k kun je extra drivers opgeven voor je controller, misschien heb je de melding press f6 to install additional drivers wel eens zien staan. als je dat goed gedaan hebt word de hdd op je controller ook herkent.

• 3p0x
ik heb dat geprobeerd maar dat werkt ook niet. ik krijg dus met de installatie alleen maar: setup is starting windows 2000 en daar blijfd het bij. met de gewone windows krijg ik er dus te staan dat hij de hd niet vind

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Of installeren terwijl je HD op de ATA66 hangt, in windows de promise ultra controller drivers installeren en daarna gewoon overzetten naar de ATA100. Moet werken!

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• 3p0x
MaikelG schreef op 10 oktober 2002 @ 14:24:
Of installeren terwijl je HD op de ATA66 hangt, in windows de promise ultra controller drivers installeren en daarna gewoon overzetten naar de ATA100. Moet werken!
dat heb ik ook geprobeerd maar dat werkt ook niet. dan zegt ie dat i niet goed is geinstalleerd dan dat ik de docementen over windows moet lezen. dat zegt hij nu ook want ik had hem net van ata66 naar ata 100 gedaan en weer andersom. ik moet nu dus weer windows opnieuw instaleren :(

• 3p0x
waar staan di drivers van de promise ultra eigenlijk. ik was te snel met lezen

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13
amd_at_primus schreef op 10 oktober 2002 @ 14:29:
Je moet de promise drivers van je cd naar diskette kopieren, dan tijdens de installatie op F6 drukken, en dan kun je ze installeren.

Dit is ook al vaker voorbij gekomen trouwens.

• MaikelG

MaikelG

^^

amd_at_primus schreef op 10 oktober 2002 @ 14:29:
offtopic:
ipv meerdere posts achter elkaar te maken kan je ook de edit knop gebruiken :)

Promise controller drivers vindt je natuurlijk op de site van Asus, te weten hier:
http://www.asus.com.tw/download/mbdriver/mb-ide.htm

• 3p0x
hij doet het nog steeds niet nadat ik alles heb geprobeerd :( hij vind de drivers wel maar hij heeft een fout die ik niet kan verklaren. hij vind de ultra.sys niet hij geeft error 18

• 3p0x
de setup doet het eindelijk :D ik denk dat ik de verkeerde bestanden het gekopieerd. thx voor de help

• MaikelG

MaikelG

^^

you're welcome :*)

Maareeh .... zoals ik al zei:
ipv meerdere posts achter elkaar te maken kan je ook de edit knop gebruiken :)

Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

• Goost
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Krijg je de optie om F6 in te drukken? Als je nl. vanaf een W98 bootflop boot en dan de installatie vanaf CD start, krijg je deze optie niet. Boot dus ofwel vanaf de CD of vanaf bootflops voor W2Ks, welke je vanaf CD kunt aanmaken.

Je moet voor de Promise drivers perse de driver vanaf de CD van het moederbord gebruiken! Om een of andere reden werkt geen enkele andere versie van de driver. Ik heb hier zelf ook veel problemen mee gehad. Heb zelf een Asus A7V133 mobo.
Pagina: 1