Na 8x een windows installatie in krap 1.5 week, ben ik het best wel zat 
Systeem:
- A7V classic rev. 1.01, 512 MB
- Tbird 1400@1300
- 2 maxtors 40 gb op Promise Ultra ATA 100
- Creative 52x, Creative DVD 12x, Lite-on 40x12x48
- SB Audigy
- PCtv Rave
Het probleem is als volgt. Na een versie installatie van w2k of XP en wat drivers wordt na 4 a 5 keer opstarten chkdsk gestart en een rij bestanden verwijderd met de mededeling "Deleting orphan file..." of "Deleting entry.." en weg is al mijn werk.
Ik heb nu al ontdekt dat ik het aan kan zien komen als ik 'chkdsk c:\' in een dosbox draai: als hij daar fouten vindt, zal het bij de volgende boot ook gebeuren en is het weer afgelopen.
Aangesloten op een gewone IDE poort blijft het systeem wel goed draaien.
Heb ik de laatste tijd wat veranderd aan mijn systeem? Ja:
- Radeon 9000 Pro
- Lite-on 40x12x48
- Q-tec 450W voeding
De voeding heb ik vervangen voor een nieuwe omdat de Radeon meer stroom trok en een trillend beeld gaf.
Wat heb ik geprobeerd:
*CD devices afkoppelen om de voeding zo min mogelijk te belasten, hoewel hij prima voltages aangeeft, zeker in vergelijking met de oude 250w
*Nieuwe ATA100 kabel ertussen.
*SP3 w2k achterwege gelaten (schijnt promise ultra ATA 100 niet goed te ondersteunen)
* Internet afstruinen naar soortgelijke problemen
Ik begin dus de harddisk te verdenken die bootable is, maar maxtor zijn controleprogje test hem als factory-bla-certified, oftewel ok.
Heel verhaal, bedankt voor het lezen
maar iemand een idee?
Systeem:
- A7V classic rev. 1.01, 512 MB
- Tbird 1400@1300
- 2 maxtors 40 gb op Promise Ultra ATA 100
- Creative 52x, Creative DVD 12x, Lite-on 40x12x48
- SB Audigy
- PCtv Rave
Het probleem is als volgt. Na een versie installatie van w2k of XP en wat drivers wordt na 4 a 5 keer opstarten chkdsk gestart en een rij bestanden verwijderd met de mededeling "Deleting orphan file..." of "Deleting entry.." en weg is al mijn werk.
Ik heb nu al ontdekt dat ik het aan kan zien komen als ik 'chkdsk c:\' in een dosbox draai: als hij daar fouten vindt, zal het bij de volgende boot ook gebeuren en is het weer afgelopen.
Aangesloten op een gewone IDE poort blijft het systeem wel goed draaien.
Heb ik de laatste tijd wat veranderd aan mijn systeem? Ja:
- Radeon 9000 Pro
- Lite-on 40x12x48
- Q-tec 450W voeding
De voeding heb ik vervangen voor een nieuwe omdat de Radeon meer stroom trok en een trillend beeld gaf.
Wat heb ik geprobeerd:
*CD devices afkoppelen om de voeding zo min mogelijk te belasten, hoewel hij prima voltages aangeeft, zeker in vergelijking met de oude 250w
*Nieuwe ATA100 kabel ertussen.
*SP3 w2k achterwege gelaten (schijnt promise ultra ATA 100 niet goed te ondersteunen)
* Internet afstruinen naar soortgelijke problemen
Ik begin dus de harddisk te verdenken die bootable is, maar maxtor zijn controleprogje test hem als factory-bla-certified, oftewel ok.
Heel verhaal, bedankt voor het lezen
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60