Mega onstabiel systeem

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 11:53
Hallo
Ik krijg m'n systeem gewoon NIET stabiel.
Onder windows 98 en ME krijg ik onder het instaleren al blauwe schermen (nadat die de bestanden heeft gecopied en hardware gaat controleren), windows 2000 krijg ik niet eens geinstalled (nadat de bestanden zijn gecopied wil die verder gaan en krijg ik foute als PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA enzo). Ik typ dit nu dus bij m'n broer uit. Ik heb het al geprobeert zonder netwerkaart, tv kaart en geluidskaart (dus alleen nog maar mobo, proc, mem, hd, cdrom en diskette), maar daar helpt het ook niet mee. Ik gebruik dit systeem:

Asus A7V (bios 1004D, met ouderen alleen maar erger of hetzelfde)
Duron 600@600 (eerst 900, nu weer trug)
Maxtor 7200 rpm 13,6 GB Hard-Disk
48x AOpen CDrom
Level One 100Mbit Netwerkkaart
Diamond Viper V770 32 MB TNT2 (gen ultra)
Soundblaster PCI 128
2 x 100pc 64 MB geheugen

De problemen zijn gekomen toen ik nieuw systeem heb gekocht (Duron, A7V + Aopen HQ-08 300 Watt kast), en ze zijn gewoon steeds erger geworden. Kan het aan het geheugen liggen? Of aan de Duron dat die nu beschadigd is na al het overklokken? Norton Systemworks geeft geen hardware probs. Help alsjeblieft, geef tips, doneer geld, ect. Waar kan het aan liggen.
Thanks en greetz,
Milenco

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1e verdachte : geheugen
2e verdachte : harddisk
3e verdachte : IDE-kabels
4e verdachte : IDE-controller

In die volgorde.

Kijk ook eens bij : http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q171/0/03.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0 : <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>SYMPTOMS
While you are installing Windows NT 4.0, your computer may stop responding (hang) while displaying the following error message on a blue screen:

STOP: 0x00000050
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

CAUSE
This error message may be caused by faulty memory (RAM) in your computer.

RESOLUTION
To resolve this issue, replace the faulty RAM. [/quote]Dit geld ook voor Win2000.

Virussen? Scan ze hier!

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Geef even je bios instellingen. Bij mij is het ding alleen maar stabieler geworden. Kheb 1004D bios. GOEDE koeler ( Chrome Orb.) is ook belangrijk voor stabiliteit. Voeding e.d. is prima in orde bij je. Oh uhm geheugen kan probleem zijn. Vooral als je 100 en 133 mhz geheugen door elkaar gebruikt.
( kheb nu 133 mhz geheugen en draait als een speer.)
Ik heb bios ingesteld op NORMAL dus niet OPTIMAL. fast write van AGP staat uit...

Edit
Sh*t Wildhagen was me net voor. >:)
/Edit

• Milenco
Thanks
Ik zit nu al 10(!!) min achter m'n comp zonder een enkel blauw scherm! YAHOO! Ik denk dat ik idd ff het geheugen moet checken. IDE kabels ook al verandert. Alleen IDE controller nog niet gechecked. Ik zal ff kijken, thanks!
Milenco

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Da's toch vreemd, ik heb fast writes, agp4x cas2 / 133 en 'fast' in m'n bios staan. Vastlopers zijn na het installeren van de nieuwe detonatordrivers niet meer voorgekomen. (da's een week geleden, met zeer intensief gebruik)

loading...

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 09:16
Milenco: heb je de Asus A7V revisie 1.01? kijk op je mobo bij de 1 na laatste pci kaart. daar bovenstaat A7V en dan revisie 1.01 ofzoiets. Als je dat hebt is het mooi klote. moet je bios 1003 gebruiken en niet 1004. ik heb ook zo'n onstabiel systeem nu. ik moet 1003 ergens zien te vinden.

Verwijderd

misschien een heel klein stom dingetje....maar eeh heb je een koeler met een 'rand' ?

Ik heb een koeler daar zit een rand op die moet boven het randje waarin 'socket....' staat....als je de koeler andersom doet, koelt ie wel maar heeeeel kloten en klapt je systeem heeel snel!!!

success

Verwijderd

benchmark.....

wat je zegt klopt niet!

revisie 1.0 heeft mijn baas.....en die draait met 1004c en duron 750@1000mhz PERFECT!!!!!!

Dus die statement klopt niet!

Verwijderd

K hoor ook vaak dat als je A7V onstabiel dat je moet terug flashen naar 1003.......

• Milenco
benchMarc: Bios File 1003
Hij doet weer :):):):)
Ik heb de geheugen balken verwisseld, of omgewisseld, of verplaats eigenlijk:
eerst:
1 in 1
2 in 2
3 leeg
nu:
1 leeg
1 in 2
2 in 3
:)

Doet weer perfect (windows 200 ;))
Ik heb overigens rev. 1.02 (ik wou dipswitches)

* Milenco happy :):):)
Pagina: 1