Toon posts:

[3com wireless gateway] verbinding met switch aan-uit-aan-ui

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3com office connect wireless gateway (AP+router+4p switch+firewall).
Ik heb een servertje op poort 1 van de switch aangesloten en connectie is goed. Als ik echter mijn laptop of mijn desktop op de switch aansluit, dan knippert de connectie aan en uit.

Ik heb de kabel die ik gebruik voor mijn server geprobeerd met mijn desktop maar dan knippert ie ook. Dus aan de kabel kan het niet liggen.
Ik heb mijn desktop met de goeie kabel aangesloten op dezelfde poort als mijn server maar dan knippert ie nog. Dus aan de poort kan het ook niet liggen.

Op mijn server staat w2k server
op mijn laptop staat xp prof
op mijn desktop staat w2k prof

Ik heb geen idee wat er mis gaat, iemand?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:20
Hoe staat de nic ingesteld ? Op 100 Mbit ?
Probeer anders eens op 10 Mbit te connecten.
Of wissel je nic eens met die van de server.
Misschien een rotte nic.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
de nics van de alledrie de computers staan op auto. De nics van mijn laptop en dektop zijn niet stuk want als ik ze router via de server doen ze het wel.

• Remco
  • Laatst online: 19-08 17:20
probeer ze dan in ieder geval eens op 10 Mbit vast te zetten.
Wie niet waagt...

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
neu helpt ook niet, sh*t

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

is poort 1 geen uplink? zo ja dan doet ie het niet goed ....

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
nee, poort 1 is geen uplink. Het is een wireless gateway.router.switsch.AP.firewall. De 'uplink' poort is de poort waar de kabel van @sloom in gaat. Er begint me nu iets te dagen maar dat kan ik niet testen want ik zit op mijn werk:
Ik had mijn server (de enige die wel werkt) al op de switch aangesloten voordat ik de gateway in ging stellen. Ik heb later de gateway zo geconfigureerd dat er gefilterd wordt op mac adres (vanwege veiligheid wireless). Misschien dat ie de server wel doorlaat maar de mac adressen van mijn desktop en laptop niet, omdat ie die niet kent. Zou dat kunnen, of werkt dat mac adres filteren alleen voor wireless nics?

• Jimbolino
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

kabel niet goed ? klinkt vreemd, maar is heeel vaak de oplossing voor gekke netwerkproblemen....

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
nee, want ik heb de kabel van mijn server (die wel werkt) ook geprobeerd en doet ie t ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word nu echt wanhopig. HELP
Ik heb de kabel en de netwerkkaart van de server (die wel werkt!) in mijn desktop gepropt en aangesloten op de poort die met de server wel werkte, maar helemaal nix!!!! Ik krijg gewoon geen fysieke verbinding. Dus het kan niet aan de kabel, de nic of de poort van de switch liggen. Toch krijg ik met mijn laptop (xp-pro) en mijn desktop(w2k-pro) nog steeds geen verbinding. Ik heb zelfs een crosscable geprobeerd (?) Ik heb alle instellingen van de nics geprobeerd, full duplex 10 en 100, half duplex 10 en 100 en auto, maar nix werkt. HELLUP

Verwijderd

Topicstarter
*schopje* niemand?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
Ik heb zelf een 3com wireless access-point, daarbij knipperd het lampje van de kabelconnectie ook constant. Echter het werkt wel goed, dus ik denk dat het knipperen geen probleem is

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het wel helaas. Ik krijg gewoon geen fysieke binding met mijn twee computers. 'network cable unplugged' Tuurlijk brandt het lichtje van de kabelconnectie, er is toch activiteit. Ik heb het over een verbinding op een van de lan poorten (switch)

Verwijderd

Topicstarter
*schopje+update*
Ik heb contact gehad met de helpdesk van 3com en die weten het ook niet. Hij wilde weten hoe lang mijn kabels waren (8 m. max) en of ik 10 Mbps HD had geprobeerd (ja). Zijn voorstel was om de apparatuur om te laten ruilen als dat niet werkte. Dat is dus niet de oplossing. Er is immers een computer die op alle vier de poorten werkt dus hij is niet kapot.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is het OS opnieuw installeren. Zou dat zin kunnen hebben? Allebei de computers die niet werken draaiden al vrij lang op een netwerk met die server die wel werkt als router en een switch. Kan daar een probleem inzitten?

Verwijderd

Topicstarter
Kan zo'n wireless cable/dsl gateway eigenlijk ook alleen switchen? Ik bedoel als ik nou zou kunnen proberen om alles uit te schakelen op dat ding, dus geen kabel uplink, firewall uit, alleen switchen. Ken da?

Verwijderd

heb je em al geflashed naar de nieuwste firmware ?

misschien helpt het.

standaard wordt de gateway geleverd met de 1.01 firmware terwijl er al sinds 24 juli 1.02.04 is.

Verwijderd

Topicstarter
yep nieuwe firmware zit er op, maar er is een doorbraak !
Ik heb win xp opnieuw geinstalleerd en nu werkt ie op 10 Mbit Half en full duplex. Nog niet op 100. Met een externe nic aan mijn laptop doet ie t wel op 100 Mbit dus het ligt waarschijnlijk aan de nic. (niet aan OS, instellingen, gateway oid). Hij doet t alleen niet met intel nics!! (wel met 3com, realtec, externe dynalink). Concurrentie uitschakelen?
Ik heb de nieuwste drivers voor mijn laptop intel nic al geinstalleerd maar dat helpt niet.
Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderd

strange :?

zit hier met een intel pro 100 nic op hezelfde type gateway en heb nergens last van.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb twee computers met interne intel nics en die werken allebei niet. Met 3com of realtec kaarten werkt het wel
Pagina: 1