She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Er zijn trouwens ook nog andere progjes dan speed disk om te defragmenteren, en daarvan zijn er genoeg shareware of freeware.
Zie OM FAQ - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Ik vond eht ook erg vaag, opeens was mijn raid array gewoon verdwenen, + al mijn data.. Ik ben nu aan het defragtmenteren, @home zal me wel weer een gele kaart moeten bijgeven als me array weer stuk gaat hehehe
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Mother, will they like this song?
Ik heb hetzelfde gehad, een ibm was dood aan het gaan, en dan had je het wel eens vaker dat hij niet wouw opspinnen in het begin. Dan kreeg ik dus heel mooi een bios failure te zien, echter na de 3e keer ofzo was mn array zomaar weg. (Abit KT7a-Raid)HarrieH schreef op 02 juli 2002 @ 18:58:
Trouwens, warmte problemen? Ik heb ze hier in een A-Open HQ08 staan, met 2 fans erachter en de schijven zijn nieteens lauw.. Heb er al 1 terug kunnen sturen helaas
(don't shoot me if i'm wrong
En wat is daar mis mee :?
Mja weet het niet door.. Die schijf ging al stuk voordat ik ooit raid gedraaid had dus daar lag het niet aan.. Nadat de array stuk ging heb ik hem gewoon weer opgebouwd en hij draait alweer 2 maanden nu...ExcaliburDexter schreef op 10 oktober 2002 @ 11:38:
Ik denk dat ik het probleem van het verdwijnen van je array heb gevonden heb:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad, een ibm was dood aan het gaan, en dan had je het wel eens vaker dat hij niet wouw opspinnen in het begin. Dan kreeg ik dus heel mooi een bios failure te zien, echter na de 3e keer ofzo was mn array zomaar weg. (Abit KT7a-Raid)
(don't shoot me if i'm wrong)
Je vraagt je af wanneer je harddisk gaat crashen. Sommige software crashed en je raid verdwijnt zomaar. En je topic heet 'Percent fragmented: 47%'...
Noem em dan '[HDD] Hoelang nog betrouwbaar ?' of iets in die richting. Dat maakt het voor mensen die de search gebruiken ook een stuk makkelijker.
[ Voor 0% gewijzigd door TheLunatic op 10-10-2002 13:24 . Reden: Typo ]
Mother, will they like this song?
Jah, mijn topic titel zuigt idd, maar jou reactie is nogal ehm, aan de agressieve kant, kan ik niet zo goed tegen, tis niet HK weet jeTheLunatic schreef op 10 oktober 2002 @ 13:24:
[...]
Je vraagt je af wanneer je harddisk gaat crashen. Sommige software crashed en je raid verdwijnt zomaar. En je topic heet 'Percent fragmented: 47%'...
Noem em dan '[HDD] Hoelang nog betrouwbaar ?' of iets in die richting. Dat maakt het voor mensen die de search gebruiken ook een stuk makkelijker.
Thanks voor aanpassen..
Anyway, ik heb diskkeeper geprobeerd, dit proggie loopt ook vast, als ik norton disk dokter run zegt deze dat hij geen exclusieve toegang tot mijn c:\ schijf kan verkrijgen, met een chkdsk /r zou het het moeten repairen.. Alleen mijn pc crashed dus als ik reboot...
Heb nu weer een ander programma moeten downloaden, dit keer O&O Defrag Professional.. Tot nu toe loopt deze voorspoedig, nu maar hopen dat dit goed gaat, ik heb zo'n idee dat ik binnenkort al me data kwijt ben als ik niet snel defrag..
Dan nog een vraagie, hoe hoog is 47% fragmented eigenlijk?? Ik heb geen flauw idee, en mijn sys performance is zo slecht nog niet.. De laatste bench die ik runde hier scoorde ik boven de 50.000 punten in Si-Soft Sandra, met data transfer ratre van 100mb +
Kan nu niet meer benchen
Het enige wat bij mij hielp is de boel opnieuw installeren... dus.
btw.. denk je nou echt dat je snelheidswinst haalt uit het defraggen van een RAID? Dat maakt geen donder uit namelijk.. believe me.. kijk ook op GoT.. hier zijn wel wat topics voor te vinden.
Ik heb een clean install gedaan tijd terug kan het ook niet aan liggen, alle driver updates die er bestaan staan ook op me pc..
Dat ligt dus aan iets anders .. hoe het ook kwam de vorige keer.
Ik heb echt geen flauw idee, virus? Nee.. Schijf stuk? Nee. Hitte, nee?
Ik vraag het me werkelijk af...
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik ben ook al 1,5 jaar aan het worstelen met uitvallende schijven. Ik heb altijd gedacht dat dit aan de schijven zelf lag,henkleerssen schreef op 10 oktober 2002 @ 16:26:
tell me.. hoe kan je RAID precies worden verbroken als bestanden gefragmenteerd over je schijven liggen?
Dat ligt dus aan iets anders .. hoe het ook kwam de vorige keer.
6x RMA 2x45Gb-IBM, 2x60Gb IBM , 2x80Gb Maxtor
Maar de problemen bleven terugkomen, zwaardere voeding gemonteerd 400watt
Extra ICE-berg Harddisk-coolers, processorwisseling (doorgebrand)
Dit alles heeft niet geholpen, problemen kwamen steeds terug, dit alleen op de raid controller (Promise Fast Track100)
Systeem weer voor de zoveelste keer vanaf de grond toe opgebouwd
Met het enigste verschil dat de RAID2-slave controller niet wordt gebruikt
Het doet mij vermoeden dat de Promise kaart de oorzaak van alles is.
Nu loopt mijn systeem weer stabiel (1mnd)
Glasvezel heeft de toekomst