Acer laptops goed te doen?

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop die aan de volgende eisen moet voldoen:

- onder € 1300
- min. 2 jaar garantie
- min. 1 ghz, 256mb, om xp goed te kunnen draaien

De enige laptops met deze eisen die ik in de pricewatch kan vinden zijn veelal B-merken (en daar vallen bij mij bv. onder: promedion/gericom/maxdata, die wel goedkoop maar minder betrouwbaar schijnen te zijn?), met toshiba/sony/dell bv. kom ik al gauw op 1600,- of hoger.

Welke mij opvalt is de Acer (Acer Aspire 1300XV AMD Athlon XP 1400+ 14.1"TFT,256MB, 20GB,DVD,LiIon,56Kbps,LAN). Deze heeft twee jaar garantie en staat vanaf 1200,- in de pricewatch ( http://www.tweakers.net/pricewatch/36985?Landfilter=Ne )

Klinkt erg leuk, want deze voldoet zeker aan mijn eisen, maar: moet ik deze laptop ook onder de B-merken scharen? Of kan iemand mij toevertrouwen dat met deze laptop plezierig een lange tijd gewerkt kan worden?

Er zijn bijzonder weinig reviews te vinden over deze acer, of varianten, en ook hier op GOT heb ik weinig nuttige info over acer kunnen vinden. Ik hoop dat hier mensen ronddwalen met zo'n laptop!

Een heel groot en stoer systeem.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Nee, Acer is zeker geen prutmerk! Wat ik al veel gelezen heb over deze laptops zijn ze zeker niet verkeerd! :)
Studiegenoot van me heeft er eentje, werkt heerlijk :)

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Gehaktbal, heb je enig idee welk type dat is? En hoe lang hij hem al heeft? Het gaat er natuurlijk om dat ie na 2 jaar ook nog heerlijk werkt :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Beetje nutteloos, je weet nooit hoelang een product mee gaat aangezien elke laptop ook al is het het zelfde type. Geloof mij maar ze zullen echt geen troep op de markt brengen, anders waren ze allang falliet :)

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Daar heb je een punt LopeZ, maar als er nou 20 mensen hun mening geven dan heb je al een aardige indicatie van de gemiddelde Acer. (ik weet het...er zullen nooit 20 acerbezitters reageren hier, maar je hoopt er toch op).

[ Voor 0% gewijzigd door seef op 10-10-2002 16:36 . Reden: typfout ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Acer is best mooi spul, bij ons op school hebben ze ook een paar Acer lappies geloof ik. Hoewel ik Maxdata of Promedion ook niet slecht vind, Gericom heb ik een beetje en cheap idee bij, maar dat kan helemaal psychologisch zijn hoor. Maxdata vind ik wel mooi spul :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Heb een Acer Travelmate, en ik wil nooit meer anders :)

Maargoed... Aspire is wel een wereld van verschil... Studiegenoot van me heeft er eentje en hij bevalt goed, hij maakt alleen een boel lawaai...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Tsja...dat hebben volgens mij de meeste goedkopere laptops, dat ze veel lawaai maken. Het is wel een mobile XP cpu die erin zit, dus op zich zou het lawaai van de koeling mee kunnen vallen. Zal ook verschillen per type aspire...maar we zien wel...

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb gister ook een Travelmate besteld. O.a. van Moartn ^^ gehoord dat het hele fijne lappie's zijn. Je betaald wel wat meer dan voor een Aspire, maar dan heb je ook wat. :)

Volgens mij hebben niet al die Aspire's mobile cpu's.. :?

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Die studiegenoot heeft een Aspire.. met een AMD cpu drin. Welke hij precies heeft weet ik niet.
Ik zal et es aan em vragen :) (volges mij wast precies dezelfde als die jij noemt)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Acer is zeker een goed merk...vriend van me heeft ook z'n ding..nergens geen problemen mee...

