UTP kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een utp kabeltje door het huis heen getrokken, wat plugjes gekocht. En de plugjes met een tang bevestigd aan de kabel.
Volgorde:
* 1e gleuf de bruine
* 2e gleuf de wit-bruine
* 3e gleuf de blauwe
* 6e gleuf de wit-blauwe.
Nu doet de kabel het niet. Heb ik het dan fout gedaan? (De kabel gaat van de pc naar een hub.) Ik heb de dunne kabeltjes aan het einde een beetje gestript.

Rush

p.s is er mischien ook een site waarop je ziet hoe het moet?

tremble and despair for i am power!

Verwijderd

De volgorde is verkeert
Het moet zijn:
Groen/wit
Groen
Oranje/Wit
Blauw
Blauw/wit
Oranje
Bruin/wit
Bruin

En ik geloof dat alleen de buitenste vier aders voor UTP worden gebruikt (dus: 1,2-,7,8)

Veel suk6
8-)

Verwijderd

Ik weet niet zeker of alleen die buitenste kabeltjes gebruikt worden of niet, maar ik zou gewoon zeggen: zorg dat je alle 8 op dezelfde volgorde in het plugje doet, dan maakt het niet uit welke kleur waar zit, zolang het maar hetzelfde is!!!

Veel plezier ermee :)

Verwijderd

je moet het doen zoals Opaberg zegt!
ik heb daar ook ontzettend veel gezeik mee gehad..

Dit is wel een UTP aanduiding he, geen Crossed link
De kerel in de winkel zei ook dat je ze 1 op 1 moest doen, maar dat werkte dus gewoon NIET!
er moet iets omgekeerd worden nl.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:23
Je moet de draadjes NIET strippen!
Dat zal wel het probleem geven.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Deze niet gebruiken:
Groen/wit
Groen
Oranje/Wit
Blauw
Blauw/wit
Oranje
Bruin/wit
Bruin

Want van alle kabels die ik zo bekabeld heb(en dat zijn er heel wat) zat er bijna altijd wel iets aan storing in...

De volgende werkt bijna altijd gelijk zonder storing en staat ook zo in de boeken

wit/oranje
oranje
wit/groen
blauw
blauw/wit
groen
wit/bruin
bruin

enne die ene gozer die zegt dat het niet uitmaakt hoe je het aansluit als het maar 1op1 zit........Ga jij maar eens een 100mb netwerk zo aanleggen en dan zeggen dat het goed werkt (NOT!)

Succes

Verwijderd

by the way....

bij 100mb MOETEN alle draden aangesloten worden!

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 18:12 schreef igor het volgende:
by the way....

bij 100mb MOETEN alle draden aangesloten worden![/quote]Ik heb het op de volgende manier succesvol aangesloten;

* 1e gleuf Blauw
* 2e gleuf Blauw/Wit
* 3e gleuf Oranje
* 4e gleuf Oranje/Wit

Hieraan lag het dus!
Vertelden ze mij in de computerwinkel. Dus allemaal bedankt! Draait ie nou wel op 100 dan?

Rush

p.s M'n hub zegt van wel.

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Dit is de officiele volgorde:

Straight-Through:

1:Orange/White
2:Orange
3:Green/White
4:Blue
5:Blue/White
6:Green
7:Brown/White
8:Brown

En de andere kant precies het zelfde.

Cross-Over:

1:Green/White
2:Green
3:Orange/White
4:Blue
5:Blue/White
6:Orange
7:Brown/White
8:Brown

En de andere kant op de Straight-Through manier.

Op deze manier zijn de juiste paren met elkaar getwist (TX-(2)&TX+(1) en RX-(6)&RX+(3)) voor 10Mbit maakt dit niet eens zoveel uit maar bij 100Mbit merk je wel dat je verbinding langzamer is dan hij moet zijn.

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Nou ja om hem nu alweer te veranderen vind ik toch iets teveel van het goede. Hij werkt nu en als ik het echt ga merken dan doen ik het gewoon op de manier hoe hierboven beschreven staat.

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties!

Rush

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Je kan zou je kabel eens kunnen testen met NetCPS als het goed is zou je dan tussen de 5.5 en 6.5 Mbyte/s uit moeten komen.

Als je NetCPS niet hebt, ICQ dan even naar #1042732 dan stuur ik het even door..

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
ik heb een ISDN kabel (4 aderig), voor mijn netwerk heb ik een 10Mbit hub. Zijn die 4 aders dus genoeg?

Flickr

Pagina: 1