Toon posts:

[JS] TTW WYSIWYG Editor: tabellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een online Wysiwyg editor voor een CMS.

Gebruikers kunnen dan hun pagina in een Iframe editten en wanneer ze submitten wordt de overeenkomstige HTML code naar een hidden textarea gekopieerd en vervolgens in de database gezet.

Ik heb nu een probleem met tabellen. Gebruikers kunnen een tabel invoegen en ,wanneer ze deze dan binnen het iframe aanklikken, ook verslepen en op deze manier groter en kleiner maken. Probleem is dus dat ze de tabel compleet uit hun verband kunnen trekken en het er dus uiteindelijk op de pagina niet meer uit komt te zien.

Eigenlijk moeten deze tabellen dus op een manier vastgezet kunnen worden. Nu heb ik wel de contentEditable attribuut gevonden, waarmee je kan aangeven of je een element kan editten of niet. Op de een of andere manier werkt dit niet.

Ik heb ook al met eregi_replace() (php) geprobeerd om foutieve waarden zoals width"" en height"" uit de uiteindelijke HTML code gefilterd, maar dit is geen doen en eigenlijk een oplossing achteraf.

Het mooist zou zijn als ik gewoon een tabel met vaste groottes in het Iframe kan zetten.

Kent iemand dit probleem en heeft hier ooit een oplossing voor gevonden? Bedankt voor tips.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
Hoe bedoel je "zetten"? Hoe gaat dat in z'n werk?

Heb je een voorbeeldje online ?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas, niks online. Ik lees gewoon het textveld uit en insert die met een query in de database.

Met het vastzetten van de database bedoel ik dat hij bijvoorbeeld width="400" heeft en dat daar niet aan gesleept kan worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 12:37:
...Probleem is dus dat ze de tabel compleet uit hun verband kunnen trekken en het er dus uiteindelijk op de pagina niet meer uit komt te zien.
Je zegt CMS (dat impliceert structuur) en daarna kunnen gebruikers HTML (wysiwyg) inkloppen. Dat strookt niet echt met elkaar.

Natuurlijk wil je gebruikers niet opzadelen met allerlei tekstvelden, ze moeten in-place kunnen editten, en natuurlijk wysiwyg. Het probleem van dat je met dat Microsoft contentEditable de gebruiker compleet HTML controle geeft.

Wellicht is xopus iets voor je? Hiermee is de onderliggende data XML (dus gestructureerd) maar ziet de gebruiker gewoon de HTML (dmv een XSLT). Heeft hier iemand ervaring mee overigens, want het klinkt to good to be true...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:08

Pelle

🚴‍♂️

Jij bent echt hardleers, of niet? Tot 2 keer toe je topic her-openen na een slotje.

Dit topic is gesloten.