Tubes....It's what make music music!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

Shunt

Boe

jij noemt promedion een b merk |:( echt dat is dom sorry hoor maar ik heb daar gewoon veel betere ervaringen mee dan acer
ba acer bij mij is dat een scheld woord
ik heb er 3 gehad
allemaal zo brak als iets
de eerste een 333 mhz celeron
travelmate 510 of zo
van dag 1 problemen
toen een 400 mhz P3
tft scherm na 4 weken defect (fabrieks fout) 4 weken zonder gezeten aarg (ik heb dat ding omdat door disgrafie mijn hand schrif onlees baar is (heeft met de heele fijne moteriek te maken)
daar naa kreeg ik een 700 mhz celeron en die deed het voor een half jaar perfect toen viel cd speler uit
mobo defect
scherm gaf strepen :?
starte at radom niet meer op :D

nu heb ik een promedion echt gewoon SWEEET
een beetje zwaar maar dan kan je voor jou eisen ook de wat goedkopere en lichtere versie pakken
de 2700 series of zo
ik heb de 5600 serie kijk maar in me specs daar staat hij bij

een leeraar op scool is een ex acer medewerker en zelfs die zij acer zuigt aan alle kanten :P

mijn advies neem een promedion of een ander merk
zelfs bij het gak zijn ze van de acer laptops af gestapt ze waren goedkoop maar kwatta :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24
Ik weet niet hoe jij met je lappies omgaat maar een vriend van mij heeft de Acer Travelmate 620 en dat is echt een fijn dingetje. Degelijke behuizing en lekker klein.

Van de Aspire weet ik het natuurlijk niet maar daar zal de kwaliteit ook wel goed van zijn.

Ook met de garantie zit het wel goed. Hij had een keer wat cola op zijn toetsenbord gemorst, Acer gebelt en uitgelegt hoe het kwam en binnen 2 a 3 weken kreeg ie hem weer terug.

• Shunt

Shunt

Boe

hehe mijn laptops zijn alle met zwaar respect behandeld :P
mare ze zijn gewoon niet goed voor lang en intens gebruik
:P
dit is btw en quote van een medewerker van acer die ik aan de tel en via mail heb gesproken :D :D
dit komt door een aatal B merken die er in zitten (als het goed is dit niet meer van af de 600 series )
mare echt ik zou voor de promedions gaan mega goede stuf

Game PC

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24
B-merken zijn over het algemeen wel goed. Ik heb ook ervaring met de Fujitsu-Siemens Amilo D. Ik kan je vertellen dat dit verder goed is dus dat zal het met de promedions ook wel zo zijn.

En btw de 620 kan wel voor lang gebruik gebruikt worden.

• Shunt

Shunt

Boe

promedion is geen B merk man :P

Game PC

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
dit is btw en quote van een medewerker van acer die ik aan de tel en via mail heb gesproken
Die heb je zeker via een helpdesk gesproken, toen je problemen met je acer had. Die gast die je toen aan de lijn had behandeld waarschijnlijk alleen maar klachten van klanten. Niet gek dat hij dan vind dat acers zuigen: er bellen nooit klanten die tevreden zijn!

Dat promedion mensen tevreden maakt kan ik mij best voorstellen. Maar daarom is het nog geen state-of-the-art spul. Helaas staan er geen aantrekkelijke promedions in de pricewatch die aan mijn budget voldoen, dus daar zal ik ook niet op letten.

• Shunt

Shunt

Boe

erm nee dit was een ex medewerker (magament :P hij ging over de klachten en gedeeltelijk reparatie en die weten vaak meer dan de mensen die ze maken (op praktijk nivo dan he)
in teorie is er niets mis met geen enkel merk maar vaak in de praktijk is dat wel anders :D

Game PC

Verwijderd

Ben werkzaam bij een automatiseringsbedrijf en we hebben in de loop der jaren verschillende merken laptops gehad. Natuurlijk is er met elk merk wel 's wat, maar de laatste 3 jaar of zo bieden we standaard Acer aan en dat is niet voor niets. Ikzelf zit op de buitendienst en heb nu ruim anderhalf jaar een Travelmate 5 serie met PIII 650 CPU. Ga naar meerdere klanten per dag, wat dus betekent: Laptop inpakken, meesjouwen naar klant, uit notebook tas pleuren, opendoen, aanzetten, gebruiken. Weer uit en inpakken, naar de volgende klant, zelfde verhaal en op het eind van de dag op kantoor weer 's alles aansluiten (ook met monitor, USB keyboard/muis netwerkkabel etc.

