Keuze uit T100 en T720, welke nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:11

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik kan binnenkort mijn BEN® Extra abonnement met een jaar verlengen, en ik heb, na lang "onderzoek", daarbij de keuze uit 2 voor mij interessante telefoons. Dit zijn de Samsung SGH-T100 en de Motorola T720.

De voordelen van de Samsung zijn:
-Een beter scherm
-Extra accu
-Headset bijgeleverd
-Datakabel bijgeleverd-Betere klinkende polyfone beltonen

De pluspunten van de Motorola:
-GPRS
-EMS
-J2ME
-Groter geheugen dan de Samsung (dus meer beltonen/plaatjes/etc opslaan).

De Samsung is wel 80 euro duurder, maar als je bij de Motorola de headset en de datakabel erbij rekent kom je op ongeveer dezelfde prijs uit als de Samsung.
Nu is het belangrijkste voor mij: Welke van deze 2 telefoons zouden jullie kiezen? Heeft er iemand ervaring met de telefoons (vooral de snelheid en overzichtelijkheid van de interface is voor mij van belang) en kan iemand mij (onderbouwd) 1 van deze 2 telefoons aanraden?

PS: Ik hoop dat dit topic open mag blijven, aangezien er volgens mij nog wel wat meer mensen zijn op het forum die twijfelen tussen deze 2 telefoons aan de reacties in andere topics te merken...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bij Motorola krijg je toch altijd gratis een headset bij je gsm? :?

Ik zou voor de Motorola gaan, die is platter dacht ik, en ikzelf vind Motorola kwalitatief iets beter. :)

En 80 Euro is best veel geld vind ik. :P

Volvotips.com

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is het scherm van de samsung echt beter?

Ze hebben beide 4096kleuren TFT scherm, alleen de Motorola heeft meer pixels, dus waarom is het scherm van Samsungbeter?

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Om even te reageren op beide bovenstaande posts:
-Nee, de Motorola heeft geen headset bijgeleverd
-Alleen de Samsung heeft een active-TFT-scherm (wat dus duidelijker zou moeten zijn), de Motorola heeft een goedkoper maar stuk slechter passive-CSTN-scherm

Verwijderd

de reden dat maatschappijen er extra accu;s bij geeft is meestal omdat de telefoon het nooit uithoud op 1 batterij dus een extra accu is gheen pluspunt maar mee r een minpunt.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Dus niemand heeft ervaring met 1 van deze 2 toestellen?
(Het gaat me vooral om ervaringen met de T720, aangezien ik de T100 al wel eens "levend" heb zien werken maar de T720 nog niet...)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je moet ff in dat topic over T100 vs. T68i kijken. Staat ook wat in over T720 :)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 12:42
Ik heb ervaring met beide toestellen,

ik was eerst helemaal weg van die t720, maar toen ik m eenmaal had, kwam ik allemaal nadelen tegen, idd het scherm is kwalitatief veeel slechter, lijkt wel 256 kleuren, waar dit door komt weet ik niet. polyfonisch geluid lijkt nog minder dan 8 polyfonisch, op internet kon ik nergens graphics of melodies vinden. Ook de animaties waren klote, net die animaties van een siemens van die kleine vogeltjes, niet echt bijzonder dus.
het java was wel grappig maar om t toestel daarvoor te houden.
standby tijd is ook wel goed. maarja dan laad ik m om de 3 dagen wel de t100.
Voor me gevoel was die t720 ook zwaarder maar volgens mij is dat omdat het scherm dikker/zwaarder is, wat je wel merkt.

jammer dat de t720 niet hetzelfde beeld en geluid heeft als de t100

binnen 3 uur had ik m meteen omgeruil voor de t100.
er zijn ook veel meer melodies en graphics op internet te vinden hiervoor

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03 10:31
Jah ik weet niet of langer wachten voor jou ook een optie is. Want ik vind beide toestellen niet dat je zegt van koopwaardig.

Ik kwam een uitgebreide review tegen van de motorola t720 (zul je wel veel an hebben) > http://www.mobile-review.com/review/motorola-t720-en.shtml <
Daar kun je zien dat het toestal toch een aantal tekortkomingen heeft, die mij mede heeft doen besluiten om dit toestal toch niet aan te schaffen.

Over de T100 kan je op > http://threegmobile.net/gallery/samsungt100/ < veel vinden, maar ik vind die site niet echt objectief en ze geven een telefoon al gauw een zeer ruime voldoende als het maar een mooi tft'tje heeft

Suc6 der met :)

Verwijderd

Ik heb zelf de T720 en moet zeggen dat ik er wel tevreden mee ben dat het scherm haast 256 kleuren lijkt merk ik niks van kamaraad heeft een t68m en dat ziet er stukken minder rmooi uit.

