Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Externe behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik geen vrije 5.25" bays meer over in mijn kast (bigtower) alleen nu heb ik nog een Livedrive van mijn SB live liggen & wil ik graag een LCD inbouwen (20x4). dus mijn idee was dat ik mijn CD-rom & CD-RW uit mijn kast halen en in een externe behuizing zetten alleen weet iemand misschien waar ik die kan krijgen ?
en hoe ik de aansluiten (IDE) van mijn cd-rom's kan verlengen.

p.s ik heb de search al gebruikt & ben al opzoek geweest maar dat waren allemaal extenre behuizingen voor HD's (Bv. Elite-tower 4x bij alternate, maar die is alleen maar voor SCSI HD's)

Alvast TnX.

Verwijderd

dat kastje ken je zelf maken in de stijl van je kast...

en die ide... gewoon rounded 90 cm kables nemen :)
en die netjes uit je kast laten komen..
stroom is niet zo moeilijk...

1100ste post :P woei

Verwijderd

Dubbel post :r

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Als je toch gaat modden zou ik inderdaad zelf een net iets fix0ren. Haal een paar plaatjes aluminium, fix0r een flatcable naar de voorkant van je kast, en zorg dat je die met een centronics aansluiting kan verlengen ofzo.

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Papa Eend schreef op 10 oktober 2002 @ 12:11:
Als je toch gaat modden zou ik inderdaad zelf een net iets fix0ren. Haal een paar plaatjes aluminium, fix0r een flatcable naar de voorkant van je kast, en zorg dat je die met een centronics aansluiting kan verlengen ofzo.
Euh... nou ben ikk een beetje n00b maaruh wat zijn "centronics aansluiting" en zorgen die ervoor dat je een 1 meter kan overbruggen???

*en ik denk dat ik toch een externe kastje inelkaar gaat prutsen :P*

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 12:16:
[...]

Euh... nou ben ikk een beetje n00b maaruh wat zijn "centronics aansluiting" en zorgen die ervoor dat je een 1 meter kan overbruggen???

*en ik denk dat ik toch een externe kastje inelkaar gaat prutsen :P*
Dat zijn de connectors die ook voor externe SCSI aansluitingen gebruikt worden. Deze zijn er tot 50 pins, en daarmee kan je dus best een IDE poort doorlussen (40 pins)

Ik heb zelf zo'n harddisk slede in mn pc zitten (intern) en die wordt ook door zo'n centronics stekker gekoppeld intern. (vooral omdat dit makkelijk in elkaar te klikken is.

Of je het tot 1 meter kan verlengen durf ik je niet te zeggen, daar zul je mee moeten experimenteren. Bekijk eens wat goede kabels zou ik zeggen :)

Ik heb ooit eens een IDE kabel gehad van 1.25 meter, en die werkte nog :+

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
TnX ikk had volgens mij ook nog een interne slede liggen, misschien kan ik daar wel de connectoren uithalen en wat mee gaan prutsen :p

• Pnhers
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Ja zo kom ik ook op de 1100 posts ;)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
eum, ik weet niet hoeveel dat totaal gaat kosten maar dit klinkt wel duur. Misschien beter nieuwe kast kope? Misschien is je voeding ook wel niet genoeg wat pleur je er gelijk een 300 watt of 350 in. Ene, hoeveel bays telt jouw bigtower dan eigenlijk?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Conrad heeft ook aardig wat behuizingen, weliswaar nog te bewerken zodat je je livedrive erin kunt maken, maar het kan natuurlijk erg netjes worden als je een beetje handig bent.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 10 oktober 2002 @ 15:04:
eum, ik weet niet hoeveel dat totaal gaat kosten maar dit klinkt wel duur. Misschien beter nieuwe kast kope? Misschien is je voeding ook wel niet genoeg wat pleur je er gelijk een 300 watt of 350 in. Ene, hoeveel bays telt jouw bigtower dan eigenlijk?
mijn kast heeft 5 bays maar op het moment worden er 2 gebruikt door Hd sleds (hardcano 5) en 1 voor een baybus en de andere 2 door de CD-rom & CD-RW
en een nieuwe kast kopen heb ik op het moment niet echt zin in omdat ik bijna mijn casemod klaar heb (pics & specs binnen kort op ut forum)
Pagina: 1