Kortom, deze laptop heeft flink wat te verduren (ga er niet uitzonderlijk zachtzinnig mee om iig) maar werkt nog 100%. We krijgen maar 's af en toe een notebook terug wat gerepareerd moet worden en er worden er toch genoeg verkocht per jaar. Wel heb ik een opmerking. Meestal is het mogelijk bij Acer laptops om een extra fabrieksgarantie van 3 jaar er bij aan te schaffen. DOEN! Kost wel een paar centjes, maar dan ben je wel verzekerd dat e.e.a onder garantie gerepareerd wordt (tenzij je zelf het laptopje van de trap laat donderen natuurlijk :P ) Verdere merken die we gehad hebben zijn HP, Compaq, Toshiba en Topline, waarbij ik wel aan wil geven, dat Topline *ontzettende* bagger is 8)7

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 00:14:
.....
(tenzij je zelf het laptopje van de trap laat donderen natuurlijk :P )
Lol, ik heb hier ergens dus een Acer liggen die dat WEL gedaan heeft....
Travelmate 720 uit mn hoofd.. P2-400 Mhz, 13" TFT

Dat ding heeft het wonderbaarlijk nog goed overleefd, kwam precies op de hoek van fdd/cdrom terecht. Gevolg: CDRom fucked up, FDD fucked up, behuizing fucked up, PCMCIA houders fucked up, HDD fucked up, en diverse barsten in behuizing.

Maar.. (je gelooft het niet), Display, moederbord, cpu, mem hebben het WEL overleefd....

Ik ga dat ding ooit mooi modden en in de auto bouwen.. HD scoor ik wel, behuizing boeit niet, kast eromheen en klaar.. cdrom = nvt, (normale IDE voor installeren en verder niet)
Verdere merken die we gehad hebben zijn HP, Compaq, Toshiba en Topline, waarbij ik wel aan wil geven, dat Topline *ontzettende* bagger is 8)7
Topline zuigt imho idd zwaar... Laptops zijn grappig, (maar NIET degelijk), vaak problemen met displays, en als je er een defect aan hebt ben je de lul...
2L en garantie? -> nee, buiten garantie..... erg fijn bedrijf, zeg maar klein beetje het Teleplan onder de laptops ;)

offtopic:
Ik ben benieuwd hoe lang 2L nog bestaat eigenlijk.. ik zie ze op redelijk korte termijn verdwijnen eigenlijk.
Dynalink is amper nog te leveren... niet voor nix.
De fabriek die Dynalink shit maakte heeft er geen zin meer in om met de "organisatie" van 2L (/Tulip) te werken... Maw: Dynalink heeft geen toeleverancier meer... (Conceptronic = Dynalink, dus daarvoor hetzelfde)
Die fabrikant heeft inmiddels een overeenkomst met Eminent, en leveren nu al die zooi.. (Via Javocom/Intronics)

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Tnx razorback. Ik zal de Travelmates dan zeker ook even bekijken, aangezien je er erg positief over bent.

De laptops die jullie aanbieden zijn veelal ook travelmates of ook andere types zoals de Aspire?

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 12:04

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

wij hebben hier voor uitleen een Acer Pentium I-120, machinetje gaat al iets van, wat zal het zijn, 5 jaar mee en er wordt niet echt zuinig mee omgegaan... tot nu toe defect:
- knopje externe floppy, beetje superlijm en weer heel
- batterij wordt minder, uurtje haalt ie nog net
- verder niets eigenlijk (ja, dat we sinds de laatste uitleen diverse externe dingen kwijt zijn :()

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• Laurent
  • Niet online
Ok, hier alweer een tevreden travelmate gebruiker :P