Ook zijn de polyphone ringtones best mooi maar idd die van de samsung zijn beter (heb hem toch op tril functie staan dus merk er weinig van ;)
Je kunt gewoon wallpapers van de T68i/m gebruiken en de ringtones van de nokia 3510.

Ikzelf ben voor deze telefoon gegaan omdat de samsung gewoon een accu slurper is en een stuk duurder terwijl ie wel functies zoals gprs,pop3-email ems en java mist die de T720 wel heeft de T720 is ook meer zakelijk gericht de T100 meer op jongeren en de hogere prijs komt volgens mij alleen door het duurdere scherm want qua functies heeft ie niks meer te bieden dan een doorsnee nokia 3410/3510.

Dus ik zou voor de T720 gaan je krijgt een telefoon met erg veel functies voor relatief weinig geld 399 euro los probeer daar maar eens deze functies voor te vinden. :)

edit ik heb die review hierboven gelezen en die accu tijd is bullshit hij gaat bij mij 3,5 dag mee met spelletjes etc en bijna 2 uur aan gesprekken zowel gebeld als ontvangen, dus zij zullen wel heel slecht netwerk berrijk hebben en dat slurpt bij alle telfoons stroom.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Maar de T720 is dus wel een goede keus? Iemand anders nog ervaring met dit toestel?

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
B_O_S_S schreef op 11 oktober 2002 @ 16:59:
Maar de T720 is dus wel een goede keus? Iemand anders nog ervaring met dit toestel?
Als je nog een weekje wacht heb ik ook ervaring (vandaag besteld) ;)

• TangLeFuzZ
Weet iemand misschien hoe het zit met een datakabel voor de T720?

Is er al een kabel te koop speciaal voor deze foon, of kun je misschien een datakabel van een andere motorola ook op deze gebruiken?

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik heb hier de folder van de T720 voor me liggen (ben van plan om hem te gaan halen) en daar staat in dat de USB datakabel het bestelnummer PCC8500 heeft. Dat is toevallig hetzelfde als bij de "oudere" Motorola's (V60i,V66i,V70) dus ik denk dat je de oude kabel gewoon kan gebruiken. Alleen het volgende probleem is nu, welke software heb je nodig?

Verwijderd

B_O_S_S schreef op 13 oktober 2002 @ 17:56:
Ik heb hier de folder van de T720 voor me liggen (ben van plan om hem te gaan halen) en daar staat in dat de USB datakabel het bestelnummer PCC8500 heeft. Dat is toevallig hetzelfde als bij de "oudere" Motorola's (V60i,V66i,V70) dus ik denk dat je de oude kabel gewoon kan gebruiken. Alleen het volgende probleem is nu, welke software heb je nodig?
Software wordt zover ik weet meegleverd met de datakabel o.a truesync software.
Ik hoop dat er ook software bijzit om wallpapers te kunnen maken en ringtones te maken van midi files.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Die TrueSync software levert Motorola inderdaad met hun kabels mee....maar software voor wallpapers en ringtones zou inderdaad handig zijn, alleen de Motorola helpdesk kon me daar niets over vertellen en bij BelCompany wisten ze ook van niets, zelfs niet de prijs van de kabel....

• TangLeFuzZ
B_O_S_S schreef op 13 oktober 2002 @ 18:50:
Die TrueSync software levert Motorola inderdaad met hun kabels mee....maar software voor wallpapers en ringtones zou inderdaad handig zijn, alleen de Motorola helpdesk kon me daar niets over vertellen en bij BelCompany wisten ze ook van niets, zelfs niet de prijs van de kabel....
Ik kwam hem hier tegen:
http://www.gsmdealer.nl/prod_show.asp?art_no=PCC8500

Vrij duur dus: 69 euro :(

Verwijderd

Dat is idd wel erg duur :( maar zal em sowieso wel gaan halen.
Waar ik zelf nu meer op wacht zijn de officiele frontjes en de mp3-speler :P

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 10:50:
Dat is idd wel erg duur :( maar zal em sowieso wel gaan halen.
Waar ik zelf nu meer op wacht zijn de officiele frontjes en de mp3-speler :P
Zouden er geen namaak kabels zijn die veel minder kosten?

Verwijderd

Ga voor de T720. Is inderdaad CSTN scherm, echter T100 gaat je onherroepelijk problemen opleveren, omdat Samsung problemen heeft met het COG (Chip On Glass) bonden van het driver-IC.

Verwijderd

En wat de extra accu bij de T100 betreft. Dit zie ik als een groot nadeel, want hieruit blijkt al meteen dat de T100 een energievreter is. Persoonlijk vind ik dit een naddel. Een mobiele telefoon hoort een standby-tijd te hebben van minimaal 200 uur, kleurenscherm of niet.....
Pagina: 1