Toon posts:

[winxp] toetstoewijzing naar shutdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met welke opdracht-regel kan ik de shutdown interface oproepen?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Start, afsluiten, :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wil je een opdrachtregel of een toetstoewijzing?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:08
start > uitvoeren en dan.....

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

commando shutdown does it all, je kunt een tijd instellen, je kunt afsluiten/rebooten/uitloggen.

voorbeeldje: SHUTDOWN -r -t 10
(reboot after a 10 seconds delay)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik al gevonden, maar ik wil die interface hebben die je vanuit start > afsluiten krijgt... En die heb ik via shutdown nog niet te pakken kunnen krijgen

Om verder even mijn vraag te verduidelijken: ik wil een opdrachtregel zodat ik deze aan een toets kan toewijzen...;)

Verwijderd

Topicstarter
niemand die het weet?!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:11
ja kan de uitknop van een ATX knop de functie afsluiten geven, heb ik ook..
rechtermuisknop ergens op achtergrond -> eigenschappen -> schermbeveiliging -> energie.. -> geavanceerd -> en dan staat het onder energieknoppen

Bedoelde je dit??

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil dus een toets op mijn toetsenbord (zo'n multimedia geval) de afsluit-interface laten oproepen, mijn vorige toetsenbord had een toets die hetzelfde deed als de power button van mijn atx-kast, maar dat heeft deze niet meer. Nu wil ik hem dus zelf toewijzen meer ik weet niet hoe....

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kun je bij jouw multimedia toetsenbord niet gewoon een programma aan een van die speciale toetsen hangen? dan kun je gewoon een shutdown commando opgeven toch?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je een snelkoppeling naar shutdown of iets dergelijks op je bureaublad knalt, kun je daar dmv. rechtermuisknop >> eigenschappen ook gewoon een sneltoets aanhangen. Dat wordt dan wel een Ctrl-Alt-nogiets combinatie, maar het is een sneltoets ;)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik denk dat de topicstarter op zoek is naar een snelkoppeling naar dit schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.baar1/shutdown.jpg
en niet naar een snelkoppeling om de computer uit te schakelen.

Ik zou niet weten of daar een snelkoppeling/toets voor aan te wijzen is, ik heb er iig nog nooit van gehoord :).

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

die kun je ook wel tevoorschijn toveren hoor, zal iets met rundll32 user.exe ofzo zijn
als je dat dan in een snelkoppeling neerzet, en daar weer een sneltoets naar maakt, is het klaar-is-case :)

Verwijderd

In code is het simpel te doen (bijv. in VB zoals hieronder)
code:
1
2
3
4
5
6
Private Declare Function SHShutDownDialog Lib "shell32" Alias "#60" _
   (ByVal YourGuess As Long) As Long
Private Sub Form_Load()
   SHShutDownDialog 0
   End
End Sub
Ik heb het even gecompileerd en je kan de .exe tijdelijk downloaden via deze link:
ShowShutdown.exe

(Aan dat programma kan je dan weer een sneltoets toewijzen)

Verwijderd

Topicstarter
Die moest ik dus hebben, bedankt

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16

Dr C

met C en CK

Wat je ook kan doen: Als je computer die toets als een soort standby toets herkent (dat deed ie bij mij Logitech toetsenbord), dan kan je dat bij schermbeveiliging -> energiebeheer instellen. Dan kan je bij "standby toets": mij vragen wat er moet gebeuren oid. Aangeven. Dan heppie hem ook!

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:11
Je kan dit dus instellen bij energie knoppen!!! De sleep knop van het toetsenbord staat daar als het goed is namelijk ook bij!
Pagina: 1