Ik heb mijn Celeron 600 beestje nu al bijna een jaar en hij bevalt me goed. Ik heb wel enige problemen gehad met de HD, maar die ga ik volgend jaar waarschijnlijk ook vervangen met een Toshiba 20GB dingetje (IBM zit er op het moment in). Maareh, verder is het een heerlijk werkbestje hoor, hij heeft wel eens een flinke tik gehad op de plek van de FDD (er viel iets :X) maar de FDD heeft dat allemaal overleefd, die FDD van mij kan dus iig wel tegen een stootje :)

Verwijderd

seef schreef op 11 oktober 2002 @ 01:43:

De laptops die jullie aanbieden zijn veelal ook travelmates of ook andere types zoals de Aspire?
We hebben ze inderdaad allebei. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Travelmates. Met name vanwege het feit dat ze wat kleiner zijn. En het kunststof waar de behuizing van gemaakt is komt bij de Travelmates een stuk beter over. Als je bijvoorbeeld op de knoppen bij de touchpad drukt, lijken die van de Aspires jammer genoeg vrij goedkoop en da's niet positief voor de algemene indruk. Niet dat de Aspires niet goed zijn, daar hebben we tot nu toe nog niet 1 uitval gehad, maar ik zou voor een Travelmate gaan.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Nog een punt volgens mij is de garantie bij Acer makkelijker en beter geregeld dan Promedion of die andere vage merken. Ik blijf erbij dat Acer wel een A merk is en Promedion en Maxdata ed niet.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
acer is super goed en goedkoop echt een aanrader

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
De Acer is binnen! Het is een Acer 1302XV geworden, met een xp 1600+, voor E 1200. Bevalt tot nu toe perfect en blaast een stuk minder dan verwacht...meestal compleet stil. Tis wel een simpele laptop, geen firewire, geheugen videokaart is gedeeld, geen ps2 aansluiting ed. Maar lekker genoeg!

Verwijderd

Hoe zit het met de 3D van die videokaart van die ACER? Ik zit ook over de aanschaf van de 1302VX na te denken... Klein beetje 3D op je lappie is toch altijd leuk :) iets van UT of Q3..

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 10:10:
Hoe zit het met de 3D van die videokaart van die ACER? Ik zit ook over de aanschaf van de 1302VX na te denken... Klein beetje 3D op je lappie is toch altijd leuk :) iets van UT of Q3..
Onder Win98 kan ik op mijn Acer gevalletje ook gamen, UT wel te verstaan (640x480 enzo) en ik heb een simpel ATi Rage mobile geval erin, volgens mij zal je dus wel kunnen gamen.

Ik heb trouwens ook een Acer laptop, maar wel een travelmate, hier ben ik na een jaar nog zeer tevreden over :)
Hij doet alles wat 'ie moet doen, ik heb alleen wel eens wat probleempjes gehad met de HD, maar de service van Acer is wel goed en ik had m'n laptop snel terug van RMA.

Verwijderd

Wij zijn dealer van Acer, wij krijgen ze eigenlijk van "normale" mensen niet kapot terug, zeg maar nooit.

Wij hebben echter ook GAK-kinderen, dan zijn kinderen met veelal een lichamelijke handicap, die dan via het GAK een laptop via ons krijgen.

Deze kinderen laten ze nogal geregelt vallen, gebruiken ze als bord (Snijsporen zitten gewoon in de klep), en wat opvalt, ze kunnen ontzettend veel hebben, alleen is het scharnier van de klep het zwakke punt, als je hem laat donderen breekt eigenlijk het scherm nooit, alleen breekt veelal de klep af.

Maar nogmaals, wij krijgen dit soort gevallen alleen van GAK kinderen, waarvan wij niet kunnen zeggen dat hun gebruik onder normaal gebruik valt.....

(Wel eens chocomelk uit een laptop laten lopen? Ik wel..... :P)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:03

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 10:10:
D'r zit een savage4 16mb in, verwacht er qua prestaties dus niet teveel van. Maar Q3 zal in 640*480 misschien wel draaien ;)
Pagina: 1